Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelhoste, hvor smittsomt er det?


minstemann
 Share

Recommended Posts

Jeg har en venninne som fikk beskjed av sin dyrlege at hun ikke burde besøke sin venninne som har en valp med kennelhoste for å være sikker på at det ikke smittet til egne hunder, selv om hun gikk på besøk alene -og vasket hender osv etter at hun hadde vært der. Det kunne ta inntil to måneder før valpen var smittefri.

Jeg syns det kanskje var å ta litt av? Noen andre som har hørt noe lignende? At man ikke skal kunne besøke venner på to mnd, fordi de har/har hatt kennelhoste hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennelhoste er veldig smittsomt, men din venninne får jo avgjøre selv om hun ønsker utsette hunden sin for smittefare eller ikke. Selv om hunden hennes er vaksinert kan den få kennelhoste, dog i mildere form enn hva som er normalt. Og veterinæren sier jo ikke at din venninne ikke kan besøke sin venn, bare ber henne ta hensyn til hygiene slik at hun ikke smitter sin egen hund. Du kan jo lese litt om kennelhoste HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på besøk hos oppdretteren til mamma som hadde kennelhoste i hele flokken sin, med unntak av mor og valper som var adskilt fra resten. Jeg vet at oppdretter skiftet klær og dusjet etter hver gang hun hadde vært nede hos de med kennelhoste, men så var det jo små valper hun skulle inn til etterpå. Da vi kom hjem, etter å bare å hilst på mor og valper, skiftet vi klær før vi hilste på Blondie og vasket hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...