Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur og/eller trening i romjula!

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal være her til godt uti neste uke, så vi kan jo forsåvidt få til både tur og trening. Hva er det interesse for?

Jeg vil i alle fall møte noen trøndersoniser! :) Onsdag kveld er jeg opptatt og nyttårsaften blir litt stress, men forøvrig har jeg lite eller ingen planer. Jeg er ledig både på dagtid og kveldstid, så lenge jeg får koordinert med mamma og pappa så det er minst én bil ledig.

Spørsmålet er om noen blir med på å finne på noe? På torsdag for eksempel? :)

Skrevet

Jeg vil også helst på formiddagen, skal sikkert i et eller annet selskap på ettermiddagen nå som jeg først er hjemme :P Sted har jeg ikke noe forslag til, er helt blåst på sånt jeg. Hadde jo vært fint med en plass man kanskje kan slippe hundene litt?

Skrevet

Kan godt ta formiddagen for min del også, har fri hele romjula :) Sted er ikke så nøye, men greit å slippe å gå i kø hvertfall.

Skrevet

Blablabla. :P Vi prøver på nytt! Jeg kjeder meg - er det noen som vil trene lydighet i ettermiddag/kveld? Jeg har tilgang på bil, så kan godt komme til Trondheim.

Blir litt i siste liten dette innser jeg, men slenger ut følgende forslag: Rotvoll (Statoilbygget) i 19-19.30-tiden? :)

Skrevet

Det tenkte jeg også på. Hva med parkeringsplassen til spar kjøp? Parkerings"huset" deres er som oftest veldig lite brukt, i alle fall såpass seint. :) Vet ikke om det er plasser nærmere deg som også egner seg?

Skrevet

Jeg har så dårlig oversikt over steder her omkring, og når jeg først skal ut og kjøre går det fort å dra ut til Sparkjøp, så det er jo veldig greit. :) Når passer det best for deg? Vi skal spise middag i seks-tiden, kjenner jeg mamma og pappa rett kan det godt hende at det blir nærmere halv sju... :P Om vi sier halv åtte, er det greit for deg?

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Jeg så ikke dette før nå jeg, så dere får kose dere :) Men jeg er gjerne med å trene en annen dag.

Skrevet

Jeg så ikke dette før nå jeg, så dere får kose dere :) Men jeg er gjerne med å trene en annen dag.

Er ikke for sent å bli med ennå, da! Fremdeles lenge til klokka er halv åtte. :aww:

Skrevet

Så ikke denne før nå jeg heller, så får heller slenge oss med neste gang. Blir litt langt å kjøre til Malvik for å trene ikveld.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...