OlavEmil Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Whaaaaaat? Finst det verkeleg folk i verda som et graut UTAN rosinar? :blink: Rosinane (og sukkeret ) er jo det einaste som er godt med graut... Eg er vakse opp med graut kvar laurdag. Etterkvart som vi vart større, fekk pappa nok og laga seg noko anna ved sidan av. Då gjekk det opp for meg og at det faktisk går an å ete noko anna òg på laurdagar, sidan det har det ikkje vore konsumert mange porsjonane med graut her, nei . Rømmegraut er ganske godt, då . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Denne tråden har gjort at jeg skal spise risengrynsgrøt MED rosiner når jeg er ferdig på jobb! Det er det beste jeg vet, så lager det omtrent en gang i uka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Åh, ja! Rosiner i grovbrød. Det hadde jeg glemt. Men hvor i all verdens land og riker var det vi fikk kjøpt det henne, da? Vi bakte det selv da jeg bodde i kollektiv som student husker jeg . Tror kanskje ikke jeg har smakt det siden da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Aldri vært borti rosiner i grøten, og det er jeg veldig glad for. Rosiner smaker ikke godt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Føler for å utdype litt her: Jeg liker rosiner både i risgrøt og havregrøt. Har aldri smakt det i rømmegrøt, men kan ikke tenke meg at det er like godt (og jeg liker rosiner i det meste). Nå fikk jeg lyst på grøt *rumle i magen*. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Yuck.. Rosiner alene er greit nok og helt okey i boller - men på grøt?? Hæ, liksom? Men jøss - sikkert ikke værre en alt de nå stapper i boller - sjokolade, geitost.. Hva blir det neste - peanøtter, potetgull eller kanskje potetbåter?? Susanne På Espa har de boller med jordbærbiter i, og det var bare ekkelt. De har også med karamellbiter, og det var ikke så verst - men smaker best om bollene er helt ferske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 På Espa har de boller med jordbærbiter i, og det var bare ekkelt. De har også med karamellbiter, og det var ikke så verst - men smaker best om bollene er helt ferske. Espabollene skal ha rosiner, de Vi er jammen flinke til å skrive mye om ingenting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Har ikke grøt å ha den i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Espabollene skal ha rosiner, de Vi er jammen flinke til å skrive mye om ingenting De hadde det også ved sist besøk, altså - både med og uten, og med sjokolade. Mitt Australiabesøk var særdeles fascinert over hvor mye mat en kan få kjøpt på bensinstasjoner i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Æsj.. rosiner i grøt... mye rart man skal høre. Mandler i grøt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Æsj.. rosiner i grøt... mye rart man skal høre. Mandler i grøt Ja, og jeg skal få mandelen og premien skal være julenummeret av Nemi og en stor marsipangris med sjokoladetrekk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Espabollene skal ha rosiner, de Vi er jammen flinke til å skrive mye om ingenting Jepp - Espaboller skal ha rosiner og være varme og myke *sikle*. De hadde det også ved sist besøk, altså - både med og uten, og med sjokolade. Mitt Australiabesøk var særdeles fascinert over hvor mye mat en kan få kjøpt på bensinstasjoner i Norge. Du burde fortalt henne at det snart bare er mat å få på bensinstasjoner, for det er vanskelig å både få kjøpt lyspærer til billyktene og annet viktig bilutstyr der *riste på hodet*. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Du burde fortalt henne at det snart bare er mat å få på bensinstasjoner, for det er vanskelig å både få kjøpt lyspærer til billyktene og annet viktig bilutstyr der *riste på hodet*. I did. Jeg kjenner folk som har jobbet på bensinstasjon, og deres opplæring var kun relatert til pølseflipping og strategisk produktplassering for snop. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 må bare nevne at jeg jobber på bensinstasjon med mye mat og en gang så måtte jeg ringe sjefen fordi kunden trodde meg ikke når jeg nevnte riktig olje for han. Kunden ville ikke gå og trodde ikke at jeg hadde valgt rett olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Ja, og jeg skal få mandelen og premien skal være julenummeret av Nemi og en stor marsipangris med sjokoladetrekk! Nei jeg skal ha mandelen og premien skal være pondus og en marsipangris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 I did. Jeg kjenner folk som har jobbet på bensinstasjon, og deres opplæring var kun relatert til pølseflipping og strategisk produktplassering for snop. Hva skjedde med å kunne hjelpe en kvinne i nød liksom? må bare nevne at jeg jobber på bensinstasjon med mye mat og en gang så måtte jeg ringe sjefen fordi kunden trodde meg ikke når jeg nevnte riktig olje for han. Kunden ville ikke gå og trodde ikke at jeg hadde valgt rett olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Æsj.. rosiner i grøt... mye rart man skal høre. Mandler i grøt Ser for meg du sit der og knas(k)ar på graut full i mandlar . Elles må eg seie at bollar med innbakte småbitar av geitost høyrdest særs godt ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Ser for meg du sit der og knas(k)ar på graut full i mandlar . Elles må eg seie at bollar med innbakte småbitar av geitost høyrdest særs godt ut! Èn mandel, OE, ellers blir det feil. Den skal ikke spises, men gjemmes i munnen til alle de andre har spist opp resten av grøten, så KADABANG! Mandelgrøt kommer med regler, må vite 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Ingen rosiner ever. Rosiner er blæh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Èn mandel, OE, ellers blir det feil. Den skal ikke spises, men gjemmes i munnen til alle de andre har spist opp resten av grøten, så KADABANG! Mandelgrøt kommer med regler, må vite Ja, vi feirar då jul her òg. Kommenterte berre Espen som skulle ha mandlAR i grauten . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Så fint. Jeg tenkte kanskje at dere ikke hadde mandEL i grøten der borte på den andre siden ( ). Da kunne dere jo lært noe nytt, mener jeg :icecream: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildah Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Snakk om mandler i grøten: I fjor laget min bror grøt til oss på julaften, og da hadde han puttet hakkede mandler i grøten. Det var ikke noe særlig, hverken med eller uten rosiner Rosinene skal forøvrig være oppå grøten, og man skal ha den på like før man spiser. For de må ikke bli myke og ekle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Rosinene skal forøvrig være oppå grøten, og man skal ha den på like før man spiser. For de må ikke bli myke og ekle Det seier seg vel sjølv. Det er ingen som blandar rosinane inn i grauten vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 6. November 2011 Rapporter Share Skrevet 6. November 2011 Julegrøten skal kokes bare i melk. Ingen utkoking av grynene i vann. Og så lar vi røra i tanken stå bittelitt så vi kan skumme fløte å koke grøten av. Lar grøten koke lenge, lenge, gjerne 3-4 timer. DA blir det skikkelig julegrøt, ikke sånn vassen lørdagsgrøt. Sukker, kanel, smørøye og en mandel. Retro-lavkarbo! Og, ja, mandelen gjemmes i kinnet til alle har spist opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts