Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 22 og 23 oktober


rottmaneier
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kamar ble BIR og BIG2, han! Valpen foran ble BIS, så det er vel bra? Flinkeste oppdretter og valpen, det! Kritikken husker jeg ikke i hodet, så det får Yodel ta seg av. Stolt av de to, jeg! At han

BIR og BIG 2 og kritikken lød : 5 months old, good size, pleasing outline, very long clean head, nice eyes and expression, ears good size and well placed, nice reach of neck, exc topline exc croop and

Idag stilte vi bare Ophelia ettersom det bare er hun som trenger å jakte på småcert. Det var 7 tisper som fikk ck, og Ophelia ble 3. BTK bak to champions, og fikk dermed CERTET :D Dette var hennes 2

Idag stilte vi bare Ophelia ettersom det bare er hun som trenger å jakte på småcert. Det var 7 tisper som fikk ck, og Ophelia ble 3. BTK bak to champions, og fikk dermed CERTET :D :D Dette var hennes 2 cert, 13 mnd gammel. Så jeg ble selvfølgelig veldig glad :)

Trodde ikke at hun skulle bli plassert engang, for hun var helt umulig i ringen. Bare tulla, satt når hun skulle stå, beit i utstillingsbåndet og løp som om hun hadde veeldig dårlig tid :lol:

Gratulerer så meget, er jo kjempedeilig å få akkurat det man var på jakt etter!

Kamar ble BIR og BIG2, han! Valpen foran ble BIS, så det er vel bra? :D Flinkeste oppdretter og valpen, det! Kritikken husker jeg ikke i hodet, så det får Yodel ta seg av. Stolt av de to, jeg!

At han er pen og søt vet vi jo! :lol:

Grattis :) Søteste Kamar, håper jeg får møtt ham en gang! Og Pøbel da!

BIR og BIG 2 og kritikken lød : 5 months old, good size, pleasing outline, very long clean head, nice eyes and expression, ears good size and well placed, nice reach of neck, exc topline exc croop and rear angulations, lovely free moving puppy for his age, proud of his tail. Kjempe fornøyd :)

Grattis! Fineste Oliver det!

Fikk en Excellent på Shabtay, han konkurrerte storartet mot seg selv. Synes det er litt kjipt å ikke få BIR'et, men det er en ny dag i morgen! :) Kjempestolt av gutten min som oppførte seg som en drøm, og takk til kjempeflink handler, Lill!

Og takk for SÅ hyggelig selskap, SandyEyeCandy :D

Excellent er jo absolutt bra, og Shabtay er jo en fin fin gutt! Bedre lykke til imorgen da, er jo klart mye morsommere å få BIR'et også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var såå moro å stille Kamar! Det var tydelig at han hadde trent både på å gå og løpe pent. Flink var han (om enn litt overivrig på maten :lol: )

Han var jo eneste valp, men fikk smashing kritikk, og ble BIG 2 i en stor gruppe, kun slått av BIS vinneren som Anebanana sa :D

Kritikken:

4 months old. Very square. Very typical head w/ nicely inclines ears. Dark eyes, scissor bite. Good neck, shoulder, topline. Corr. tailset and carriage.: Like a teapot! Very typical buttock. Body strong enough for age. Well angulated. Moves well. Very promising"!.

303281_10150327624292693_543512692_8500587_1352823985_n.jpg

320251_299423943402993_100000061701262_1276700_1548965852_n.jpg

Jeg synes kommentaren om at halen hans var "like a teapot" var herlig jeg! :lol:

Magnus koste seg også værre. Han fikk være på date han! Han syntes Sophia var innmari søt, og prøvde (etter et litt misslykket førstemøte, da han ikke var helt i humør) å sjarmere henne med blomster. Dette lover godt?

297694_118261138283021_100002974071175_113623_1263143725_n.jpg

Det var også superkoselig å møte Argyr, Torill, Sandra, Lill m.fl.

Grattis med fine res.

Oliver var bare :wub:

Legger litt fler bilder av turtelduene i egen tråd, jeg :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk det ikke like bra som igår :P Offe er litt forsiktig på bordet, men så lenge hun lar seg ta på og vise tenner uten problem, så er jeg veldig stolt av henne (etter dårlige dyrlegebesøk og masse vondter i munnen). Hun fikk VG, med en flott kritikk:

"13 months, correct bite, balanced head, nice dark eyes, ears well placed. Nice reach of neck, good t-line, god angulations rear, good feet, god bone, moves freely, a little reserved in temperament"

11 gårdshunder stilte, 4 fikk rød med ck, resten blått, så vi var ikke alene om det :P Han trakk for krøllhaler og reserverte individer, så han hadde nok nettopp studert seg opp på rasestandarden ;)

Ellers må jeg si gratulerer til alle de flotte resultatene som har tikket inn her iløpet av gårdsdagen. Flotte hunder her altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR for dommer Jean Lawless :) 5 month old, exc type. Exc bone, good size for age, well placed ears, exc neck topline and croup, exc ang behind, steady front , stands well, moves freely, carries tail high. An exc puppy for age. Gøy å bli BIR med flere i rasen, ikke bare alene :)

Ikke plassert i gruppen, helt greit da langhårs Collie ikke ser ut som Oliver der dommeren er ifra :)

Handlerhunden min kan eier fortelle om selv :):)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort inn og fort ut igjen.

Vi var "hele" 7 i rasen, og mine 2 fikk hhv EXC2 og EXC1 CK r-cert 2.bt.

Ikke no sånn å rope hurra for, men man får jo ingenting uten å prøve, så da prøver vi igjen ;)

Ops glemte å si grattis til alle som er fornøyde!

Og at jeg ikke vet helt hva som skjedde med skrifta... Unnskyld!

Endret av L8 L
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Kamar ER fin for tenk! Han har om mulig krøpet enda lenger inn i hjerteroten. For en totalt ukomplisert hyggelig, grei, våken og MATGLAD valp skal man lete lenge etter.

Han ble BIR i dag igjen, med følgende kritikk:

4 months adorable puppy, excellent short and in balance. Well cut head of adequat lenght. Good scull. Excellent small ears. Correct jaws. Excellent topline and front with a well placed shoulder. Very nice colour and coat. Excellent movements from all sides with a great drive.

I gruppa ble han som nevnt jaggu BIG-2 igjen :D

Det ække værst det? 2 x BIG 2 når du er 4 mnd gammel? Flinkeste, det!

311994_10150328719347693_543512692_8508879_1571810606_n.jpg

321273_10150328719432693_543512692_8508881_1139200169_n.jpg

310745_10150328719492693_543512692_8508884_795995617_n.jpg

Ellers møtte vi masse sonen-mennesker, valper, babyer og voksne. Like hyggelig som alltid!

Argyros har fler bilder vet jeg :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

BIR og BIG 2 og kritikken lød : 5 months old, good size, pleasing outline, very long clean head, nice eyes and expression, ears good size and well placed, nice reach of neck, exc topline exc croop and rear angulations, lovely free moving puppy for his age, proud of his tail. Kjempe fornøyd :)

Han er "smashing" - virkelig - så han i ringen og det som slo oss "belgerfolk" var at han så så "ferdig" ut for alderen og flotte bevegelser - så gratulerer så kjempemye med fine resultater.

Det var såå moro å stille Kamar! Det var tydelig at han hadde trent både på å gå og løpe pent. Flink var han (om enn litt overivrig på maten :lol: )

Han var jo eneste valp, men fikk smashing kritikk, og ble BIG 2 i en stor gruppe, kun slått av BIS vinneren som Anebanana sa :D

Kritikken:

303281_10150327624292693_543512692_8500587_1352823985_n.jpg

320251_299423943402993_100000061701262_1276700_1548965852_n.jpg

Jeg synes kommentaren om at halen hans var "like a teapot" var herlig jeg! :lol:

Magnus koste seg også værre. Han fikk være på date han! Han syntes Sophia var innmari søt, og prøvde (etter et litt misslykket førstemøte, da han ikke var helt i humør) å sjarmere henne med blomster. Dette lover godt?

297694_118261138283021_100002974071175_113623_1263143725_n.jpg

Det var også superkoselig å møte Argyr, Torill, Sandra, Lill m.fl.

Grattis med fine res.

Oliver var bare :wub:

Legger litt fler bilder av turtelduene i egen tråd, jeg :)

Gratulerer så mye! Fiiiiiiine valpen!

Og - og - og - bildet av barna var jo bare fantastisk - nydelig nydelig nydelig!!

Kamar ble BIG 2 igjen han, fine lille!

Juuuuhuuuuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle som er fornøyd med helga, mange herlige resultat her!

Vi var publikummere i dag, veldig snålt å være på utstilling uten å stille hund, uten å være ringsekretær, og med så få påmeldte bernere at en har plenty av tid til å tasse rundt og snakke med kjentfolk. Dog ikke så mye kjentfolk å skravle med, det var en veldig liten utstilling i helga. Veldig sært å ha så god plass rundt ringen og på parkeringsplassen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...