Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulsutstillingen 2011


SFX
 Share

Recommended Posts

Siden dette er rett i "nærområdet" her (bare ca 1 times kjøring unna..), så tenkte jeg å ta en tur - stiller ikke - men lille villmann behøver sårt treningen. En enkel landsens sjel som han er, så kryper han jo helt ut av sitt gode skinn av pur lykke og er ikke å få kontakt med der han svever rundt i ansiktshøyde for å gi alle tilfeldig forbipasserende en grundig mandelrens. Så håper jeg, hvis han lander litt etterhvert, å møte noen snille soniser som kunne være behjelpelig med innledende tannvisningstrening (med innledende mener jeg å bare kunne komme bort og hilse mens han sitter, uten at han letter.. letter han så bråsnur man og går bort osv). Dette er planen ihvertfall.

Men så er det gubben da. Han er visst blitt noget hekta etter MH og D4A - han gleder seg til å besøke utstilling imorgen han.. jeg hadde egentlig ikke tenkt at han skulle være med, bedre å dra alene for da kan jeg selv styre hjemreise og hva jeg gjør liksom. Men så synes han at dette er kjempemoro (riktignok i mindre porsjoner enn jeg synes..) så jeg har ikke helt hjerte å si at det er bedre om han og Tomsingen er hjemme. Det er mange rare konsekvenser av å få kelpie altså.. at det skulle vekke hundeinteresse, eller rettere sagt, interesse for hunde-aktiviteter, hos gammel gubbe hadde aldri fallt meg inn!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Siden dette er rett i "nærområdet" her (bare ca 1 times kjøring unna..), så tenkte jeg å ta en tur - stiller ikke - men lille villmann behøver sårt treningen. En enkel landsens sjel som han er, så kry

Dommern likte Lupin som valp, så kanskje? Hmm. Siden det er samme dommer på basenji og saluki så krasjer dem vel ikke. Så da må jeg vel stille begge gutta selv.

Hvor kult er ikke det da? . Hvilken hund du har fått! Tenk det - han har kurert svigerdatters hundeskrekk, og fått gubben til å synes utstilling er morsomt?

Det er mange rare konsekvenser av å få kelpie altså.. at det skulle vekke hundeinteresse, eller rettere sagt, interesse for hunde-aktiviteter, hos gammel gubbe hadde aldri fallt meg inn!

:lol: Hvor kult er ikke det da? :D. Hvilken hund du har fått! Tenk det - han har kurert svigerdatters hundeskrekk, og fått gubben til å synes utstilling er morsomt? :bow::bananas:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss, vi!

Krysser fingre for Tara -championat!

Også håper jeg at juniorene Haki & Kairo kan hevde seg. Også har vi jo håp for Kamaren da. Sjansen er stor for et BIR med han. Men han må nå vinne over seg selv først, da :innocent:

Vi har oppmøte kl 0900. Det var litt tidlig synes jeg. Da må jeg få mannen til å være hjemme med valpene, event resie fram og tilbake mellom rasen og gruppen. Det går jo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg klippe klør, poter og ører på Foenix, i morgen tenkte jeg meg en tur i hallen for å skravle med kjentfolk, fredag morgen bader jeg lille krølle og håper blåseren holder krøllene borte til hun er ferdig i ringen :D Hun er veldig vakker for tiden; to meter lange bein, tyve centimeter bred kropp, ører som jeg kan knytte foran nesa, og masse krøller i pelsen. Men for å fokusere på det positive, så har hun også korrekt bitt, rimelig jevn overlinje til å være i hurtigvekstfasen, bra forbryst for rasen, gode bakbeinsvinkler selv om beina har skutt i været og verdens blideste innstilling til andre mennesker.

Jeg gleder meg til å vise henne igjen, jeg, men forventer ingenting med 16 valper påmeldt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har guttungen nå fått potestuss, er barbert under poter og mellom tær, er klipt foran øynene, er nybørstet og jeg har tatt ut underull - og fått barte- og snoppevask :). Da gjenstår egentlig bare litt føning under magen for å forsøke å rette ut pelsen der mest mulig så den kan se litt lengre ut enn den egentlig er :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er fint med tidlig oppmøtetid (hvis man ikke forsover seg, såklart!), det er ikke så fullt i hallen, man kommer ekstra tidlig og kan gå litt med hundene på forhånd og har allverdens tid å snakke med folk før rasebedømmelsen. Etter rasen er ferdig reiser jo de aller fleste hjem så fort de kan...

Helbadet Mac'ern for et par dager siden - det synes IKKE..

Børstet endel på han i går, men ble avbrutt. Så det er jo bare å brette opp armene og sette igang snart. Ikke at det tar så lang tid - men det er jo så grusomt kjedelig!! Men, men - jo mer man får ferdig i dag - jo mindre må man gjøre i morgen... Og det er jo ganske dustete å stå og børste floker rett før man skal i ringen - det er jo liksom ikke akkurat en overraskelse at man skal dit, da..

Bading av barter og føtter i kveld og så finne fram regndekken og boots for morgendagen.

Susanne

(som heller skulle stilt boston, ja..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er fint med tidlig oppmøtetid (hvis man ikke forsover seg, såklart!), det er ikke så fullt i hallen, man kommer ekstra tidlig og kan gå litt med hundene på forhånd og har allverdens tid å snakke med folk før rasebedømmelsen. Etter rasen er ferdig reiser jo de aller fleste hjem så fort de kan...

Det liker jeg også. Først inn, først ferdig, god plass både i hallen og til parkeringen - bare fordeler med å være først i ringen, faktisk :D.

Bading av barter og føtter i kveld og så finne fram regndekken og boots for morgendagen.

Her er også regndress og boots funnet fram - er nok en nødvendighet om man skal beholde dyret rimelig tørt innen han skal i ringen :).

Vi sees vel ringside i morgen også vi, Susanne :). Vi skal inn rett etter dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelpien og corgien er torturert. Amiga ser ut som en forblåst pinnsvin :lol: Hun blir så diger etter jeg bader hun, men det faller fort innen imorgen :P Issi er bare fornærmet over hele seansen og ligger i senga og synes synd på seg selv :aww:

frokost og drikke er pakket klart i kjøleskapet, lenke til en hund og pass er funnet frem.

Begynner å bli passe klar :aww:

Sånn bortsett fra start nr...ups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det liker jeg også. Først inn, først ferdig, god plass både i hallen og til parkeringen - bare fordeler med å være først i ringen, faktisk :D.

Og ikke minst vet man nøyaktig NÅR man skal inn i ringen, så man kan time pelsstell og oppvarming! Har man oppmøte 12, med X antall raser og hunder før seg i ringen, aner man ikke om man skal inn 12, 1 eller halv 3..

Og når siste rase før du skal inn i ringen er ferdig og du står klar med ferdigstelt og oppvarmet hund, godbit i hånda og er halvveis på vei inn i ringen, da kan jeg garantere at det blir tyve minutter pause!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst vet man nøyaktig NÅR man skal inn i ringen, så man kan time pelsstell og oppvarming! Har man oppmøte 12, med X antall raser og hunder før seg i ringen, aner man ikke om man skal inn 12, 1 eller halv 3.. Og når siste rase før du skal inn i ringen er ferdig og du står klar med ferdigstelt og oppvarmet hund, godbit i hånda og er halvveis på vei inn i ringen, da kan jeg garantere at det blir tyve minutter pause!

Nemlig :lol: Akkurat sånn er det :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shitt, kom akkurat på (imens jeg drev med andre viktige aktiviteter her i huset og hadde tid til å sitte på gulvet og gruble *flirer*) at jeg skal jo stille en tric i morgen. Og jeg har jo bare svarte og mørke skjørt som framhever alt annet enn sort farge. Da var gode råd dyre og jaggu hadde ikke mamma pakket på meg ett hvitt skjørt med noe stripe greier som passer til sort hund. Ikke mins er det noe så genialt som golfskjørt så det er "bukse" inni som passer til fargen til skjørtet og alt. Så kan det være litt "vippete" uten at man ser opp i noe :P

Måtte prøve grave fram en strømpebukse også, hvorfor glemmer jeg alltid å kjøpe det.

Men det er veldig rart å dra på utstilling i morgen, finne fram ting til meg selv og ikke stille en enste av mine egene eller gjøre noen hund klar på noen måte :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha,kan jeg vel,hvis du sier hvor jeg skal trøkke... :thumbs: Ellers er nok Hilde der,hun kan trøkke hun også :)

Hehehe, trøkk der og sikt der, i motsatt rekkefølge :D

Men da satser vi på at vi får til noen bilder med deg eller Hilde bak kamera.

Jeg får jo så mange bilder av gutta, men glemmer å ta av Foenix selv...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...