Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø


HHC
 Share

Recommended Posts

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Betong er under teppet... Jeg greide nemlig å revne opp sånn halvannen meter med burtrallen vår

*Bare hvisker at jeg meldte på Willy og krysser fingre for dommerendring.... Noen har enten for mye penger eller for stort konkurranseinstinkt - eller begge deler... sukk*.

Vil dere komme helt frem til inngangen bør dere gjøre som jeg og venninnen min i forfjor Ryk clutchen midt i en bakke i nabokommunen, ring NAF og bli kjørt helt til inngangen av tauebilen med vår bil

Nei, men da hallen så vidt jeg vet i stor grad brukes til fotballen høres dette veldig spesielt ut ;):lol:

Eller var dette et hint om at jeg skulle kikke under teppet? :innocent:

Hehe , ja da høres is litt sært ut! :P

Neida, bare jeg som lurer på å melde på eller ikke.

Betong er under teppet... Jeg greide nemlig å revne opp sånn halvannen meter med burtrallen vår :icon_redface:

Ah, saken oppklart, da trenger jeg ikke å vurdere det lengre! Takk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener da å huske at det var helt kurant temperatur der, og vi hadde ring helt ved utgangen ifjor og. Så vi hadde verdens største plass minns jeg :D Det er ikke altfor mange av de utstillingene der det er gooood plass rundt stafferingen, håper på gjentagelse iår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte noe rykter om is, det er ihvertfall sabla kaldt i den hallen. Så det å kle seg godt er viktig :)

Da blander nok du eller de som har uttalt seg med Kongsberghallen... Det er det beste kunstgressdekket man kan tenke seg der inne, og det er ikke gulvkaldt men ofte kaldt fordi det trekker isvind inn i hallen fra åpne dører.

Random bilde fra i fjor, døm selv:

IMG_8257.jpg

Weee, Boss jo :D.

Vet du hva som er under teppet da? :)

Det er ikke noe teppe i den hallen (annet enn kunstgresset). Det ligger plater ved inngangen og der man går, men i ringene er det "ekte" fantastisk kunstgress. Fast og fint, og om de fisefine agilityfolka ikke fikser DET underlaget, da tror jeg det er noe feil med sporten :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe teppe i den hallen. Det ligger plater ved inngangen og der man går, men i ringene er det "ekte" fantastisk kunstgress. Fast og fint, og om de fisefine agilityfolka ikke fikser DET underlaget, da tror jeg det er noe feil med sporten :P

Hjelper ikke å ha kunstgress på toppen om det ligger betong rett under, vil gjerne at hunden skal vare lenge jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å ha kunstgress på toppen om det ligger betong rett under, vil gjerne at hunden skal vare lenge jeg ;)

Dette er ikke ment som noen form for kritikk altså, bare ren nysjerrighet:

Hvilke haller kan NKK da bruke i vintersesongen som er "bra nok" for agilityfolket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å ha kunstgress på toppen om det ligger betong rett under, vil gjerne at hunden skal vare lenge jeg ;)

Sorry, men da er det sporten det er noe feil med, ikke underlaget. Og jeg spør som HCC: Hva SØREN er et akseptabelt underlag dersom et godt kunstgress ikke duger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noah skal meldes på, Supra skal dit - og så får jeg tenke på om jeg gidder 2 dager siden gruppe 9 ikke går samme dag som gruppe 1. Men til Bø skal jeg :)

Det går kanskje an å leie en hytte? Kan jo hende de har varmeovner i de i år? *flir*^

Vi skal definitivt ikke, men jeg vurderer om jeg skal melde på og bare håpe på dommerendring? :whistle:

Dommeren som er satt opp på rasen er den første - og foreløpig da eneste - dommer som ikke har likt Willy. Det meste var visst galt med ham da vi stilte for henne i Nederland. Han hadde for brei skalle, for kort snute, for mye hår i hodet - også var han for liten faktisk. Så egentlig er det jo bare bortkasta penger å dra dit å stille for den dommeren i allefall, men vi TRENGER poengene vi kan få der dersom det blir dommerendring, så... *fundere litt til*.

Kan du ikke melde han på i championklasse? Det kan hende han straks blir litt penere da? (eller var det ikke hun som mente han var grei nok til å være brukshund?) *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blander nok du eller de som har uttalt seg med Kongsberghallen... Det er det beste kunstgressdekket man kan tenke seg der inne, og det er ikke gulvkaldt men ofte kaldt fordi det trekker isvind inn i hallen fra åpne dører.

Det med kaldt er ihvertfall Telemarkshallen, vi fikk også beskjed av dommeren om at hunden måtte varmes godt opp. Husker det veldig for Chico ble 4.beste i Gruppe 7, og i Kongsberghallen tror jeg ikke det er åpent for fuglehunder. Men med kaldt mener jeg ikke boblejakke inne liksom, men en genser er lurt, jeg kanke spaserer rundt i t-skjorte ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Tipper ikke hundene får noen varige skader av 30 sekunders løping på det underlaget, såppas tror jeg de tåler :) Da tror jeg det er mye værre med de hundene som trasker timesvis på asfalt flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke melde han på i championklasse? Det kan hende han straks blir litt penere da? (eller var det ikke hun som mente han var grei nok til å være brukshund?) *ler*

Det var hun som sa at om han hadde stilt i championklassen så ville han fått VG, ja, men siden han var av brukslinjer, så kunne hun til nød gi ham en EXC :lol: Forøvrig en belgeroppdretter *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Tipper ikke hundene får noen varige skader av 30 sekunders løping på det underlaget, såppas tror jeg de tåler :) Da tror jeg det er mye værre med de hundene som trasker timesvis på asfalt flere ganger i uken.

Hvis du sikter til meg, så var det ikke underlaget som var grunnen til at hunden burde varmes opp. Men at muskulaturen blir kald av å stå/sitte/ligge stille, og når temperaturen også er kald er det ekstra viktig å varme opp. Dette er for å få frem best mulig bevegelser fra hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til meg, så var det ikke underlaget som var grunnen til at hunden burde varmes opp. Men at muskulaturen blir kald av å stå/sitte/ligge stille, og når temperaturen også er kald er det ekstra viktig å varme opp. Dette er for å få frem best mulig bevegelser fra hunden.

Hææ? Neii, ikke deg :)

Edit: Selvfølgelig er det viktig å varme opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri stilt selv i Bø, men vært der som publikum, sånn bortsett fra stange så er det den trangeste utstillingen jeg har vært på iallefall. Husker ikke at det var spesielt kaldt.

Det varierer veldig mellom ringene der - noen steder er det supertrangt, andre har danseplass. Midtgangene pleier å være spesielt brede - og det er bedre plass lengst inn i hallen..

Men det er KALDT der, ja.. Husker noen av bostonfolket i fjor, da gikk hundene med dekken/genser til de ble nærmest ropt opp.. Min lille "hardhaus" brydde seg ikke nevneverdig...

Betong er under teppet... Jeg greide nemlig å revne opp sånn halvannen meter med burtrallen vår :icon_redface:

Godt at vi har "dissikert" gulvet så vi vet med sikkerhet... LOL!

Jeg synes det er en super hall - men ja, litt kaldt å bare sitte stille - flott å vise hund i! Ringene pleier å være store, og det gresset er en drøm å løpe på for både folk og dyr.

Så det blir absolutt Bø på meg i år også!

Stille gamlefar Moby, tenker jeg, og lille Penny. Hadde vært moro å "debutert" med min Milla igjen (nesten to års utst.pause), men vet at en champ.tispe fra mitt oppdrett skal dit, så da dropper jeg å møte opp med konkurranse til henne.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ment som noen form for kritikk altså, bare ren nysjerrighet:

Hvilke haller kan NKK da bruke i vintersesongen som er "bra nok" for agilityfolket? :)

Sorry, men da er det sporten det er noe feil med, ikke underlaget. Og jeg spør som HCC: Hva SØREN er et akseptabelt underlag dersom et godt kunstgress ikke duger?

For meg er det ikke aktuelt, hva resten av agilityfolket mener synes jeg de må få svare på selv.

Hadde jeg hatt en liten/mellom hund på 7 kg hadde jeg muligens ikke vært så firkantet.

Personlig går jeg heller på ute på grus enn inne på teppe/kunstgress som ligger rett oppå betong uten noe form for demping.

Om jeg trener innendørs så trener jeg enten i ridehall eller i hall med sand+kunstgress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke aktuelt, hva resten av agilityfolket mener synes jeg de må få svare på selv. Hadde jeg hatt en liten/mellom hund på 7 kg hadde jeg muligens ikke vært så firkantet.

Personlig går jeg heller på ute på grus enn inne på teppe/kunstgress som ligger rett oppå betong uten noe form for demping.

Om jeg trener innendørs så trener jeg enten i ridehall eller i hall med sand+kunstgress.

Så vidt jeg kan huske, så er det god demping på det kunstgresset - mener jeg alltid børster ut "gummikuler" fra pelsen etter å ha vært der. Det er iallefall det mykeste underlaget jeg har løpt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ikke opplever NKK Bø som særlig kaldt? Jeg har tuslet rundt i genser der de siste 7 årene, til tross for at det kommer noen kalde gjennomtrekk i blant.

Kjenner du noe til dommeren Siv Sandø? Hva hun liker og slikt, skal med Yaris, men vi vurderer resten av gjengen også (Chico og Iver).

Nei, dessverre!

Det frister litt å melde på Tia, men fornuften sier nei. Hun har ingenting å hente der, selv om dommeren liker henne godt.

Gleder meg til å stille Ikke - dommeren har hilst på henne før og skrøt da veldig av Blaze, og hun liker jo tydeligvis Talli godt også :)

Både gruppe 1 og 7 går lørdagen, og det passer meg bra dersom jeg skal gå LP på søndagen. Men jeg gidder ikke å starte med både Ikke og Tia i LP3, spesielt siden Tia krever så mye oppvarming. Må nok i tenkeboksen litt til.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke kan starte i Agility på DET gulvet, så er det vel bare utendørs på gress man kan starte antar jeg? Og man kan jo lure på hva i all verden det skulle ha vært under kunstgresset for å være godkjent underlag for de ivrigste AG-folkene?

Det er en innendørs fotballbane, så det skal jo være litt sprett i ballen også - så det er ikke som å gå på en vannseng, liksom. Men det er mykt og godt i forhold til alle andre innedørsgulv.

Det man dog skal være oppmerksom på er jo at av og til er det ubrukelig dårlige parkeringsvakter der - så plassen blir proppfull før kl.8... Da åpner de parkeringsplassen til Bø Sommarland (rett nedi veien), og hvis det er dårlig brøytet på gangveien imellom parkeringene er det et godt stykke å tusle langsetter riksveien (smalt, skittent, salt og sand). Så hvis man har med mye bur og tingtang - kom TIDLIG, uansett møtetid for rasen.

Det er også alltid kjempekaldt der (ute, altså), synes det er få utstillinger man fryser så mye på som akkurat der...

Men vel innedørs der synes jeg det er et flott sted!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kan si at hallen har godkjent kunstgress for å spille fotbalkamper husker ikke hvor langt opp i divisjonene. Det trenes fotball der san ca fem kvelder i uka på vinterhalvåre. Kan også si at på nermeste parkeringsplass kommer det folk fra fredags kveld og at det blir litt å gå fordi det er umulig å ha biler bort til hovedingangen for å laste av for så å kjøre ut. Ja folk er ute i god til dem venter på å komme inn i hallen før han som har hovedansvaret får kommet fram og låst opp. Husker desverre ikke når det er men tidlig var det tror det var snakk om i 5 - 6 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel å komme ca halv 8 på morgenen og da er det god plass mht parkering iallefall, men det er jo uansett litt å gå, men overhodet ikke avskrekkende liksom :). Det største problemet jeg har hatt har vel vært at burene jeg har båret inn har blitt tatt av kastevind *ler*. Det har som regel vært litt heftig vær i Bø når det er NKK-utstilling - enten det er kaldt og vind, eller massivt snøvær :). Men hallen - den er den beste hallen å stille hund i etter min mening :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere komme helt frem til inngangen bør dere gjøre som jeg og venninnen min i forfjor :lol: Ryk clutchen midt i en bakke i nabokommunen, ring NAF og bli kjørt helt til inngangen av tauebilen med vår bil hengende på slep :whistle:

Generelt ikke bedriv råning på Notodden :lol:

Jeg kan fortelle litt om Siv, dog på andre raser - pling på fb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan huske, så er det god demping på det kunstgresset - mener jeg alltid børster ut "gummikuler" fra pelsen etter å ha vært der. Det er iallefall det mykeste underlaget jeg har løpt på.

Så bra :) Har sendt en mail for å høre med Nkk.

Hvis man ikke kan starte i Agility på DET gulvet, så er det vel bare utendørs på gress man kan starte antar jeg? Og man kan jo lure på hva i all verden det skulle ha vært under kunstgresset for å være godkjent underlag for de ivrigste AG-folkene?

Det er en innendørs fotballbane, så det skal jo være litt sprett i ballen også - så det er ikke som å gå på en vannseng, liksom. Men det er mykt og godt i forhold til alle andre innedørsgulv.

*klippet

Igjen, MINE meninger er nødvendigvis ikke samstemte med "de ivrigste ag-folkene". Jeg har hatt en hund som har blitt skadet på dårlig underlag, jeg har ikke lyst til å oppleve det igjen!

Jeg konkurrerer sjelden innendørs og aner ikke hvordan underlaget er i BØ, derfor spurte jeg. Better safe than sorry, likssom.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ikke opplever NKK Bø som særlig kaldt? Jeg har tuslet rundt i genser der de siste 7 årene, til tross for at det kommer noen kalde gjennomtrekk i blant.

Men genser er jo varmende, litt avhengig av type genser. Jeg var kald før jeg skulle i ringen med singlett og sånn gjennomsiktig bluse over, det tror jeg ikke jeg ville vært i Lillestrøm f.eks.

Grunnen til at jeg nevner det er jo for at folk heller har med litt ekstra med klær, enn å sitte å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...