tulip Skrevet 4. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2012 FranskDogge, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, bruk multisitat på sonen, du er ikke på Canis nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FranskDogge Skrevet 4. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2012 FranskDogge, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, bruk multisitat på sonen, du er ikke på Canis nå... Kan du komme å lære meg det? Jeg begynner nok med multi etterhvert når jeg blir vandt til å ikke lenger være på Canis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 4. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2012 Kan du komme å lære meg det? Jeg begynner nok med multi etterhvert når jeg blir vandt til å ikke lenger være på Canis. Multi står ved siden av svar, og du har gjort det før, så så vanskelig skal det nu ikke være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 4. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2012 1. Har du ennå ikke fått med deg at vi som trener hund faktisk snakker om positivt stress som er bra for oss, mennesker eller dyr!? 2. Jeg foreslår at du dropper å vente til du har vendt deg til at du ikke på canis. Bruk mulitsitatknappen! Svar under [ /quote] og før [ quote] Lett som en plett, prøv deg frem i testforum 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 4. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2012 For å bruke multisitat trykker du på knappen "multisitat" på de innleggene du vil sitere. Når du har valgt alle du vil svare på så kommer det opp et lite vindu der det står "Reply to * quoted posts". Trykke på der så får du alle innleggene i svarvinduet ditt. Sånn, det går an å forklare det på en grei måte uten å virke irritert folkens... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 4. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2012 Sånn, det går an å forklare det på en grei måte uten å virke irritert folkens... Det har blitt gjort, det, se... For mange måneder siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nowisclee Skrevet 4. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2012 Fortsatt er det vel ikke vom-innholdet(altså grønt-fôret) som brukes i vom og hundemat, eller annen vom. Det er magesekken som HETER "vom". Ikke innholdet i den. Igjen, på mennesker kan "positivt stress" sammenlignes med å glede seg til noe, forvente noe, være spent før man skal åpne bursdagsgaver/julegaver osv, en slags positiv spenning/glede altså. Det er det vi KALLER "positivt stress". Mens "negativt stress" er når man er bekymret, over-giret, ikke klarer å tenke pga stress, får "blackout/jernteppe" på eksamen, osv. Hvis man skal sammenligne det med hund, blir det man kaller "positivt stress" f.eks at hunden gleder seg til å få mat, gleder seg til å gå tur, den vet at den får belønning(for eksempel drakamp-leken/godbiten/yndlingsleken) når den har gjort en treningsøkt riktig, og hvis hunden da skal gjøre oppgaven best mulig, må den få den belønningen den ønsker seg aller mest i verden. Sånn trener man med "positivt stress", at hunden virkelig ønsker seg belønningen sin, og jobber hardt for å få den. "Negativt stress" hos hund kan være f.eks at den er redd, at den er "ballgal" og kun løper for å hente ballen/pinnen for at noen skal kaste en gang til, og en gang til og en gang til, og er 100% fokusert på dette, at den er aggressiv og girer seg opp når den ser andre hunder, at den jager biler(har så mye gjeterinstinkt som ikke er under kontroll at den gjeter alt som beveger seg).. Var det mer forståelig, FranskDogge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 4. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2012 Det har jeg ikke spurt etter. Jeg kan sitere det jeg skrev: Har du lest noe om hund, gått hundekurs, trent aktiv osv? Du bør vite hva som øker ett stressnivå hos en hund, om du driver med noe av det. Er ikke det ett spørmål? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts