Maria Skrevet 12. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Da må det kanskje bare bli det, da? Herregud så jeg gleder meg til å se henne på lørdag. Da skal det avgjøres 100%! Siter
soelvd Skrevet 12. Desember 2011 Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Jeg synes Leija så finere ut på papiret enn det hørtes ut. Og at det var finest når det uttaltes med æ og ikke e.. Siter
Ia Skrevet 12. Desember 2011 Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Læija? Da høres det jo ut som "lei a". Jeg er lei a, liksom...? Siter
Maria Skrevet 12. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Ja, det kommenterte sambo og. Hehe. Det skal uttales enten med -e eller "lia" om man skal ta utgangspunkt i den planten som navnet er hentet fra. Sistnevnte er den engelske talemåten. Trykket skal være som om man sier ordet "kaia", altså båtkai. Kom ikke på noen bedre måte å forklare det på Leja med trykk på e-en Siter
Guest Yellow Skrevet 12. Desember 2011 Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Franske navn har jeg liten kjennskap til, men mange vakre blomsternavn! Noen navn som har med blomster/planter å gjøre: Tiili (betyr liten blomst). Viola. Paeonia. Iris. Ixora. Anemone. Magnolia. "Blomst" er jo skunken i filmen Bambie. Flora. Begonia. Syrin. Tulip/Tulippa. Clivia. Cacalia. Camassia. Lolita. Hva heter du og samboer til fornavn? Man kan ofte "trikse" litt og sette to navn sammen til et fint. Siter
Maria Skrevet 12. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Hva heter du og samboer til fornavn? Man kan ofte "trikse" litt og sette to navn sammen til et fint. Maria og Johan.. Haha. Klarer ikke sette sammen fine navn med de to navnene gitt Kanskje kjedelig å ha et sånt navn om det mot formodning ikke blir oss for alltid?! Blomsternavn har jeg forøvrig sett mye på. Men så er det sambo og, da. Han er ikke så glad i disse blomstene Jeg elsker busken magnolia utseendemessig, men navnet er nok litt tungvint!? Siter
Maria Skrevet 12. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Dessverre opptatt av en anerkjent papillonopodretter i Norge. Kennel Tiililita er oppkalt etter oppdretters hund Tiili Siter
L8 L Skrevet 12. Desember 2011 Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Amèlie vel! Uttales "amelii" hvis jeg klarte å plassere streken oppå korrekt. Ellers stemmer jeg for Musa, da kan hun bli venninnen til min Flisa (populært kalt Fisen) Siter
bea Skrevet 12. Desember 2011 Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Leija er kjempefint..fra hvilken oppdretter kommer hun fra? Calluna = røsslyng(Lyng) Selene = Boloria/Clossiana Selene (sommerfugler) Siter
Ia Skrevet 12. Desember 2011 Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Amèlie vel! Uttales "amelii" hvis jeg klarte å plassere streken oppå korrekt. Ellers stemmer jeg for Musa, da kan hun bli venninnen til min Flisa (populært kalt Fisen) Navnet Amèlie utalles så vidt jeg vet rett frem. Amelie, uten strek, uttales "Amelii" Har en venninne som heter det. 1 Siter
:)Kine Skrevet 12. Desember 2011 Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Haha. Jeg digger navn som "Musa", "Mini", "Loppa", "Lusa" osv. Men jeg tror ikke sambo vil godta at han skal gå rundt og rope på Musa i nabolaget her Cani synes jeg var fint Smart tips å sjekke vinmonopolet, da! Det skal jeg gjøre. Hehe.. Kuma har kallenavn Musa. Samboer ble ikke så veldig fornøyd da jeg ropte etter KuseMusa på shibatreff! Siter
Maria Skrevet 12. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Desember 2011 Haha. Chessea har også kallenavn Musa, nemlig Eller "Musiii". Haha "Amelii" får meg bare til å tenke på Maria Amelie-saken, og den fikk jeg mer enn nok av! EDIT: Må ha et ord på N som "mellomnavn" på stamtavlen. Det blir da Weiefors N... Leja.. Forslag?! Iiiik! Jeg vet, jeg vet! Hva med Weiefors Notorious Leja? 1 Siter
MarionS Skrevet 7. Januar 2012 Rapporter Skrevet 7. Januar 2012 Her var det mange gode forslag, men syns Leja var finest Syns hun passer til det også! Godt valg av navn Maria Siter
Maria Skrevet 7. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Januar 2012 Takk, Marion Hun vokser seg inn i navnet sitt mer og mer. Spesielt Notorious.. haha Siter
Recommended Posts