Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skjer? Utslett?


idaa.sp
 Share

Recommended Posts

Jeg skulle børste Nilo i dag og han hylte da jeg børstet han på rompa så jeg sjekket huden hans. Og det pipplet blod fra hårrøttene. Hva kan dette være? Han går på antibiotika kur og smertestillende, dette har han gjort i 8dager. Først merket han ingenting, men nå har han spydd 2 ganger, så dette. Kan det være en allergisk reaksjon, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig på schæfere at de får noe som kalles schæfer-rumpe. IKKE en morsom sykdom, og jeg tenkte at det kunne være noe sånn. Ikke for å skremme deg altså, men vær obs på dette.

Her er et svar kopiert fra en veterinær:

Med schäferhundrompe menes en hudsykdom hos schäfer som som regel angår rompa. Noen ganger kan disse hundene i tillegg ha forandringer flere steder på kroppen. Grunnen til at det kalles schäferhundrompe er at de forandringene som man kan se ved denne sykdommen sjelden er sett på andre raser enn schäfer. Særlig hannhunder kan få disse forandringene rundt endetarmen. Vi vil se en betennelsesreaksjon med dype sår med fistelåpning. Fistelåpning vil si hull og kanaler inn i huden som det kan komme verk ut av. Behandling av denne sykdommen avhenger av tilstanden til hunden, men kan være vanskelig å helbrede.

Det kan også være noe annet, men siden det ligger i det området høres det ut som at det kan være dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var hoss vetrineren i går. Og alt var heldigvis falsk alarm! Vetriner trodde jo det måtte være en blodsykdom, men da hun barberte han fant hun ut at det bare var et våteksem. Og glad er jeg får det, får det kunne jo vært mye værre. Men skjønner ikke at de kan utale seg om slikt før de vet noe sikkert. Skremmer jo folk! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

De kan uttale seg sånn fordi du har forklart litt feil. Du har sikkert sagt det du skrev her - at han blødde i hårrøttene sant? Og siden det da sikkert er ett tegn på f.eks. en blodsykdom så sier de jo det.

Hadde du sagt at han hadde blemmer i huden rundt halerota så hadde de garantert bare sagt "våteksem"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...