Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til Wordpress hjemmeside


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Nå er det slik at jeg har laget meg hjemmeside via wordpress.

Foreløpig har den wordpress.com, men jeg kommer til å endre dette til .com så raskt kennelnavnet er godkjent. :P (litt tidlig ute jaaa) :icon_redface:

Hvertfall, jeg finner ikke ut hvordan jeg lager "underside" på wordpress. Feks nå har jeg en link inn til en side som heter "Hundene"

Der har jeg planer om å ha ett lite bilde av hundene, også navnet under. Jeg vil ha egen side til hundene når man trykker på navnet til hundene. Hvordan få dette til?

Også, noen som vet hvordan vi fjerner kommentarfeltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarfeltet kan du enten fjerne via hurtigredigering på sider du allerede har laget, eller å gå inn i full redigering, trykke på skjerminnstillinger øverst til høyre og deretter diskusjon. Da får du opp et eget valg under redigeringsvinduet for om du vil ha kommentarer eller ikke. Siste syns jeg er like greit på sider som ikke er laget enda, førstnevnte var kjappere om de allerede var laget (dessverre fant jeg det ut først da jeg hadde endret på full redigering *sukk*).

Og så er jeg ikke sikker på om jeg helt skjønte hva du mente med underside, men du mener en side som ikke skal ha en knapp i menyen, men lage link til under et bilde? Det er vel bare å lage siden og ikke legge den til i menyen, trykker du på "se siden" så får du linken den har og kan kopiere den og lage en helt vanlig link. Hvis du skjønner hva jeg mener. :P

Et annet valg er å ha hundene som foreldreside, og så legge hundene sine sider under der. Når du holder pekeren over "hundene" i menyen så kommer listen med navnene opp og man kan trykke seg inn på den man vil. Men om du vil ha bilde så utgår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarfeltet kan du enten fjerne via hurtigredigering på sider du allerede har laget, eller å gå inn i full redigering, trykke på skjerminnstillinger øverst til høyre og deretter diskusjon. Da får du opp et eget valg under redigeringsvinduet for om du vil ha kommentarer eller ikke. Siste syns jeg er like greit på sider som ikke er laget enda, førstnevnte var kjappere om de allerede var laget (dessverre fant jeg det ut først da jeg hadde endret på full redigering *sukk*).

Og så er jeg ikke sikker på om jeg helt skjønte hva du mente med underside, men du mener en side som ikke skal ha en knapp i menyen, men lage link til under et bilde? Det er vel bare å lage siden og ikke legge den til i menyen, trykker du på "se siden" så får du linken den har og kan kopiere den og lage en helt vanlig link. Hvis du skjønner hva jeg mener. :P

Et annet valg er å ha hundene som foreldreside, og så legge hundene sine sider under der. Når du holder pekeren over "hundene" i menyen så kommer listen med navnene opp og man kan trykke seg inn på den man vil. Men om du vil ha bilde så utgår det.

Takktakk! Foreldreside er vel kanskje penere. :) Men hvordan lage det? *er litt dum føler jeg*

Okei, jeg lider av spiseskje syndromet, full redigering? say whaat? hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der skal du også kunne huke av og på på tillatt kommentering, ergo skrur du det av kan man ikke kommentere siden :)

Ja, jeg så det, men på forsiden som ikke er en "side" men ett Innlegg, der går det fremdeles an å kommentere, går det an å fjerne kommenteringsmulighetene der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så det, men på forsiden som ikke er en "side" men ett Innlegg, der går det fremdeles an å kommentere, går det an å fjerne kommenteringsmulighetene der også?

ja på innlegg på forsiden (altså blogg bit innleggene) skal du kunne fjerne at kommentering er tillatt. Du kan sette det et sted så det gjelder alle poster eller enkelt hver gang. Nå husker jeg ikke helt hvor jeg satte det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja på innlegg på forsiden (altså blogg bit innleggene) skal du kunne fjerne at kommentering er tillatt. Du kan sette det et sted så det gjelder alle poster eller enkelt hver gang. Nå husker jeg ikke helt hvor jeg satte det.. :P

Du er god å ha for slike som meg som ikke er IQtroll

Forresten, noen av dere som vet hva som skjer om jeg plutselig endrer bakgrunnsfont greiene? (jeg bruker Wordpress sine alternativ)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting annet enn at tema endrer seg :P Men har du lagret noen innstillinger som ikke funker på det tema, sånn som Lola sier om undersider, så får du ikke ha de som undersider lengre, men du mister ikke sidene fordi om :)

(liker denne tråden, for jeg visste ikke hvordan man tok bort kommentarfeltet, ikke at det har plaget meg så veldig da :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting annet enn at tema endrer seg :P Men har du lagret noen innstillinger som ikke funker på det tema, sånn som Lola sier om undersider, så får du ikke ha de som undersider lengre, men du mister ikke sidene fordi om :)

(liker denne tråden, for jeg visste ikke hvordan man tok bort kommentarfeltet, ikke at det har plaget meg så veldig da :P )

Knall i padden! Taakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du må velge en side som forside, nå er vel forsiden bloggen . Lag en side rom heter velkommen f.eks o4 gå inn på kontroll panelet og velg denne. Sitter på mobil så kan forklare bedre senere 4 dag. Du kan gå inn på Siri sin hjemmeside og se 4 kommentar feltet på ett av de nyeste innleggene, jeg har forklart det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha en STATISK frontside (dvs ikke blogg innlegg)

Så lager du f.ex en ny side som heter nyheter og en som heter Hjem.

Så går du inn på

Innstillinger - LESING/reading

Der velger du at Forsiden viser En Statisk side, så velger du forside: f.ex Hjem, og innleggside nyheter.

Da kan du legge ut nyheter i blogg format på nyhetssiden og forsiden din er statisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en side som heter "forside/velkommen/whatever.

Lag en side som heter "blogg/nyheter/whatever

(Du gjør det på samme måte som du har laget kull-siden, hundesidene osv)

Kontrollpanel>

innstillinger>

Lesing>

Front page displays: huk av for “a static page”

Front page select: velg den siden du vil skal være forside.

Post page: dette er hvor bloggen din havner. Velg den siden du nettopp har laget som heter blogg/nyheter/whatever. Velg denne som post page. Da kommer man inn på bloggen når man trykker på den i menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en side som heter "forside/velkommen/whatever.

Lag en side som heter "blogg/nyheter/whatever

(Du gjør det på samme måte som du har laget kull-siden, hundesidene osv)

Kontrollpanel>

innstillinger>

Lesing>

Front page displays: huk av for “a static page”

Front page select: velg den siden du vil skal være forside.

Post page: dette er hvor bloggen din havner. Velg den siden du nettopp har laget som heter blogg/nyheter/whatever. Velg denne som post page. Da kommer man inn på bloggen når man trykker på den i menyen.

Sendte deg PM på fb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...