Dakiri Skrevet 26. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2011 Jeg er ute etter nye halsbånd som: Må ha reguleringsmuligheter, størrelse ca 60-75cm, lær eller nylon, lukkemekanismen bør absolutt være metallspenne. De skal riktignok brukes på vær, ikke hund da men, og må derfor tåle opptil 100kg sinnadyr som rykker og drar(Disse gutta har ikke lineføringa på plass for å si det mildt ) Noen ideer om hvor jeg finner noe passende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 26. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2011 Tror jeg ville ha gått for halstrup i skinn/kjetting, noe ala dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dakiri Skrevet 26. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2011 Tror jeg ville ha gått for halstrup i skinn/kjetting, noe ala dette. Halvstrup utgår nok desverre. De har ikke reguleringsmuligheter, noe jeg må ha da halsbåndene skal brukes på flere forskjellige dyr, i tillegg er kjettingdelen på slike halsbånd et faremoment jeg helst vil unngå(En dinglende kjetting setter seg veldig fort fast i ting, inkludert beina på dyra) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 26. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2011 Du får halsbånd av typen som brukes til kalv på felleskjøpet. Lærbånd med metallspenne. Det burde vel holde en sau også. Ellers bruker vi Hunter halvstrup til ridgebacken, det holder ihvertfall 40 kg ivrig hund i fart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 26. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2011 Hva med ett godt gammel lærhalsbånd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 26. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2011 Disse er i hvertfall veldig solide! Edit: ble vel litt for lite desverre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 26. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2011 http://www.blockydogs.com Gamlehunden i sitt. Han var steeerk! Og det halsbåndet tåler en trøkk, for å si det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reefer Skrevet 27. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2011 http://www.rayallen.com/product/nylon_collars/Leather_Agitation_Collars http://www.rayallen.com/product/nylon_id_service_collar_metal_buckle/Leather_Agitation_Collars http://www.elitek9.com/ID-Collar/productinfo/C-ID/ De ville nok hold dyra dine, men de sendes fra USA, blir kanskje en del dyrere etter porto/fortolling osv >.> Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 27. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2011 Kalvebånd fra felleskjøpet eller værbånd fra småfeservice er som regel greie nok. Kan jeg spørre hva slags sauer du har som veier 100kg??! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 27. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2011 Halvstrup utgår nok desverre. De har ikke reguleringsmuligheter, noe jeg må ha da halsbåndene skal brukes på flere forskjellige dyr, i tillegg er kjettingdelen på slike halsbånd et faremoment jeg helst vil unngå(En dinglende kjetting setter seg veldig fort fast i ting, inkludert beina på dyra) Ahhh, da misforsto jeg. Jeg trodde det var halsbånd som kun skulle brukes ved forflytning Felleskjøpet høres ut som et godt forslag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 27. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2011 Åh! Jeg trudde det var til hunder, jeg! Men blocky dogs blir brukt på kyr og andre dyr også, altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 27. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2011 Burde vel ikkje vere noko stor kunststykke å kjøpe eit bredt, langt og solid lærhalsbånd der ein kan lage til fleire hol i tilfelle det blir for stort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 27. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2011 Et vanlig skinnbelte??? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arielle Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Du får jo "halsbånd" til sau i mange slagt varianter. Du får de i stål som det skal festes en bjelle på, og da holder denne bjella sammen denne stålringen på et vis. Du får de halsbåndene i meget solig stoff eller plastik med både klikk spenner og sånne med hull i. De får du kjøpt på felleskjøptet. Der har de også til kyr som passer til sauer hvis du lager ekstra hull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dakiri Skrevet 28. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Takk for tips allesammen! Tenker jeg tar turen innom FK og ser hva de har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts