Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket dekken skal jeg kjøpe?


Bikipile
 Share

Recommended Posts

Min shibatispe på 5 år mister ALL pels når hun røyter i løpet av noen få dager, og det tar noen uker før hun begynner å få skikkelig pels igjen. Det er tydelig at hun fryser, da hun bare har noen dekkhår igjen (Hun røyter gjerne i september/oktober og i februar/mars, og dette er gjerne kjølige måneder her), og hun er av den svært slanke typen og har ikke mye fett som isolerer heller. Jeg har vært litt fram og tilbake de siste årene om jeg skal kjøpe dekken eller ikke til henne, men nå må jeg bare kjøpe det til henne. Hun vil helst ligge inne hele dagen, og syns ikke det er noe gøy å være ute og gå på tur (bortsett fra når hun kan løpe som en tulling i skogen på jakt etter dyr).

Jeg er ikke så bevandret innenfor dekken til hund (hest er en anna sak :P ), og lurer på hva slags dekken jeg bør kjøpe til henne? Hva slags merker kan dere anbefale? Hun blir gjerne helt naken under magen, så bør vel ha noe som dekker magen hennes også..

Jeg blir veldig takknemlig for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Hurrta til mine korthårshunder, både regndekken, vinterdekken og dress.

Knallnbra produkter.

Shibaen min bruker aldri dekken, bortsett fra om det pissregner før vi skal i ringen på utstilling.

Dekken er ikke helt hans greie. :D

En laaaaangt rimeligere løsning er jo å få strikka ullgenser til hunden din.

De blir jo ikke vanntette, men varme og gode på vinterstid i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Hurrta til mine korthårshunder, både regndekken, vinterdekken og dress.

Knallnbra produkter.

Shibaen min bruker aldri dekken, bortsett fra om det pissregner før vi skal i ringen på utstilling.

Dekken er ikke helt hans greie. :D

En laaaaangt rimeligere løsning er jo å få strikka ullgenser til hunden din.

De blir jo ikke vanntette, men varme og gode på vinterstid i hvertfall.

Hehe, nei, hadde jeg slengt på noen av de andre shibaene et dekken trur jeg de hadde blitt dødelig fornærmet :lol: De røyter mer jevnt, og har ikke det problemet. Men Kiri er bare helt ekstrem, ser huden gjennom pelsen på det verste, så jeg må bare finne noe å slenge over henne når hun har det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Har sett litt på disse Hurttaproduktene før også, så nå får jeg bare finne en butikk som selger slikt for å prøve litt tenker jeg :)

Trur du Kiri og Aiko kan være omtrent like lange i ryggen? Jeg kan i så fall prøve dekken for deg, så kan du bestille på nettet. :) Med mindre det finnes butikker som fører dekken utpå Hardangervidda, selvsagt... :whistle:

Aiko fikk et back on track-dekken av meg i gave. Hun var ikke spesielt takknemlig, for å si det sånn. :P Hun sto pal i parken i 15 minutter med rund rygg før jeg fikk overtalt henne til å bli med hjem, og da så hun ut som en blanding av drita full og "glemt rullatoren", altså enda mer veivete gange enn vanlig. Hun klarte IKKE å gå opp trappa, tenk, så jeg måtte bære henne opp. Vel innafor døra blei hun igjen stående og se olm ut i 15 nye, samfulle minutter, før hun gikk og la seg under pulten og passa på å tygge litt på en stropp, sånn for å være skikkelig atal og sørge for at jeg ikke fikk sendt det tilbake. :sint_01: Nå har Marvin arva dekkenet... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du Kiri og Aiko kan være omtrent like lange i ryggen? Jeg kan i så fall prøve dekken for deg, så kan du bestille på nettet. :) Med mindre det finnes butikker som fører dekken utpå Hardangervidda, selvsagt... :whistle:

Aiko fikk et back on track-dekken av meg i gave. Hun var ikke spesielt takknemlig, for å si det sånn. :P Hun sto pal i parken i 15 minutter med rund rygg før jeg fikk overtalt henne til å bli med hjem, og da så hun ut som en blanding av drita full og "glemt rullatoren", altså enda mer veivete gange enn vanlig. Hun klarte IKKE å gå opp trappa, tenk, så jeg måtte bære henne opp. Vel innafor døra blei hun igjen stående og se olm ut i 15 nye, samfulle minutter, før hun gikk og la seg under pulten og passa på å tygge litt på en stropp, sånn for å være skikkelig atal og sørge for at jeg ikke fikk sendt det tilbake. :sint_01: Nå har Marvin arva dekkenet... :lol:

Ja, Aiko og Kiri er ganske like i bygningen, så det vil jeg tru :) Hadde vært supert hvis du kunne sjekket ut litt størrelser for meg.

Tror kanskje Kiri reagerer på samme måte, men må bare teste det ut. Greit å ha noe å slenge på henne etter en hard økt i skogen også, og akkurat nå skjelver hun bare det trekker litt (ja, hun er LITT primadonna også :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...