Gå til innhold
Hundesonen.no

Sele til liten hund


Recommended Posts

Jeg er på jakt etter en ny sele til Blondie, da den forrige til 20 kr ble omsider ødelagt etter 6 år :lol: Dette var bare noe billig vi fant på en utstilling en gang, og siden har jeg alltid brukt den. Det var en sele av denne typen:

930765.png

Jeg har hørt mye bra om Y-selene og tittet litt på Huttra sin fra lifegurard serien. Men så fikk jeg høre fra Sandra her inne at Imouto hadde blitt rosa i pelsen av en slik sele etter at det hadde regnet mye, og det regner jo veldig mye i Bergen.

Noen som har noen gode anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Puppia på Kuma når han var valp, og nå har mopsen til ei venninne arvet den, så den har holdt i snart to år, still going strong: http://www.puppia.no/shop.asp?p=1606504

Ellers har jeg ei som bruker step-in fra sportive til hundene sine (pappilon-mix, dachs-mix og pekingese-mix). Bruker den selv på Kuma og synes den er enkel og grei, og er den eneste selen jeg har prøvd han ikke har protestert når jeg har tatt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tur/alt-mulig-sele har eg ein y-sele som funkar supert. Aldri farga av eller noko som helst, og når det skal vere sagt, så regnar det meir i Førde enn i Bergen, så den er godt vandt til vått drittvær :P Det er ikkje hurtta sin, men er av merket yukon. Funkar supert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

930765.png

Jeg har hørt mye bra om Y-selene og tittet litt på Huttra sin fra lifegurard serien. Men så fikk jeg høre fra Sandra her inne at Imouto hadde blitt rosa i pelsen av en slik sele etter at det hadde regnet mye, og det regner jo veldig mye i Bergen.

Jeg har brukt den rosa på min hvetefargede hund lenge... hun har ikke blitt rosa :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker webmasterselen (den gamle typen) veldig godt. Syns den sitter veldig godt på hunden. Har også en jokkesele som brukes mye, http://www.mamut.net/homepages/Norway/3/15/agilityshop/105549.jpg . Den virker veldig god å ha på, og som en bonus går det an å ha den over et eventuelt dekken på vinterstid. Ellers kjøpte jeg akkurat en huntersele jeg syns virker god. Denne http://www.aktivthundeliv.dk/6storage/500/17/aktivt-hundeliv-hunter-sele-ranger.p600 . Sykkelselen fra hurtta syns jeg heller ikke er så verst, men her og liker jeg den gamle typen bedre (og finner den ingen plass i min hunds str:( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en puppiasele til Gulli, og en liten gresshoppasele som jeg bruker om jeg vil ha festet lengre bakpå ryggen,og er kjempefornøyd med den. Salza derimot faller imellom to størrelser, S blir for kort i brystet, mens M blir for stor i halsen... har hatt en hurrta y-sele til henne som jeg har vært veldig fornøyd med, og den har ikke farget av.... og så har vi en sånn. Den er jeg veldig fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hurtta pro Ysele til Aro, den er super! men har veldig lyst på trixie sin Y sele, men han ligger imellom størrelsene der, så den blir for liten eller for stor :( Den er polstret med fleece, ser veldig behagelig ut!

http://lpetdesign.no...=636&pageId=227

Min faller også mellom størrelsene på den selen. Jeg kjøpte en for det og den passer på utsiden av klærne hennes når det er over ti blå og tre lag klær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min faller også mellom størrelsene på den selen. Jeg kjøpte en for det og den passer på utsiden av klærne hennes når det er over ti blå og tre lag klær :D

hehe, var iallefall ikke passe den vi prøvde i butikken, husker ikke om det var S eller S-M.. hmm. det må jeg nesten finne ut :P Prøvde xs-s, den var liten, og den andre jeg prøvde var alt mye større på, bredden på remene osv, ble veldig massiv.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hurtta pro Ysele til Aro, den er super! men har veldig lyst på trixie sin Y sele, men han ligger imellom størrelsene der, så den blir for liten eller for stor :( Den er polstret med fleece, ser veldig behagelig ut!

http://lpetdesign.no...=636&pageId=227

Jeg liker den veldig godt, men vil ha en sele som passer til både sommer og vinter. Den der kan jeg tenkte meg at blir litt for varm om sommeren med fleecen.

Jeg tror jeg heller mot Huttra sin Y-sele mtp at flere her ikke har opplevd avfargingen. Men tenkte å prøve noe puppia lignende på henne også, bare for å se om jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den veldig godt, men vil ha en sele som passer til både sommer og vinter. Den der kan jeg tenkte meg at blir litt for varm om sommeren med fleecen.

Jeg tror jeg heller mot Huttra sin Y-sele mtp at flere her ikke har opplevd avfargingen. Men tenkte å prøve noe puppia lignende på henne også, bare for å se om jeg liker det.

Er veldig fornøyd med hurtta jeg også. Hvor stor er blondie? Jeg har en svart puppia sele str. S liggende som er litt for liten til Aro nå. Den kan du godt få :P Er gode de også, men ikke akkurat no trekksele, men absolutt behagelig å ha på (tror jeg da:p )

Edit: den er veldig pent brukt, passet bare i litt over en måned :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med hurtta jeg også. Hvor stor er blondie? Jeg har en svart puppia sele str. S liggende som er litt for liten til Aro nå. Den kan du godt få :P Er gode de også, men ikke akkurat no trekksele, men absolutt behagelig å ha på (tror jeg da:p )

Edit: den er veldig pent brukt, passet bare i litt over en måned :P

Jeg her ikke mål på henne, er hos kjæresten og jeg aner ikke hvor de har målebånd :P Men hun brukte str 45 i huttra sine seler om det hjelper :P Puppia sine sider sier at papillon bruker størrelse M, men da jeg prøvde den på henne var den AAAALT for stor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg her ikke mål på henne, er hos kjæresten og jeg aner ikke hvor de har målebånd :P Men hun brukte str 45 i huttra sine seler om det hjelper :P Puppia sine sider sier at papillon bruker størrelse M, men da jeg prøvde den på henne var den AAAALT for stor :P

Okei, Aro bruker 45 i hurtta, men puppia er litt for liten til han i bringa.. er hun ca tung da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den vil passe altså, i og med at M var for stort. Bare rop ut iallefall, så skal du få den. ligger bare å støver her :P er den svarte vanligste puppiaselen :P

Ja, hva annet kan passe om M er alt for stor :P ? Jeg vil gjerne ha den :D Skal jeg sende deg PM kanskje?

Ellers så sier jeg det igjen, jeg vil ikke ha fleece da den skal brukes om sommeren også.

Det som jeg tenker er dumt med puppia selen, er at den blir vanskelig å ha over dekken. Hvordan er Hurtta sin Y-sele sånn sett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva annet kan passe om M er alt for stor :P ? Jeg vil gjerne ha den :D Skal jeg sende deg PM kanskje?

Ellers så sier jeg det igjen, jeg vil ikke ha fleece da den skal brukes om sommeren også.

Det som jeg tenker er dumt med puppia selen, er at den blir vanskelig å ha over dekken. Hvordan er Hurtta sin Y-sele sånn sett? :)

Ja, det kan kanskje bli klumpete med puppia over dekken, men jeg har refleksdekkenet til Aro under hurtta selen, det passer bra :) kommer jo ann på hvor tykt dekkenet er osv da, men det blir iallefall ikke noe klump og tull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...