Kazan Skrevet 25. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2011 Vi fikk for 2 uker siden en 2 år gammel staff. Hun var vant til å gå i sofaen som hun ville der hun kom fra men vi har avvendt henne dette nå og hun er flink:) Er ganske sikker på at hun er der når vi er borte men det får bare være. Nå lurer jeg på om vi kanskje kan venne henne til at hun kan komme opp i sofaen hvis hun blir invitert av oss eller om det bare blir forvirrende for henne? Hun er jo en kosejente og vil gjerne sitte i fanget men jeg får vondt i stumpen av å sitte på gulvet lenge av gangen:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 25. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2011 Det er ikkje noko problem å lære hunden å gå opp i sofaen kun på kommando, og gå ned att på kommando. Det er vel eigentleg ein ganske vanleg måte å gjere det på . 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snickers Skrevet 25. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2011 Vet ikke om det er til hjelp, men hunden vår har lært seg å spørre om lov. Har han lyst til å komme opp i sofaen, legger han hodet på sofakanten og venter. Han får enten et ja eller nei, easy as that. samme gjelder senga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 25. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2011 Det skal gå helt fint. Er vanlig å gjøre det på den måten. De skjønner fort tegningen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 25. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2011 Blondie får være i sofaen med meg hjemme om jeg ikke spiser Så da ber jeg henne om å gå ned når jeg spiser, og inviterer henne opp når jeg er ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 25. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2011 Mine har alltid fått være i soffan, og de har absolutt ikke noe problem med at noen ganger får de ikke. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kazan Skrevet 25. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Oktober 2011 Ja da bare kjører jeg på da:) Tenkte bare at det ble for mye for henne når hun gikk fra og herje i sofaen akkurat som hun ville til totalnekt og så plutselig få lov igjen:P Takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 26. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 26. Oktober 2011 Frøken fisefin her får ikke lov til å være i sofaen, men som du sier, min sniker seg nok også ofte opp mens vi er borte. Men sånn ellers er hun aldri i sofaen. Når hun er nybadet f.eks. pleier jeg å ha henne litt i fanget. Hun skjønner greia med å bli invitert. I sofaen oppe har vi vel aldri tatt stilling til hund eller ei, så der ha bikkja fått lov å bestemme. Hun ser det som den største selvfølge å få ligge i sofaen oppe. Vil hun opp i den spør hun ikke i det hele tatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts