Gå til innhold
Hundesonen.no

Brettspill-anbefalinger?


:)Kine
 Share

Recommended Posts

CLUB CRANIUM!

Litt som fantasi, bare mye mer morro!

Det har ordtak, sanger, ting, folk osv. som skal formes i plasterlina(moddeleire), tegnes vanlig, tegnes med den ikke dominante hånda, tegnes i blinde, mimes, imiteres, synges!

Det har vært en slager her, både som hyttekos med familie/venner og på vors :D

Morsomste oppgaven var enten å tegne "flekkefjord" i blinde med venstre hånd, eller å forme "pølse i brød med ketsjup og sennep" i ensfarget plasterlina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kunnskapsspel finst interessant, så er Passport eitt som må sjekkast ut. Eg veit forresten ikkje om det eksisterer lenger, eller om det var noko form for eingongsprosjekt. Vi fekk det iallefall av noko familievener for ein del år sidan, og nokre av spørsmåla byrjar å gå ut på dato, men det er framleis fullt spelbart. Det er eit geografispel, der ein del går på å identifisere land basert på flagg og hovudstad, og ein annan del er å svare på spørsmål om landet. Stort sett alle land i verda er med, inkludert kvar minste lille øystat i t.d. Oseania :D .

Elles er Bonansa (bønnespelet) morosamt :ahappy: . Men er bør ein gjerne vere meir enn to personar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CLUB CRANIUM!

Litt som fantasi, bare mye mer morro!

Det har ordtak, sanger, ting, folk osv. som skal formes i plasterlina(moddeleire), tegnes vanlig, tegnes med den ikke dominante hånda, tegnes i blinde, mimes, imiteres, synges!

Det har vært en slager her, både som hyttekos med familie/venner og på vors :D

Morsomste oppgaven var enten å tegne "flekkefjord" i blinde med venstre hånd, eller å forme "pølse i brød med ketsjup og sennep" i ensfarget plasterlina!

Nå har jeg sett litt på cranium. Det virker artig, så det tror jeg kommer inn i samlingen etterhvert. :)

Om kunnskapsspel finst interessant, så er Passport eitt som må sjekkast ut. Eg veit forresten ikkje om det eksisterer lenger, eller om det var noko form for eingongsprosjekt. Vi fekk det iallefall av noko familievener for ein del år sidan, og nokre av spørsmåla byrjar å gå ut på dato, men det er framleis fullt spelbart. Det er eit geografispel, der ein del går på å identifisere land basert på flagg og hovudstad, og ein annan del er å svare på spørsmål om landet. Stort sett alle land i verda er med, inkludert kvar minste lille øystat i t.d. Oseania :D .

Elles er Bonansa (bønnespelet) morosamt :ahappy: . Men er bør ein gjerne vere meir enn to personar.

Ja, jeg tror jeg må sjekke ut bohnanza. Det var jo ganske billig og. :)

Jeg har faktisk sett litt etter passport-spillet, men det ser ikke ut som at de selger det noe sted. Det er likegreit, for samboer er litt for flink, og jeg er litt for dårlig i geografi. :P Men kunnskapspill er veldig populært! Vi har spilt TP noen ganger i ulike versjoner og det er artig!

Cluedo! :heart:

Er ikke cluedo ganske kjedelig? :P Har ikke spilt det siden jeg var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...