Gå til innhold
Hundesonen.no

Nybegynnerspørsmål om båndtrening


Maria
 Share

Recommended Posts

Hun er ikke redd altså. Det har jeg overhode ikke inntrykk av. Hun er generelt veldig til å si fra hvordan hun har det, så jeg tror det er det at hun ikke vil ha det på fordi det er annerledes. Hun er generelt veldig lite redd av seg. Men hun sier ifra hvis hun ikke vil noe, og dette er nok det samme. Hun kjefter hvis hun ikke får det som hun vil, lille flisa. :P heldigvis bjeffer hun ikke ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dumt å påpeke, men...

Se til at du har et kjempelett, tynt lite halsbånd til å begynne med, uten skarpe kanter, metallbiter som er kalde eller "vonde", osv.

Ikke noe stivt lærbånd med masse bling-bling på som både kjennes og høres, altså.

Ta det på før fôring, når dere skal leke eller bare kose litt. Prøv å få valpen til å forstå at det skjer kjempemye morsomt når båndet er PÅ.

Jeg så også for meg at dette kunne være et tema når jeg gikk fra store bustete, pelsede valper til liten korthårs i fjor sommer.. Hadde ikke med bånd engang når jeg hentet henne (visste ikke at hun var SÅ klar for å reise), så jeg lånte ett lite nylonhalsbånd av oppdretteren også brukte jeg en sånn nylonline som jeg hadde med til utst.teltet (veier ingenting, og har ikke noen krok eller sånt på). Heldigvis skjønte aldri Moxy at man kunne protestere (mot noe, faktisk), så hun bare "stappes" nedi klær, slenge på sele og "ut vi går!"

Men det ER lett å se for seg sånne små-små greier som veldig skjøre..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært vanskelig å finne ting som er smått nok egentlig. Men hun har på et nylonhalsbånd fra bobby. Et slikt et, det røde i XS:

http://www.tempohund...byhalsbaand.jpg

Nå har vi på halsbåndet hjemme :) Mye kløing (type hele tiden!), men nå skal jeg overse det. Ikke så mye piping. Går overraskende bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan meddele at dette går strålende! Tenke seg til. Det var som at bikkja bestemte seg over natta for at bånd er helt ok. Så nå går det veldig fint med halsbånd ute, tilogmed kobbel fungerer til en viss grad! :D Flinke musa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...