Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min gir meg støt?!


PennyLane
 Share

Recommended Posts

Er det noen av dere som har erfaring med at hunden gir deg støt?

D har holdt på i en liten uke nå flere ganger dagelig, når Hunden min kommer å skal kose så får jeg støt fra nesen hennes? Synes dette er merkelig..

Kan det være noe galt eller er d bare tilfeldigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tepper på gulvet, tørr pels, tørre hender, folk som går i sokker el. spesielle tøfler, fleeecegenser, osv - mange forskjellige årsaker til statisk elektrisitet. Jeg er mest plaget av det nå på vinteren når mine egne hender er veldig tørre. Så en god håndkrem + balsamspray til hundepelsene pleier å funke ganske bra og "lynene" mellom oss holdes til det minimale.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig plaget av det både på jobb og hjemme nå i vinter, får av og til støt fra dørkarmer av tre, tilogmed. :P Tror det har mye med tørr luft og tørre hender på jobben å gjøre, hjemme er det ikke like tørr luft, men får støt av og til likevel, også fra katten når jeg klapper henne. Prøve med mer håndkrem og håpe på at det hjelper. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å bruke skyllemiddel i alle klær, balsam i håret, fuktighetskrem på huden. La gjerne tøyet ligge i siste skyllevann med tøymykner. Og sky alt av polyester som f. eks. fleesklær og pledd. Det finnes også en spray til å bruke på møbler og tepper. Klær i ull og bomull gir minimalt av statisk elektrisitet. Enkelte sko gir mye elektrisitet (Crocs f. eks.). Å blande ulike stoffer, f. eks ultrøye og fleesegenser er rene kraftverket.

Har til tider vært rene dynamoen selv, så jeg har prøvd ut litt for å minske på elektrisiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...