Gå til innhold
Hundesonen.no

huslån..


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Skulle hadt meg leilighet/hus i nærmeste framtid, men leiemarkedet er jo helt sinsykt for tiden. Både mtp pris og også at det er veldig mange om benet. At jeg har hund gjør jo det hele veldig mye vanskeligere. Hadde egentlig passet bra og leie, men nå begynner det og haste litt og jeg finner ingen som vil ha hund i leiligheten sin til tross for at jeg absolutt ikke er kresen hverken på standard eller beliggenhet. Vurderer nå og se om jeg finner noe og kjøpe, men mangler en del egenkapital og husbanken har sykt læng behandlingstid. Så spørsmålet mitt er da; har hørt at noen av de største bankene gir 100% finansiering. Noen som vet om det er tilfellet og i såfall hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får 90% fra dnbnor ol, førstehjemslån. så kan du søke fullfinansiering fra husbanken, da kan du søke resterende 10% :)

det er det vi skal av samme grunner, leiemarkedet er veldig presset. og vi ønsker eget sted å bo. 90% får du i banken også fyller du ut skjemaet til husbanken og søker om det du trenger resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som folk alt har sagt, løysinga er å finne nokon som vil stå som sikkerheit på dei siste ti prosenta. I dei fleste tilfelle er det vel foreldre som er aktuelle, dei har jo sjeldan topplånt hus. Merk at det på ingen måte vil seie at det er foreldra dine (for å bruke det dømet) som har lånet, det er det du som har. Om du ikkje klarar å tene lånet, vil det skje som vanlegvis skjer, at leiligheita di blir solgt for å dekkje lånet. Det er kun dersom det skulle vise seg at verdien på eigedomen har falt, og salet ikkje dekkjer restlånet, at det har noko å seie at dei står som sikkerheit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 100% i Fokus med kausjonist for ca ett år siden. :) Du har nok ikke sjangs hvis du ikke ha sikkerhet i noe.

Jeg har sagt to ganger nå at http://www.husbanken.no/ gir toppfinansiering utover hva du får fra banken. De gir det til førstehjemslån og man søker kommunen da om de % man trenger. Det gjør de for at folk skal få etablert seg på boligmarkedet, kravene er at man lager en økonomisk plan over at de skal klare å betjene alt.

http://www.husbanken.no/lan/laan-skjemaer-og-brosjyrer/

der er info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lånt penger til å kjøpe egen bolig på rehabiliteringspenger (dengangen det var noe som het det, nå er det aap), så det er ingen umulighet å låne penger i banken selv om man ikke er i fast full stilling. Det er også avhengig av hvor man vil inn i boligmarkedet. Det er enklere på "Bøgda" enn i sentrum av byene.

Lokal bank, lokal eiendom, fornuftig økonomi i utgangspunktet er langt viktigere enn mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...