Gå til innhold
Hundesonen.no

Arrvev og utstilling


Carro92
 Share

Recommended Posts

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, så bare flytt den om den ble feil :)

Jeg leste her om dagen på hesteforum hvor noen sa at man kunne bli trukket for at hesten hadde arrvev på utstilling. Blir man trukket for det om hunden har arrvev?

Syns det isåfall er litt rart om de skulle bli trukket for det siden det en kosmetisk feil, men hva vet jeg, derfor håper jeg noen vet noe om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt, men har hunden en stor skade som du tror kan påvirke, utstilling, avl eller framtidige helseundersøkelser så får du vet til og skrive en attest til deg, hvor det kommer fram at dette er en skade, ikke noe arvelig. Jeg gjorde iallefall det på tispa mi etter en skade på øyet. hun hadde allerede blitt øyelyst, men skal de brukes i avl skal de vell skjekkes samme året som de skal ha kull, så sånn i tilfelle fikk jeg en attest på at hun har en skade på øyet, slik at skulle det gi utslag på øyelysningen så vet alle hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt opp til dommeren? Pappa har ei tispe som har et temmelig stort og skjemmende arr i hodet -hun har klart og bli Nuch og hatt flere bir-plasseringer allikevel, men det er klart at det jo ødelegger litt helhetsinntrykket. Så antar at noen ganger så kan det bli lett og velge henne vekk til fordel fra ei annen jevngod tispe som ikke har arr, men hun vil jo aldri få gult eller blått pga det heller -så spørs jo litt ambisjonsnivået ditt hvorvidt det vil være problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...