SFX Skrevet 10. September 2011 Rapporter Share Skrevet 10. September 2011 Latrudas Foenix From the Ashes, til hverdags Foenix (uttalt med ø-lyd), er oppvokst på sonen - kulltråden finner dere her. Hun er datter av X'en, som også har egen tråd på sonen. Det føles litt feil å si at Foenix er mitt nye håp, for det høres ut som om X'en er pensjonert og vraket. Det er hun slettes ikke, bare fire år gammel - så jeg sier heller at jeg nå har fått en superduo i mor og datter i hus. Foenix har svensk pappa, og ble en ekte Mittsommartjäj da hun kom til verden fredag 24. juni. Hun minner meg mye om X'en i det mentale og temperamentsmessige - og for de som ikke kjenner X'en kan jeg jo legge til at om jeg hadde hatt norske stamtavlenavn hadde denne snuppa lett fått navnet Latrudas Fandenivoldsk. I stedet fikk hun Foenixnavnet, som er veldig symbolsk for meg. Det er snart 13 år siden kennel Latruda hadde et valpekull, og de fleste har nok glemt oss, eller aldri hørt om oss. Men jeg håper at vi nå kan gjenoppstå og igjen bli en aktør i berner-Norge. Foenix skal som sin mor få teste både lydighet og bruks, og hun skal selvfølgelig innom venstresvinger også. Hennes brødre heter Fingers Crossed og Four Leaf Clover - en får være litt overtroisk, så får framtiden vise hva Foenix kan by på. Jeg tror det blir mye moro med henne, hun er sjarmerende, rampete, frekk, søt, oppmerksom, lærerik, nysgjerrig, selvstendig, kontaktsøkende, uskyldig, fandenivoldsk, vakker og god. Nå koser vi oss med å være valp, oppleve verden, lære litt basal oppførsel, herje med en bror som ikke kan dra til ny eier før i oktober og sette opp fantetryner jeg bare ler av. Utover høsten blir det valpeshow, og resten er et tabula rasa, som det heter. Mor og datter, to dager gammel: Her er hun syv uker gammel: 11 uker gammel, og har plumpa i Nordbytjernet: Flere bilder i kulltråden og på hjemmesiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[email protected] Skrevet 10. September 2011 Rapporter Share Skrevet 10. September 2011 Hun er kjempefin - like fin som sin mor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 10. September 2011 Rapporter Share Skrevet 10. September 2011 gleder meg ti å følge med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 10. September 2011 Rapporter Share Skrevet 10. September 2011 Gleder meg til å følge henne videre,vakre lille rampeungen til tante Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 10. September 2011 Rapporter Share Skrevet 10. September 2011 Nydelig! Det bildet av hun og Xn da hun bare var to dager gammel er ganske utrolig. Hun var jo så inmari liten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 10. September 2011 Rapporter Share Skrevet 10. September 2011 Herlig! Hun er så nydelig Blir spennede å se hvordan hun utvikler seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Så pen hun er, gleder meg til å følge henne videre da jeg har lest en del om xen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Herlig, gleder meg til å hilse på henne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne&Java Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Blir bare søtere og søtere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 11. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Nydelig! Det bildet av hun og Xn da hun bare var to dager gammel er ganske utrolig. Hun var jo så inmari liten Jeg vet - hun veier sikkert 12 kilo nå, og det betyr at hun har doblet sin fødselsvekt cirka 25 ganger - på 11 uker! Jeg kan ikke fatte hvor stor hun har blitt, hvor liten hun har vært og hvor stor hun skal bli. Hun vokser foran øynene mine, men jeg får det ikke helt med meg. Shit, hvor blir hun av, lille valpen min??? Jeg har allerede funnet voksenpels på halen, ved den kjertelen hvor pelsskiftet starter. Og det er altfor, altfor tidlig, hun skal være plush puppy i laaaang tid framover. Hun skal ikke ha voksenpels nå??? Tusen takk for fine ord fra alle sammen, hun er jo så søt og god Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Gleder meg til å se henne i Kongsberg i november! Blir moro å følge henne fremover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmaneier Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Kjempesøt Nordbytjernet som på jessheim?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 11. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Gleder meg til å se henne i Kongsberg i november! Blir moro å følge henne fremover Jeg gleder meg sånn til å vise henne fram - høre hva andre synes, få noen mer objektive vurderinger på henne. Men Gro og Stian har sett dem og hadde mye pent å si, det er en bra start Kjempesøt Nordbytjernet som på jessheim?? Jupp, that's the one. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Søteste snuppa. Blir kjempegøy å følge henne! Glad hun ble hos deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Nydelig! Lurer på når jeg får se henne jeg. NKK Trondheim neste sommer kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 11. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Nydelig! Lurer på når jeg får se henne jeg. NKK Trondheim neste sommer kanskje? Hun skal på mest mulig valpeshow, i hvert fall - så blir det nok noen runder i junior også. Jeg drar gjerne til Trondheim, men jeg er av den typen som ser an dommerlister, så jeg lover ingenting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Guuuud, så søøøøt hun var på det badebildet - herlig uttrykk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Hun skal på mest mulig valpeshow, i hvert fall - så blir det nok noen runder i junior også. Jeg drar gjerne til Trondheim, men jeg er av den typen som ser an dommerlister, så jeg lover ingenting Du, det skal arrangeres valpeshow med hovedvekt på berner i Trondheim sør ved første og beste anledning! Dommer er Mari F, hun er spesielt glad i lovende 11 uker gamle bernere med voksenpels på halen og som veier +/- 12 kilo. Det er best å skynde seg! Nydelig er hun. Jeg vil tafse Foenix og klemme Emma. Du må komme snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 11. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Du, det skal arrangeres valpeshow med hovedvekt på berner i Trondheim sør ved første og beste anledning! Dommer er Mari F, hun er spesielt glad i lovende 11 uker gamle bernere med voksenpels på halen og som veier +/- 12 kilo. Det er best å skynde seg! Nydelig er hun. Jeg vil tafse Foenix og klemme Emma. Du må komme snart. Åh, Mari! Jeg har så mange i Trøndelagen jeg skulle hilst på og truffet igjen - kanskje jeg må ha husmorferie til vinteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Åh, Mari! Jeg har så mange i Trøndelagen jeg skulle hilst på og truffet igjen - kanskje jeg må ha husmorferie til vinteren? Det synes jeg var en god ide! Det bruker jo å være noen valpeshow her oppe også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 11. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Det synes jeg var en god ide! Det bruker jo å være noen valpeshow her oppe også Har du bookingsystemet klart, i så fall? Eller skal jeg sende deg en post it-lapp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Har du bookingsystemet klart, i så fall? Eller skal jeg sende deg en post it-lapp? Bortsett fra uke 8 er det ledig plass på hotellet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Åh, Mari! Jeg har så mange i Trøndelagen jeg skulle hilst på og truffet igjen - kanskje jeg må ha husmorferie til vinteren? Ja! Et rungende og bestemt JA! Jeg vil veldig veldig gjerne at du kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 11. September 2011 Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Du kan jo bli med opp etter Kongsvinger og stille i Orklahallen på søndag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 11. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2011 Bortsett fra uke 8 er det ledig plass på hotellet Nice! Du kan jo bli med opp etter Kongsvinger og stille i Orklahallen på søndag! Oj, en svipptur en lørdag ettermiddag liksom... Shit, er jeg like gal som deg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts