Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte jeg fikk fortelle alle hvem jeg er, det er vel kanskje på tide for jeg er faktisk ikke ny her inne, har vært medlem noen år :) Men nå er det veldig lenge siden jeg har vært innom. :) og har vel aldri pressentert meg :P

Jeg heter Torunn og er mamma til 3 gutter. En på 8 år, en på 5 år og en på 2 år. Ellers driver jeg kennel Marmeldade. Driver oppdrett på mops. Det er utrolig artig, men mye jobb. Vi koser oss alle sammen med valpene og arbeidet det har med seg :) Ungerne bidrar også. Det har jeg merket at er veldig sundt for valpene.. Dvs, de får ikke bidra med noe før valpene er 3 uker, å jeg er alltid 100% til stede når de hjelper til. :) Så er det flott å få litt hjelp til sosiallisering, ungene liker å ligge på gulvet og kikke på hver sin valp, Å valpene blir trygge på både bevegelser, kontakt med mennesker i alle aldre og lyder.

Jeg har til sammen 9 hunder i dag, men bare 4 av de bor her hjemme.. (man kan ikke ha 9 hunder hjemme og 3 unger, De krever jo sitt alle ssammen) De 5 andre bor hos fantastiske fòrverter, Fòrvertene min har jeg nær kontakt med og en del av de er venner av meg. Å alle bor rett i nærheten. Liker det for da kommer de på besøk til meg og er med oss på turer osv.. :) I dag har jeg 2 Hannhunder og 7 tisper. I helger er vi en del på utstillinger, å det digger vi, Hundene elsker å vise seg fram, å det er ikke skjeldent dommeren ler litt av de fordi de er hoppende glad når de er på utstilling. :)

I værdagen går vi turer i nærområdet, treffer på forbipassenende og koser oss. Men regner det veldig mye er det skjeldent jeg får de med meg ut, Da furter de og vil bare hjem igjen. Men det er ingen krise om det ikke blir timesvis med turer hver dag, for de har stor hage som er inngjerdet og som bare er hundene sin, å der jakter de fugler, bjeffer på inntrengere og leker.. Så mopsene mine er i himmelen siden de har en hel eiendom for seg selv. :D

Nå går jeg en veldig spennende tid i møte, for den ene mopsen min "Margit" Marmelade`s Will You Be There venter sitt første valpekull.. Å hun venter 6 stk. Litt i det meste laget så jeg passer godt på henne i disse dager. Hun har termin den 17 januar. det er på tirsdag. Så det er rett rundt hjørnet.

Men gleder meg og er litt nervøs på samme tid, Er alltid litt ekstra spennende når det er første kullet til en tispe, for man vet liksom aldri hvordan fødselen går og om hun fikser oppgaven.. Men så langt i oppdrettet har mopsene vært fantastiske mødre. Helt supre mødre faktsik :)

Så før jeg avslutter så kan jeg fortelle at jeg er Synnøve sin storesøster. Vi er gode venner men vi er og veldig sta begge to og har egne meninger, å da skal det ikke mer en ett skjevt ord til før fillene fyker.. :P Men det varer som regel ikke så lenge.. :)

Og for de som lurte på alderen min så fant jeg ut at den holder jeg for meg selv :P Man spør aldi en dame hvor gammel hun er.. ;)

Skrevet

Hei og velkommen, jeg har vel sett deg på utstilling i Bergen mener jeg, da du måtte gjemme deg bak en stol eller noe sånt, hehehehe.

Hahah! Helene! :P Det var Susanne, ene fôrverten som gjemte seg :P Søs stod på sidelinjen og lo :P

Skrevet

Hahah! Helene! :P Det var Susanne, ene fôrverten som gjemte seg :P Søs stod på sidelinjen og lo :P

Stemmer det.. HEHE. Jeg gjemer meg aldri, Liker å stå midt i smørøyet :P Eller skulle Synnøve gått med Petra måtte jeg nok gjemt meg.... eller nei... glem det, jeg måtte ha vært dau i åresvis før hun slutter å skrike etter meg..

Skrevet

Velkommen, jeg liker tanken på at det er 2 søstre her :) Håper dere er uenige i det meste :)

Vi er uenig i mye, men er vldig enig når det gjelder å være enig ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...