Gå til innhold
Hundesonen.no

Vekst


Ballong
 Share

Recommended Posts

Du har sikkert helt rett i det :) Stor forskjell på hannhund og tispe ja! Har hørt at hannhundene har mer pels og?

På BT står det kun maks vekt, så jeg vet ikke.. Tror de har "lov" til å veie mer i USA enn i Norge også?

Eller, på wikipedia står det at vekten er 13-18 kg :lol: Stemmer ikke helt overens med rasestandarden, men.

Hanner har både mer og bedre pels enn tisper som oftest, men ikke alltid. Vet av tisper som har fabelaktig pels, men det er endel begredelig pels ute og går også.

Haha, wikipedia inneholder alltid så mye bra. Du har ikke sjekka ut allehunderaser.com også? :P Der finnes det sikkert mye festlig om BTen også :lol:

Tror det var denne siden:

http://www.ehow.com/...-puppyhood.html

Brukte denne formelen

Growth = Current weight / Age in weeks

Estimated adult weight = Growth x 52

Vet ikke om jeg gjorde det riktig da, men tok 4,2 / 17,5 og svaret jeg fikk X 52 = 12.48.

Men matte har jeg aldri vært god i!

Her kom jeg til 23 kg, så et sted i mellom denne og forrige testen er sikkert i nærheten av det riktige :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanner har både mer og bedre pels enn tisper som oftest, men ikke alltid. Vet av tisper som har fabelaktig pels, men det er endel begredelig pels ute og går også.

Haha, wikipedia inneholder alltid så mye bra. Du har ikke sjekka ut allehunderaser.com også? :P Der finnes det sikkert mye festlig om BTen også :lol:

Her kom jeg til 23 kg, så et sted i mellom denne og forrige testen er sikkert i nærheten av det riktige :lol:

Hehe, har sett der ja.. "En fantastisk toy hunderase".. "En flott toy hunderase" :lol:

Et sted imellom, ja, jeg tror vi sier 8 kg som var utgangspunktet! :lol: Kanskje 9?

Tatt fra allehunderaser:

"Boston Terrier er typiske selskapshunder." Typiske? Hva er typisk? Kort snute og hvite tegninger?

"Boston Terrier er en enormt intelligent hunderase." :lol:

"Boston Terrier røyter medium."

Boston Terrier er en enormt sanselig hund og nøye planlagt lydighetstrening er derfor nødvendig." Sanselig :S

"Dette dyret har sine predatoregenskaper i behold." Tenker bare på predator fra den filmen..

"De kan bjeffe, men vanligvis bare av medium karakter."

"Kan oppholde seg i kaldt klima." Ikke min i allefall!

"Hannhunder vil bli 5 til 11 kilogram. Tisper blir så tung som 5 til 11 kilogram."

"Føttene er vanligvis normalt lange."

"Boston Terrier har en passe vanlig bygd kropp."

"Snuten er enormt kort." Det var litt overdrivelse synes jeg da :P

Annen fakta om hunden: Hunderasen er populære og enkel å oppdage til salgs."

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet den første lenka, og fikk dette svaret:

Your Bernese Mountain Dog puppy is likely to grow to:

33.3 kg

This is 17% below this breed's average

(This is an estimate based on a Bernese Mountain Dog puppy being weighed at 26 weeks)

Pisspreik. Hun veier vel det nå, i en alder av syv måneder. Legg til 20 kilo, så er jeg kanskje enig. Om hun ikke blir mer enn det hun er nå, skal hun i hvert fall ha 0 i offisielle klasser for å være for liten og lett.

Til trådstarter:

Det finnes ingen fasit - linjer utvikler seg i ulikt tempo, det er så store individforskjeller at en felles vekstkurve for alle boston's er umulig å lage.

Nå har jeg en stor rase, men tispa mi har gått opp tre kilo fra hun var tre til hun var fire - og det er kun i bredde (jeg merker det godt på et halsbånd, at hun har lagt seg ut i hode og nakke, for eksempel). Vi regner ikke vår rase som ferdig utviklet før de er fire-fem år.

Bostons er ferdig mye før, men det er fremdeles nyanser som kan endre seg til de er godt voksne - en venninne av meg har miniatyrhunder, og hun har en hannhund på to år som nå har utstillingspause fordi han er spinkel og uferdig, og trenger mer tid. Mens alle andre hun har hatt i den rasen har vært champions og ferdig utviklet da. Så det er forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...