Gå til innhold
Hundesonen.no

Utslett i ansiktet


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Hjelp!

I går våknet jeg med lett irritert hud rett over nesebeinet og over øynene. Det er litt rødt, klør litt og er små, små klumper i huden. Det er ikke så synlig, men nok til at jeg ville dekke det over når jeg var ute i går. Fikk en salve fra min mor som visstnok skulle hjelpe mot eksem/utslett, men når jeg våknet i dag hadde det spredd seg til ned under øynene.

Hva i alle dager kan det komme av, og hvordan blir det jeg kvitt det? :o

Jeg har brukt den samme sminken i alle år, så jeg syns det er rart om jeg plutselig skal reagere så kraftig på den "over natten". Men jeg har hatt litt tør hud i området i det siste, og kan dette ha blitt utløst av klimaendringer? Det kom jo like etter at jeg dro fra Oslo til Bergen, og vanligvis er leppene mine veldig ømfintlig for slikt, men ikke denne gangen såklart.

Kjenner at jeg er litt redd for at det skal bli verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot noe mat? Hm, jeg har ikke spist noe nytt, og har aldri hatt matallergi som har slått ut på huden. Og de eneste andre allergenene mamma har hjemme må være hund, og jeg tror neppe det er det :P

Merkelig :) Noe må det jo skyldes. Immunforsvaret ditt som tuller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok over skal du se :)

*puste med magen* :D

Elveblest?

Det kan kanskje hende? Men flytter ikke det seg veldig fort? Har hatt det en gang før (DA hadde jeg panikk da, hehe), og det var over lårene mine, og når jeg skulle vise det til kjæresten var det bortevekk og hadde flyttet seg til magen. Tok en allergipille og det var borte med en gang. Kan jo forsøke det :)

Kom forresten på en ny ting jeg har tatt. Jeg har elendig døgnrytme, så min mor ga meg noen sånne urte-pille-ting som skulle hjelpe meg å endre døgnrytmen min. Kanskje det er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem! Er rødt, tørt og kløende over øynene, på øyelokkene. Dro til legen jeg. Han visste ikke helt hva det var, men jeg fikk to salver som jeg skulle smøre på 3 ganger daglig, også testa vi for allergi (hund). Har ikke fått svar på det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på en ny ting jeg har tatt. Jeg har elendig døgnrytme, så min mor ga meg noen sånne urte-pille-ting som skulle hjelpe meg å endre døgnrytmen min. Kanskje det er det?

Høres sannsynlig ut syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem! Er rødt, tørt og kløende over øynene, på øyelokkene. Dro til legen jeg. Han visste ikke helt hva det var, men jeg fikk to salver som jeg skulle smøre på 3 ganger daglig, også testa vi for allergi (hund). Har ikke fått svar på det ennå.

Det SKJER ikke at jeg er allergisk mot hund *nekter*. Var det når jeg var liten (med helt andre symptomer), men fikk akupunktur og ble kvitt allergien (siden det uansett var uaktuelt å kvitte seg med Cita liksom :P ).

Høres sannsynlig ut syns jeg!

Ja, faktisk! Og de som funket så bra! Jaja. Får se om det hjelper nå som jeg ikke tar de :)

Edit:

Det må jo være de pillene? Ringte mamma, og de heter Valerina Natt og inneholder :

Valerina Natt inneholder et standardisert ekstrakt av medisinplantene valeriana officinalis (valerianarot), humulus lupulus (humle) og melissa officinalis (sitronmelisse). Den inneholder også laktose og andre hjelpestoffer.

Det står at det ikke er rapportert noen bivirkninger ved anbefalt dosering da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det SKJER ikke at jeg er allergisk mot hund *nekter*. Var det når jeg var liten (med helt andre symptomer), men fikk akupunktur og ble kvitt allergien (siden det uansett var uaktuelt å kvitte seg med Cita liksom :P ).

Hehe, nei. Tror ikke det jeg har i trynet skyldes hundene heller. Sjekker bare for sikkerhets skyld. Høres sannsynlig ut at det kan være de pillene du har tatt :) Men forstår ikke hva det kan skyldes hos meg. Har bare spist helt normal mat, og har aldri vært allergisk mot noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en allergipille, så får du utelukket lett allergi ivertfall. Man kan jo få akutte allergiske reaksjoner på ting som man ikke har reagert på før, men som forsvinner like fort som det kom, man kan jo håpe det er det:)

Allergipille er tatt, så får jeg se om det hjelper!

Jeg er litt allergisk mot hund, og gnir jeg annsiktet i hundene så kan jeg få sånn du beskriver faktisk.

Ja, men det har jeg aldri fått, uansett hvor mye kontakt jeg har med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det SKJER ikke at jeg er allergisk mot hund *nekter*. Var det når jeg var liten (med helt andre symptomer), men fikk akupunktur og ble kvitt allergien (siden det uansett var uaktuelt å kvitte seg med Cita liksom :P ).

Ja, faktisk! Og de som funket så bra! Jaja. Får se om det hjelper nå som jeg ikke tar de :)

Edit:

Det må jo være de pillene? Ringte mamma, og de heter Valerina Natt og inneholder :

Valerina Natt inneholder et standardisert ekstrakt av medisinplantene valeriana officinalis (valerianarot), humulus lupulus (humle) og melissa officinalis (sitronmelisse). Den inneholder også laktose og andre hjelpestoffer.

Det står at det ikke er rapportert noen bivirkninger ved anbefalt dosering da.

Det er garantert de pillene. Dere ville blitt skremt over hvor mange som ender med nyresvikt etter å ha tatt " ufarlige " urter. Tro meg..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noe lignende under øynene for et par år siden. Hadde det i 2mnd tror jeg(varierte i mellomtiden,av og til var det rødt og irritert,og andre ganger var det nesten ikke synlig),så gikk det plutselig bort og har aldri kommet tilbake. Menneskekroppen er rar :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få litt utslett dersom jeg bruker en spesiell dusjsåpe eller sjampo (av en eller annen grunn takler ikke kroppen min en eller annen Niveadusjsåpe, mens andre duger), og det avhenger også av varmen på vannet, faktisk. Også kan jeg få det hvis jeg sover og blir veldig, veldig varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe lignende i et utdrikkingslag en gang. Vi hadde vært rundt hele dagen og skulle hjem til et opplegg og mat før vi skulle ut. Og det var etter maten at jeg tilfeldigvis så meg i speilet og var rød flere steder i ansiktet som jeg ikke klarte helt å sminke over en gang. Det var litt varmt også når jeg holdt hånden på det. Og så fikk jeg røde prikker på lårene og magen, samt armene og litt røde flamme-aktig utslett på brystet. Jeg trodde jeg skulle avgå av skrekk, for jeg har aldri reagert på noe hele mitt liv.

Da vi kom oss til byen kjøpte meg zyrtek på apoteket, et par timer etterpå var alt borte og jeg har siden aldri fått det igjen.

Jeg analysterte maten jeg hadde spist den dagen og dagene før, men det var ingen ting logisk jeg fikk ut av det. Så jeg har bare måttet nøye meg med at det kan skje og nå har jeg alltid zyrtek i førstehjelpsmappen min sånn i tilfelle.

Men i ditt tilfelle så spørs det om ikke disse pillene du fikk av moren din kan ha gitt en reakson. Hjalp det med allergipillen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...