Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg har aldri vært på noen utstillinger, så er helt blank på dette. Jeg har lest litt på internett og har lært noe nytt der, men det står ingenting om pris... Jeg vil tro det er veldig forskjellig fra utstilling til utstilling, og kanskje hvilken klasse man skal stille hunden i? :icon_confused:

Men hva koster det egentlig å stille ut ên hund?

Foreksempel hvis jeg skal stille ut en schæfer, er det noen forskjell på prisen om jeg er medlem i Norsk schæferhund klubb?

På forhånd takk får svar ;)

Skrevet

NKK har fast avgift, 320 på webpåmelding og 380 på manuellpåmelding. Dersom du ikke er medlem i NKK er det dobbel avgift. Andre klubber kan ha andre priser, det vil isåfall stå i invitasjonen :)

Skrevet

NKK tar 60,- ekstra for utstillingen i Lillestrøm, sånn for å være sikker på at du blir helt blakk før jul :)

• Like 1
Skrevet

NKK tar 60,- ekstra for utstillingen i Lillestrøm, sånn for å være sikker på at du blir helt blakk før jul :)

Noe som jo dessverre er helt vanlig på vinnerutstillinger rundt omkring i verden.

NKK er ikke engang spesielt dyre i forhold til andre land.

Skrevet

I tillegg så koster det for parkering, program (om du vil kjøpe det), evt sløyfer, overnatting, drivstoff

Ja, raskt 2-3000

Raskt 2-3000? Da melder du på mer enn en hund, håper jeg? Eller regner med innkjøpene gjort på utstillingen?

Skrevet

Nei, overnatting er ikke akkurat billig for to netter...

og ikke drivstoff heller om man må kjøre en stykke

og mat må man også ha iløpet av helgen

Mye slik er det mange som ikke tenker på når de lurer på hvor mye en utstilling faktisk koster.

Men utstillinger som ikke krever overnatting, har jo en helt annen sum selvsagt.

Skrevet

Ja, og hvis man kjører flere sammen blir drivstoff og parkering mindre dyrt... Matpakke og ha med drikke fremfor å kjøpe brus og pølser på utstillingen også.

Ofte er det ikke selve påmeldingsavgiften som gjør det største innhogget i lommeboka..

(Men endel utstyr, godiser etc er ofte billigere på utstillinger enn i dyreforretningen - så man kan faktisk spare inn litt ved å kjøpe sånt der også!)

Susanne

Skrevet

Nei, overnatting er ikke akkurat billig for to netter...

og ikke drivstoff heller om man må kjøre en stykke

og mat må man også ha iløpet av helgen

Mye slik er det mange som ikke tenker på når de lurer på hvor mye en utstilling faktisk koster.

Men utstillinger som ikke krever overnatting, har jo en helt annen sum selvsagt.

Ja *kremt* Tenkte ikke på at man måtte overnatte innimellom jeg, det gjør jeg sjeldent :innocent:

Skrevet

Jeg må alltid regne med oppi 1000 kr for utstillinger på østlandet. Tog blir alt fra 500 kr - 1000 kr, påmeldingen på 300 kr, penger til mat, ca 200 kr + ?, bensinpenger på 200 kr om man deler på det. Tog til dit jeg skal bo på 120 kr. Brått blir det 1800 kr. Og da er jeg heldig å få bo hos folk jeg kjenner, så ingen utgifter med overnatting.

Skrevet

I og med at Norge er et langstrakt land, er det umulig å svare på hva én utstilling for én person koster.

Påmeldingsavgiften er gjennomsnittlig 320 kroner om en melder på til ordinær frist, en må som regel betale parkering til 50 kroner, og inngang er gratis for en person om en har startnummer.

Hvor langt en kjører/reiser og dermed bruker av penger på transport, er variabelt.

Hvorvidt en trenger å overnatte, og om en tar inn på Ritz eller hos en kusine, er variabelt.

Om en har med familie og venner som må betale egne inngangspenger, er en variabel.

Om en kjøper katalog, er frivillig og dermed en variabel.

Om en gjør det bra og kjøper rosett, er det frivillig og dermed en variabel.

Hvorvidt en tar med billig matpakke eller kjøper dyrere mat på plassen er en variabel.

Også videre.

Det sier seg selv at jeg har et betydelig lavere budsjett for min neste utstilling som avholdes 3 kilometer unna - og når jeg vurderer å reise på verdensvinneren i Salzburg neste år. Påmeldingsavgiften er ikke så veldig forskjellig, men det er alt det andre som påvirker budsjettet, og det er ikke noen fasit på.

Skrevet

Nei, dere som ikke bor ørten min fra alle utstillinger, har det som plommen i egget :whistle:

Yeah, we know :ahappy:

Skrevet

I og med at Norge er et langstrakt land, er det umulig å svare på hva én utstilling for én person koster.

Påmeldingsavgiften er gjennomsnittlig 320 kroner om en melder på til ordinær frist, en må som regel betale parkering til 50 kroner, og inngang er gratis for en person om en har startnummer.

Hvor langt en kjører/reiser og dermed bruker av penger på transport, er variabelt.

Hvorvidt en trenger å overnatte, og om en tar inn på Ritz eller hos en kusine, er variabelt.

Om en har med familie og venner som må betale egne inngangspenger, er en variabel.

Om en kjøper katalog, er frivillig og dermed en variabel.

Om en gjør det bra og kjøper rosett, er det frivillig og dermed en variabel.

Hvorvidt en tar med billig matpakke eller kjøper dyrere mat på plassen er en variabel.

Også videre.

Det sier seg selv at jeg har et betydelig lavere budsjett for min neste utstilling som avholdes 3 kilometer unna - og når jeg vurderer å reise på verdensvinneren i Salzburg neste år. Påmeldingsavgiften er ikke så veldig forskjellig, men det er alt det andre som påvirker budsjettet, og det er ikke noen fasit på.

Ja var vel det jeg lurte på. Bensin, mat og overnatting får jeg ta når jeg finner ut hvilken utstilling jeg skal på, og hvor den er. Takk får svar! :)