Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeklubb i Bærum (sandvika)


Gjest
 Share

Recommended Posts

Vi flytter til Sandvika (eller mer spesifikt i nærheten av Jong) i løpet av kort tid og betalinga til NKK vil derfor bli noe annerledes enn fjorårets. Hvilke klubber finnes i nærheten? Hvilke klubber er aktive og tilbyr kurs / fellestreninger eller liknende? Gi gjerne tilbakemeldinger om dere har vært/er medlem eller har linker til hjemmesider :)

EDIT: Forøvrig tar jeg gjerne i mot tips til gode veterinærer i området.

EDIT2: Vi har bil og vant til store avstander, så man kan gjerne legge inn litt radius :P

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen :( Dessverre, vi hadde Bærum Brukshundklubb. Og dersom interessen er stor nok, og vi får samlet nok medlemmer, skulle det ikke være noe i veien for å åpne den igjen. Etter hva jeg har forstått, så står den fortsatt oppført hos NKK.

Men mulig det er litt mer treningsgrupper og slikt rundt om?

Veterinær, da anbefaler jeg Fornebu Dyreklinikk, de er rimelig OG flinke. Hold deg unna Doktor Dyregod på Grini Næringspark med mindre du har eple det vokser penger på, der er de dyre, selvom de også er forholdsvis flinke.

Vi bruker sistnevnte i nødtilfeller, ellers bruker jeg selv bare Fornebu. (det finnes dog andre gode veterinærer tror jeg, men jeg bruker dem fordi de er både flinke og billige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her de slipper jo bare Bærumshamsterene (les vimsete settere) ut alene de, kan jo hende hundene har en egen klubb da :P Jeg har hørt og Fuglebanden i Holmenkollen, hunder som da løper og leker sammen på dagtid, men tror det bare er et svært overdrevent rykte :P

Men vi er jo blitt flere soniser her nå, og jeg vet om flere som trener aktiv. Vi var opptil 10stk på Bærum Brukshundklubb sine treninger :) Dermed burde det jo være mulig å ordne noe.

Tanten min har faste treninger en gang i uken for fuglehunder, det er en stor suksess og det er alltid noen som dukker opp. Noe slikt burde vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Kjedelig, har lyst til å melde meg på blodsporkurs til våren/sommeren, men vet bare om at alle som bor her, drar til Oslo.

Men har forøvrig sett valpekurs som foregikk midt i Sandvika for ikke veldig lang tid tilbake, så virker som noen ting arrangeres privat.

Bærum er den kommunen i Norge som har flest hunder pr. innbygger, så det er jo litt merkverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrieverklubben på Bogstad er ganske aktiv, eller så blir det nok Asker hundeklubb.

Begge er sikkert nærme i forhold til det du er vant til. :)

Jeg bor i utkanten av Bærum og trener bare med venner og bekjente, men hadde jeg hatt retriever hadde jeg nok prøvd treningene deres. :) Savner en skikkelig klubb ja. Men innendørs treningshall (sånn om noen som fikser slikt leser dette :P).

Når jeg tenker etter så er nok Drammen også nærme nok for en nordlending og det er jo en skikkelig bra klubb. :)

Personlig liker jeg ikke Pettvett i Sandvika men Kolsås Dyrehospital og dyrlegene på Lilleaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asker er 5-10 minutter unna fra der vi bor med bil, skulle ikke være noe problem den veien heller... Får ta å søke litt på hundeklubbenes nettsider :)

Klubbens sider er ikke så veldig oppdaterte alltid :P Men vi er flere her inne som trener i asker! :) Så du kan jo sende en pm om du lurer på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte: Gjør man ikke? :P Bare antok det jeg.

Har du trent med dem før?

Har trent der et par ganger, og vært på et par kurs i regi av de. Er 99,9% sikker på at du ikke trenger retriever ja, sålenge du er medlem i klubben :) Slik er det i Retrieverklubben i Bergen og i alle andre raseklubber jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammen Brukshundklubb ligger kanskje litt langt unna?

Vi trener ihvertfall inne hele vinteren i oppvarmet hall det arrangeres forskjellige kurs for medlemmene.

Vi har Lp,rally lydighet,bruks og agility.

Agility bane med alt utstyr har vi også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent der et par ganger, og vært på et par kurs i regi av de. Er 99,9% sikker på at du ikke trenger retriever ja, sålenge du er medlem i klubben :) Slik er det i Retrieverklubben i Bergen og i alle andre raseklubber jeg kjenner.

Sier meg enig i den ;)

Så fremt de ikke har helt spesielle forhold i den lokale avdelingen for Retrieverklubben, så er det helt normalt at lokalavdelingene tar imot alle sine betalende medlemmer for kurs ja. Du trenger ikke å ha en retriever for å være medlem. Du kan til og med være uten hund :P Jeg bodde et annet sted tidligere, og i den lokale Retrieverklubben var også ikke-medlemmer velkommen til å søke om kursplass (til en noe forhøyet pris kan jeg huske), men at medlemmer ble prioritert inn først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig i den ;)

Så fremt de ikke har helt spesielle forhold i den lokale avdelingen for Retrieverklubben, så er det helt normalt at lokalavdelingene tar imot alle sine betalende medlemmer for kurs ja. Du trenger ikke å ha en retriever for å være medlem. Du kan til og med være uten hund :P Jeg bodde et annet sted tidligere, og i den lokale Retrieverklubben var også ikke-medlemmer velkommen til å søke om kursplass (til en noe forhøyet pris kan jeg huske), men at medlemmer ble prioritert inn først.

Ja, og det gjelder også ved vanlig trening, ikke bare kurs. Retrieverklubben i Bergen var ganske stor på agility når jeg bodde der, og da var det langt flere raser som ikke var retrievere som trente der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte: Gjør man ikke? :P Bare antok det jeg.

Har du trent med dem før?

ja, jeg synes du skal begynne å trene med de for da kan du plukke opp meg :whistle:

jeg finner bare om utstillingstreningene dems og ikke lp treningene. Får sende de en mail å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det var jo en plan Anette. Men da håper jeg det holder et visst nivå (mener ikke å høres overlegen ut altså :icon_redface:), også er det det at jeg tenker på å melde meg inn i Drammen. :)

Vi får nok bil mot sommeren,så da blir jeg mer mobil. jeg har sendt retrieverklubben mail nå og spurte om treningene dems. Så sender jeg deg pm når jeg får svar :)

skal trene litt privat i drammen en gang i mnd, men synes det blir langt å rda dit en gang i uka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...