MonicaT Skrevet 25. November 2011 Rapporter Share Skrevet 25. November 2011 Hei. Dumt spørsmål, men jeg lurer likevel Har startet å fore med Norwegian Polar. Enten tiner dette foret veldig tregt eller så er det noe galt med kjøleskapet mitt. Hvor lang tid bruker deres å tine? Jeg tok ut to blokker (på 1 kg ) etter jobb ( rundt kl 18) på onsdag. Lot de ligge på benken til kl 22 før jeg puttet de i kjøleskapet. Om morgningen i går når jeg skulle fore ( kl 07) var det fortsatt fryst. Når jeg kom hjem fra jobb kl 17 var det fortsatt ganske fryst. I dag morges var de endelig tint. Normalt at det tar så lang tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 25. November 2011 Rapporter Share Skrevet 25. November 2011 Jeg tror da det? VOH bruker omtrent et døgn på å ble helt opptint om biten er under 2 kg, nå som jeg tiner 5 kg i slengen får de frossent det første døgnet, halvfrosent det andre og siste måltidet er helt opptint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 25. November 2011 Rapporter Share Skrevet 25. November 2011 Hei. Dumt spørsmål, men jeg lurer likevel Har startet å fore med Norwegian Polar. Enten tiner dette foret veldig tregt eller så er det noe galt med kjøleskapet mitt. Hvor lang tid bruker deres å tine? Jeg tok ut to blokker (på 1 kg ) etter jobb ( rundt kl 18) på onsdag. Lot de ligge på benken til kl 22 før jeg puttet de i kjøleskapet. Om morgningen i går når jeg skulle fore ( kl 07) var det fortsatt fryst. Når jeg kom hjem fra jobb kl 17 var det fortsatt ganske fryst. I dag morges var de endelig tint. Normalt at det tar så lang tid? Jeg tar ut ca 1 kg i slengen å lar det ligge noen timer på benken før jeg hiver det i kjøleskapet. Bruker lang tid på å bli helt opptint ja. Her serveres Np ofte i halvfrossen tilstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 25. November 2011 Rapporter Share Skrevet 25. November 2011 Kan du ikke la de tine på benken da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 25. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. November 2011 Kan du ikke la de tine på benken da? Joda, men jeg bare lurte på om det var normalt at det brukte 1,5 døgn på å tine Men da ser det ut som at det er helt normalt. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 25. November 2011 Rapporter Share Skrevet 25. November 2011 Jeg liker konsistensen mye bedre om den tines i kjøleskapet kontra benken. På benken blir konsistensen omtrent som leverpostei som har stått ute, altså litt klissent. I kjøleskap derimot blir den hard som blodpølse omtrent og det er lettere å skjære den i terninger/skiver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pyrris Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Bør tines i kjøleskapet, da er det best. Tar sin tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts