Gå til innhold
Hundesonen.no

Fine, spesielle, spennende jente- og guttenavn!


soelvd
 Share

Recommended Posts

Haha, synes ikke det er noe merkelig i det hele tatt, teite mannfolk :D Har ikke spurt her hjemme, prøvd å spørre hvordan navn det er han liker, men da får jeg bare til svar at han ikke kunne brydd seg mindre, så får jo drømme om at jeg får bestemme når den tid kommer.

Haha. Ja, en del av meg tenker at det må jo være drømmesituasjonen. Men den største delen av meg tenker at det er kjekt når han engasjerer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jada, selvsagt var "mobbeoffer"-problematikken oppe da de ganske spesielle navnene til barna ble valgt - men vi konkluderte med at er man "mobbe-materiale" så finner pøblene på noe å mobbe for, uanset

Er du på sjekkern mens du er på Bergenstur eller?

Haha, så snilt av deg å låne meg navnene dine! Saga, Iris, Vilja og Alva var spesielt fine!

Haha. Ja, en del av meg tenker at det må jo være drømmesituasjonen. Men den største delen av meg tenker at det er kjekt når han engasjerer seg ;)

Sant, det, men viktigste er vel tross alt at han engasjerer seg i selve barnet når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis navnet blir for sjeldent og dermed kanskje rart, er det vel en viss fare for mobbing? Ikke for det, det er vel en viss fare for mobbing uansett hva man heter, er lang, lav, høy, tynn, smal eller tykk, med eller uten briller.... Men tenker dere på det, at dere ikke vil velge et navn som er for spesielt i tilfelle det skulle gi mobbegrunnlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis navnet blir for sjeldent og dermed kanskje rart, er det vel en viss fare for mobbing? Ikke for det, det er vel en viss fare for mobbing uansett hva man heter, er lang, lav, høy, tynn, smal eller tykk, med eller uten briller.... Men tenker dere på det, at dere ikke vil velge et navn som er for spesielt i tilfelle det skulle gi mobbegrunnlag?

Nei, alle navn kan bli "mobbet" uansett, Maria blir synget "Maria, Mariaaaa", Espen blir Espen Askeladd, og jeg selv ble kalt "Susanne langpanne", er helt normalt at så små barn sier slikt, uansett.

Dessuten er det omtrent flere barn nå som får unormale navn enn de helt allminnelige nå, iallefall her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis navnet blir for sjeldent og dermed kanskje rart, er det vel en viss fare for mobbing? Ikke for det, det er vel en viss fare for mobbing uansett hva man heter, er lang, lav, høy, tynn, smal eller tykk, med eller uten briller.... Men tenker dere på det, at dere ikke vil velge et navn som er for spesielt i tilfelle det skulle gi mobbegrunnlag?

Jada, selvsagt var "mobbeoffer"-problematikken oppe da de ganske spesielle navnene til barna ble valgt - men vi konkluderte med at er man "mobbe-materiale" så finner pøblene på noe å mobbe for, uansett, og er man det IKKE, så spiller det ingen rolle hva man heter, uansett :)

Her tror jeg det viktigtste er å gi barna trygghet, selvtillit, sosial kompetanse og styrke - for verden kan være en tøff og vanskelig plass å bo.

Heldigvis (!!) har ikke mobbing vært noe problem i miljøene som guttene mine vanker i - og vi gjør alt vi kan for at det fortsatt skal være slik!

Endret av Lotta
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, det, men viktigste er vel tross alt at han engasjerer seg i selve barnet når den tid kommer. :)

Selvsagt :)

Men hvis navnet blir for sjeldent og dermed kanskje rart, er det vel en viss fare for mobbing? Ikke for det, det er vel en viss fare for mobbing uansett hva man heter, er lang, lav, høy, tynn, smal eller tykk, med eller uten briller.... Men tenker dere på det, at dere ikke vil velge et navn som er for spesielt i tilfelle det skulle gi mobbegrunnlag?

Jeg unngår typiske navn som er veldig utsatt. Nettopp derfor vurderer jeg å droppe Eira, selv om jeg elsker navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...