Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjette litt raser på Chicka


Renate A

Recommended Posts

Hvis dere hadde sett på dette bildet og ikke vist hvordan blanding hun er, hva ville dere trodd hun var??

chickablank01.jpg

Er jeg helt på jordet eller likner hun mer på en Labrador blanding og ikke en Flatcoat blanding??

Hun har liksom så utrolig mye i seg som ville til si at hun er 50% Labrador og ikke 50% Flat..hva tror dere??

Åpen for masse forslag her dere :wink::)

To til

pinne02.jpg

bade04.jpg

Chicka har pyntet seg for gutte på Beach'en :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror labrador, for hun er veldig lik i farge, pels, også har hun en slank og høy som en jaktlabbis. Også bordercollie, pga det hvite i brytset og blå øyne.

Hvis man parrer en svart flat med en svart labbis er det lite sannsynlig at valpene får så mye hvitt i brystet (det er tillatt med hvitt på labrador, men ikke så mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror labrador, for hun er veldig lik i farge, pels, også har hun en slank og høy som en jaktlabbis. Også bordercollie, pga det hvite i brytset og blå øyne.

Hvis man parrer en svart flat med en svart labbis er det lite sannsynlig at valpene får så mye hvitt i brystet (det er tillatt med hvitt på labrador, men ikke så mye)

Jeg satt og så på siden din her om dagen (må sikle litt på Cita, hun er så flott) og det var derfor jeg begynte å tenke på at Chicka kanskje var Labrador mix, hun har alt som til sier det Psyskisk og egentlig ganske mye fysisk også...

Chicka er 25% Husky og 25% BC, men jeg vet ikke helt om de resterende 50% er flat eller Labrador, begynner å lure litt på Labrador. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og så på siden din her om dagen (må sikle litt på Cita, hun er så flott) og det var derfor jeg begynte å tenke på at Chicka kanskje var Labrador mix, hun har alt som til sier det Psyskisk og egentlig ganske mye fysisk også...

Chicka er 25% Husky og 25% BC, men jeg vet ikke helt om de resterende 50% er flat eller Labrador, begynner å lure litt på Labrador. :wink:

Takk :) Hva er det som får deg til å tenke på flat? Har hun noen likhetstrekk med flatcoated retriever? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Hva er det som får deg til å tenke på flat? Har hun noen likhetstrekk med flatcoated retriever? :)

Nei ikke så mye likhetstrekk, men fra FOD-Gården så sa de Flat blanding og det står Flat blanding på vaksinasjonskortet hennes, men som sagt ingenting er sikkert..

Det eneste de var sikre på var BC og Husky pga de blå øynene, men det kan hun jo får fra BC'en også...så egentlig kan hun være bare 50% BC og 50% Labrador, noe jeg egentlig syntes passer mer.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke så mye likhetstrekk, men fra FOD-Gården så sa de Flat blanding og det står Flat blanding på vaksinasjonskortet hennes, men som sagt ingenting er sikkert..

Det eneste de var sikre på var BC og Husky pga de blå øynene, men det kan hun jo får fra BC'en også...så egentlig kan hun være bare 50% BC og 50% Labrador, noe jeg egentlig syntes passer mer.. :wink:

Ok :wink: Det må vel være ganske så moro (og frustrerende til tider :D ) å gjette raser da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Hva er det som får deg til å tenke på flat? Har hun noen likhetstrekk med flatcoated retriever? :)

jeg tror flat fordi hun ser lettere ut i kroppen enn en labrador. Men jeg kan selvsagt ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men tenk på rasene hun er blandet med. Hun kan ha mange av egenskapene til f.eks en border collie i seg.

Det er riktig!

Hun er like lett lært som en BC, svømmer som en Labrador, samler hestene som en BC (på kommando fra meg), hun er like matvrak som en Labrador, når hun ikke var sterilisert tenkte hun sex hele tiden når hun var sammen hanner som en Labrador osv osv...ser så mange likhetstegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Det er ikke bare jeg som innbiler meg at Tinka er kronisk kåt - det er altså vanlig blant labradortisper? :)

ja, labradorer er ofte veldig mat og sexgale. Men den jokkingen har ikke noe med sex, men med dominans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja' date=' labradorer er ofte veldig mat og sexgale. Men den jokkingen har ikke noe med sex, men med dominans.[/quote']

Om Tinka rir, så har det med stress å gjøre. Det har slettes ingenting å gjøre med dominans. Og om du atter en gang skal begynne å kritisere det at hun rir når hun er stressa, f.eks. før og under løpetid, så er det null problem for meg å kopiere og lime inn svaret jeg gav deg på det før en gang (men da vil jeg gjerne ha et litt lengre svar, og gjerne en unnskyldning på toppen).

Det var heller ikke det jeg tenkte på. De som har sett Tinka på hundetreff f.eks. vil vite hva jeg tenker på. Hun kan bli ridd på av seks-sju forskjellige hannhunder i løpet av en halvtimes tid uten å si en eneste dritt i mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntes er så rart er at selv om hun er sterilisert så løfter hun like mye på halen, men jeg er iallefall sikker på at det ikke blir valper av det...litt kjedelig å få valper på ei tispe med så dårlig helse liksom... [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...