Renate A Skrevet 9. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2012 Åååå se de deilige valpemagene da :heart: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 9. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2012 Når Dany ble født så var Talli litt uheldig og klarte få ytterste del av halen i klem når Talli skulle fjerne fosterposen. Hun klippet den ikke av da det virket som hun oppdaget at noe var feil ganske fort. Men det ble jo en klem skade ca imellom 1-2/2-3 leddet i halen, altså hale spissen. Jeg har fulgt med den siden og den har vært tør og fin, men i går virket den ganske “død” så jeg tok en tur til veterinæren i dag. Det fins ikke noe sår, så den er nok bare klemt så veterinæren mente vi ikke skulle gjøre noe. Antibiotika kunne gjøre mer skade på en slik liten valp, å fjerne den var en risiko ettersom nyrene ikke fungerer ordentlig enda. Og siden Dany både legger på seg, ikke virket plaget og ellers er 100% som de andre valpene så skal jeg bare fortsette å følge med. Det kan være den får igjen sirkulasjonen eller det kan være den rett og slett faller av pga en “god gammeldags” kupering hvor blodsirulasjonen og nervene er døde. Men da er det iallefall dokumentert og i værste fall får den en litt kort hale som den får attest på. Jeg tror heller ikke (om den skulle bli kupert) at det skal være så mye at det skal ha noen betydning på utstilling. Ellers er alle, inkludert Dany, frisk, rask og vokser jevnt. Valpene er nå registrert på dogweb også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 9. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2012 Godt at det ser ut til at kroppen mest sannsynelig kommer til å ordne opp selv med den halen, og at lille Dany fortsetter å legge på seg og være frisk kjukkebolle Og yey for registrerte valper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 HERLIG regnr på Talli da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 HERLIG regnr på Talli da! Broren hennes hadde kulere: 07077/07. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idaemiliee Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Broren hennes hadde kulere: 07077/07. De høres litt ut som små apekatter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 For noen pølser! Også som dem drømmer da Noen av de er skikkelig aktive når de sover! Er du sånn som har en feeling allerede nå på hvem du vil "beholde" selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Som de vokser! Jeg hadde nesten vært redd for å gå fra dem i frykt for at de skulle være dobbelt så store når jeg kom tilbake. Og for noen søte bollemager de har nå. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 For noen pølser! Også som dem drømmer da Noen av de er skikkelig aktive når de sover! Alle spevalper har ett veldig livlig sovende liv Er du sånn som har en feeling allerede nå på hvem du vil "beholde" selv? Nei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Ja guri så store de har blitt! Ordenlig store og gode tjukkeboller De er alstå så herlige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Nei! Hihi, det er nemlig noen oppdrettere jeg har hørt som allerede når de er så små, får en feeling på en av valpene, og det stemte visst ofte når de vokste opp. Var det kanskje noen her på forumet som sa det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Hihi, det er nemlig noen oppdrettere jeg har hørt som allerede når de er så små, får en feeling på en av valpene, og det stemte visst ofte når de vokste opp. Var det kanskje noen her på forumet som sa det? Jeg vet noen mener de klarer det på eksteriøret. Men jeg klarer ikke det når det kommer til lek, nyfikenhet, reaksjoner o.l. Da må de nesten først og fremmes kunne gå på bena og ha noe å bite med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg vet noen mener de klarer det på eksteriøret. Men jeg klarer ikke det når det kommer til lek, nyfikenhet, reaksjoner o.l. Da må de nesten først og fremmes kunne gå på bena og ha noe å bite med. Hehe, ja det var kanskje eksteriøret de sa det på. Og jeg skjønner at du ikke ser lek osv nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkan Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 For en matlyst flinke små som spiser og vokser. Blir gøy når de begynner å åpne øynene så de kan gi deg noen grå hår også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 For en matlyst flinke små som spiser og vokser. Blir gøy når de begynner å åpne øynene så de kan gi deg noen grå hår også Akkurat nå gleder jeg meg til det, men spørs om ikke jeg angrer noen uker etter og lengter tilbake til ren knirking. Nå har faktisk min bekymring falt av. Det ble en naturlig kupering. Jeg måtte titte både 2 og 3 ganger at jeg hadde riktig valp og en liten titt i boken min hvor det er en merknad. Halen ser nesten ut som en helt vanlig hale etter at den falt av. Bare litt rundere i tuppen og litt tynnpelset. Så da håper jeg den forblir slik uten noen infeksjon e.l. Det er ikke noe sår der, bare hel og fin hud. Skal ta å rense den noen dager til og selvsagt følge med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest janson Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg merker jeg ble litt fascinert av dette med halen. Godt at det løste seg så greit. Du har ikke tilfeldigvis bilde på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg merker jeg ble litt fascinert av dette med halen. Godt at det løste seg så greit. Du har ikke tilfeldigvis bilde på det? Nei jeg har ikke klart det rett og slett. det er jo så smått at jeg evt må ha makroobjektiv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Synes de ser svært så runde ut - rundere enn forrige gang? Har du produsert tjukke små kelpiser denne gangen? Leveres med slankefor liksom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Synes de ser svært så runde ut - rundere enn forrige gang? Har du produsert tjukke små kelpiser denne gangen? Leveres med slankefor liksom.. Oh the shame Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Synes de ser svært så runde ut - rundere enn forrige gang? Har du produsert tjukke små kelpiser denne gangen? Leveres med slankefor liksom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Nå har faktisk min bekymring falt av. Synes de ser svært så runde ut - rundere enn forrige gang? Har du produsert tjukke små kelpiser denne gangen? Leveres med slankefor liksom.. Visste du ikke at hun hadde en labrador på besøk da Talli var høyløpsk? Jeanette driver skjult oppdrett av kelpidor, hun 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Oh the shame Visste du ikke at hun hadde en labrador på besøk da Talli var høyløpsk? Jeanette driver skjult oppdrett av kelpidor, hun Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Bare synd at Tinka er kastrert, ellers kunne jeg ført kelpidoravlen videre. Det hadde vært noe, det! Halvgærne hunder med tenna på tørk, kronisk sulten og hypersosial. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Bare synd at Tinka er kastrert, ellers kunne jeg ført kelpidoravlen videre. Det hadde vært noe, det! Halvgærne hunder med tenna på tørk, kronisk sulten og hypersosial. Det må da være drømmerasen??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2012 Det må da være drømmerasen??? Den ultimate redningshund Asha har åpnet det ene øyet sitt iløpet av natten Jeg tror nok det kommer ett par til løpet av det neste døgnet. Da er de søte da :heart: (ja dette ble veldig masse hjerter*ler* ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts