Gå til innhold
Hundesonen.no

Solide leker


Gina
 Share

Recommended Posts

Hei hei

Jeg har en Rotweiler valp som herjer voldsomt med lekene sine og enkelte leker holder ikke i mange minutter før de er strødd rundt i hele leiligheten :gaah:

Noen som vet om litt solide leker som ikke koster skjorta? Syntes enkelte leker er veldig dyre :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONG! De svarte kong-lekene er supre for hardtyggende hunder. :)

Hah! No. Svart kong varer ikke for hunder med kjever. :(

Everlasting Treat Ball er det som har vart lengst i mitt hus, men til og med de har datostempling. Her er ny og gammel da jeg skiftet ut den forrige. :)

6198281325_34ddf52a60_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! No. Svart kong varer ikke for hunder med kjever. :(

Everlasting Treat Ball er det som har vart lengst i mitt hus, men til og med de har datostempling. Her er ny og gammel da jeg skiftet ut den forrige. :)

6198281325_34ddf52a60_z.jpg

Hva er dette? Og hvor får man kjøpt den? aldri sett eller hørt om noe lignende :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har slitt med det samme . Hun river i filler alt som er. Kun en leke har vi hatt suksess med. En sånn rosa gris du finner i veldig mange dyrebutikker. Koster skjorta men holder godt. Grunnen tror jeg er at den nøffer såpass lett når hun tygger på den at hun er opptatt med det. Vi ser generelt at det som piper og grynter holder lengee - til tross for dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Men trenger hunden å ha leker liggende fremme hvis de ødelegges med en gang uansett? Gi et margbein innimellom som den kan kose seg med. Ellers skal de vel stort sett være rolige inne og trenger ikke å ha noe å leke med hele tida? Også kan du heller ha noen kule leker du tar frem kun når dere skal leke sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tauknuter varer ikke lenge her. Også må jeg dra snorer ut av rumpa hans i flere dager :(

Her i huset er trådknuter kun noe som brukes i drakamp og lek med meg. Fikk skrekken etter jeg så Mari sin (tror jeg det var) tråd hvor en av hennes hunder måtte opperere ut et helt nøste av magen/tarmene.

Dessuten så holder de ikke særlig lenge heller. Supra klipper de over på null komma niks.

Det eneste Stitch ikke klarte og ødelegge, var en båtfender og et trillebårhjul. Svart kong var "no match". Men det var også den eneste leken ha fikk ha for seg selv, fordi han fikk den fyllt med frossen VH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I valpetiden prøvde vi oss igjennom det meste som er nevnt her, vår erfaring: Knuteleken må være STOR, tykk og tung (men joda noen trådet kommer ut bak), den sorte kongen holder ikke om den er tom og de tygger på den, men meninga er vel å stappe noe inni den så hundene bruker hjernen og tungen? så her i huset gis den rett fra frysa fylt med v&h og da holder den lenge, Everlasting Treat Ball klarer de å ødelegge ja, som Maris bilde viser, men det tar laaaaang tid :D Kraftbein har jeg ikke gitt mine før etter tannfelling, det er lett for at de "knekker" ut løse tenner før tida. Den rosa grisen elsker de (kommer også i grå) og den er mer solid enn hva man tror, beste pipeleken her i huset ihvertfall, pluss at lyden er så nedtonet at min hunder faktisk får lov å ha pipeleke i hus. Vi brukte også en del av bamsene fra IKEA de og er solide i forhold til stoffleker fra dyrebutikk. Ellers har jeg lagd leker selv, mest knuteleker, av avlagte dongeribukser :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse skal være ganske solide: http://shop.klickerk...4320eed21fcd0ef

Virker ganske solid på meg også, kjøpte en i vinter, men hundene har ikke prøvd nevneverdig hardt å ødelegge den heller.

Hvor store er disse? Jo jeg ser det står cm, men jeg har litt vanskelig for å se for meg i forhold til hunden... Du har jo RB, får h*nfeks den mellomste ballen i munnen?

GG sier: blir det for stort blir det kjedelig, er det for smått spiser jeg den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt samme problemet her, og jeg har funnet noe på Clean Run som varer for de to store. Bumi (http://www.cleanrun...3&ParentCat=275 ) er veldig populære, har tre hvor en har fått en liten sprekk, ellers helt fine. Disse ballene (http://www.cleanrun...22&ParentCat=30 )er også overraskende holdbare, men jeg vet ikke om de vil vare om hundene virkelig går inn for å ødelegge dem (Luno har et religiøst forhold til baller, og ligger helst med dem mellom potene mens han sutter litt på dem og ser henført ut, Nemi er litt mer Terminator.. men disse lever enda ;)).

Hos lille Jolie er denne dragen (http://www.cleanrun...8&ParentCat=275) superpopulær, men så må det sies at hun knapt har ødelagt en eneste leke enda, så hvor sterk den egentlig er vet jeg ikke.

Ellers anbefales Everlasting Treat Ball herfra og, de er supre :thumbs:

(Og om du bestiller så husk å holde deg under 200 kr grensen, om ikke blir det jo straks dyrere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...