Gå til innhold
Hundesonen.no

Er Jul i skomakergata gammeldags?


tulip
 Share

Recommended Posts

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1738542.ece

Selv synes jeg det er en del av advendststemningen, og ser den på dvd hvert år. Har ikke sett adventskalendere på NRK på herrens mange år, men likte godt Nissene på Låven og The julekalender.

Er det ikke nå mot jul det passer å roe tempoet som styrer alt i vår hverdag ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjoner og folks barndomsminner skal man vel neppe diskutere særlig, da det er så alt for lett å tråkke folk på såre tær...

Men ang. tempoet - det er vel akkurat NÅ det stresses som mest hele året??

Butikkene holder åpent til langt på natt og det jager rundt stressa folk og panikkhandler. Det skal vaskes, bakes, pakkes, reise rundt til slektninger som et pliktløp, ungene skal ha skole-/håndball-/korpsavslutninger, og på toppen av det hele skal det måkes SNØ også.

Jeg synes roen senker seg I selve jula, jeg - sånn 24-26 Desember. DA er det kosen og stillheten setter inn, og man unner seg late inne-dager.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, jeg. Jul i Skomakergata har alltid vært tidenes julekalender for meg, og jeg har kost meg veldig hver gang den har blitt sendt, men jeg hadde ikke sett den siden 2003 når den gikk sist. Jeg kjøpte meg den på DVD i år for å se et avsnitt hver dag siden NRK truer med aldri å sende den igjen. For å være helt ærlig synes jeg at tiden har løpt fra den litt. Tempoet sies det mye om andre steder, og ting GÅR sakte, men det tror jeg ikke er det største problemet. En del av kulissene ser mildt sagt hjemmelagde ut, lyden er dårlig og noe av produksjonen virker litt tilfeldig synes jeg. Jeg kan forstå at den ikke fenger dagens barn, og jeg tror som sagt ikke det bare er tempoet som mangler. Det blir jo litt feil også å skulle vise en julekalender primært til glede for foreldre- og besteforeldregenerasjonen, så jeg kan forstå NRKs holdning. Når det er sagt, har de så stor sendeflate på NRKSuper at de godt kunne vise den som et alternativ, f.eks. klokken 17.30.

Endret av breton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...