Gå til innhold
Hundesonen.no

Maritas EFIT 1. desember


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Min første EFIT :) Jeg var flink å huske hver time hele dagen, men slutter av nå for nå er det bare tv-titting (Game of thrones, wee) fram til leggetid.

Opp klokka ti (ferie er DIGG): Jeg skrur på laptoppen mens pus kommer for å si hei. Hun passer på å holde et øye på Kuma:

shot_1322729439926.jpg

Klokka 11 er det frokost med de som jobber i etasjen under (lunsj for deres del). Kjempekos å sitte ved et fult bord å spise:

shot_1322733191795.jpg

Klokka 12 er vi ferdig å gå morgentur og er nedi kjelleren for å hilse på rottweileren til sjefen. Hun er med på jobb hver dag og er veldig glad for litt oppmerksomhet. Kjempehærlig hund.

IMAG1746.jpg

Klokka ett sitter jeg på datan og leser om hundeshampooer og leter etter julegaver. Kuma bestemte seg for at sofaryggen var et fint sted å klatre. Etter å ha lekt fjellklatrer bak meg, stod han på sofaen og vurderte hvor det var best å legge seg. Kurven vant.

shot_1322740516843.jpg

Klokka to har jeg bestilt shampoo og gleder meg til den kommer så Kuma kan være prøvekanin. Se fine "I love shiba"-klistremerket mitt.. måtte pynte lommeboka litt.

shot_1322744218071.jpg

Klokka tre bråker de litt utenfor leiligheten og Kuma ser på meg for å finne ut hva vi skal gjøre med det. Samuraisverdene i bakgrunnen er nok fint for å skremme vekk eventuelle inbruddstyver. Viser seg at det bare var cateringfirmaet som lette etter sambo.

shot_1322747953748.jpg

Klokka fire kler vi på oss for å dra til ei venninne for å spise middag:

IMAG1752.jpg

Klokka fem er middagen akkurat kommet ut av ovnen og vi er klare til å spise. Nammenam:

shot_1322755734892.jpg

Klokka seks er middag konsumert og vi har laget dessert og te og er klar til å spille doktor Mario på NESen. Kanelgifler er det beste i verden:

shot_1322758470108.jpg

Bildene fra klokka syv og åtte ville av en eller annen grunn ikke funke, men klokka ni ble Kuma litt masete, jeg trur han måtte på do. Men plutselig kom hun venninnen min bor sammen med hjem og da var alt glemt og Kuma gikk inn i hilsemodus:

shot_1322769835565.jpg

Klokka ti kom Kuma igjen på at han måtte bajse og vi bestemte oss for at det var blitt sent nok til å dra hjem igjen. Når vi kom hjem fant vi Vegard liggende på sofaen mens han tittet på Game of Thrones, vi bøllet oss inn og sitter nå og tittet over dataskjermen:

IMAG1757.jpg

Det var dagen vår i dag. Det fine med å ha juleferie er at man kan bare slappe av og kose seg hele dagen. Mobilen min har nå alarm som ringer siste kvelden i hver måned slik at jeg skal huske EFIT :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelsnurrer er kjempegodt :) Kos deg med juleferie :ahappy:

Middagen så nydelig ut... :w00t:

Ja, enchilladas er alltid en vinner ;)

Kuma! :heart:

Jeg liker at du handler shampo sånn tilfeldigvis etter at jeg har sladra om hva jeg bruker. :ahappy:

Tilfeldigvis, ja.. hehe. Satt og vurderte å kjøpe den white on white i tillegg, men kom fram til at det får være måte på hvor mye penger jeg skal bruke på shampoo til vofflus :frantics: Men får se hva det blir til etterhvert.. jeg er jo (litt for) glad i å bruke penger på den firbeinte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldigvis, ja.. hehe. Satt og vurderte å kjøpe den white on white i tillegg, men kom fram til at det får være måte på hvor mye penger jeg skal bruke på shampoo til vofflus :frantics: Men får se hva det blir til etterhvert.. jeg er jo (litt for) glad i å bruke penger på den firbeinte.

Anbefaler heller den lilla fra Plush Puppy til bruk på urajiro... Det blir helt skinnende hvitt uten kunstige tilsetningsstoffer! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler heller den lilla fra Plush Puppy til bruk på urajiro... Det blir helt skinnende hvitt uten kunstige tilsetningsstoffer! :)

auuu.. det gjør vondt i lommeboken min. Får se hva det blir til, kanskje det blir en julegave. Synes egentlig han blir ren og pen av vask uten såpe, men kan jo være fordi jeg ikke har sett forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeligheten til fleecepels? :lol:

Haha, nei, hun vises stort sett au naturel uten å dusje faktisk. Det er sånn man kan gjøre med usedvanlig god pelskvalitet på hunden, ser du... :aww::P Men jeg har sendt shampo til tulip for å få Oabba hvit, med meget gode resultater, samt at venninna mi som mente at urajiroen til shibaen hennes var grå, brått sto der med tidenes flotteste hund, så den er virkelig god, altså! :)

auuu.. det gjør vondt i lommeboken min

Ikke vær så gnukk a gitt! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...