Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp i Kabinen


Ove
 Share

Recommended Posts

Hei folkens.

Jeg skal hente min nye valp om en ukes tid.

Tenkte å reise sammen med den på fly, siden jeg bor i Stavanger og valpen hentes i Trondheim.

Derfor tenkte jeg å spørre om noen hadde noen erfaringer med å reise med valp i kabinen på et SAS fly.

Sas krever at reisebagen ikke skal være større en 40x25x23.

Går det greit å få en 8 ukers gammel valp ned i en slik reisebag?

Ser på SAS sine sider at de anbefaler å bruke en Sherpa-bag, men de er ikke akurat så veldig billige.

Er det noen som har brukt andre type bagger?

Hvilke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det går greit å ta den med i kabinen kommer jo an på størrelsen på valpen. Antar at det er gordon setter du skal ha utifra hva du har skrevet, og vi hadde i alle fall ingen problemer med å reise med en irsksettervalp på 8 uker i kabinen. Vi brukte en bag som ikke var beregnet på dyr, og det gikk fint, men vil vel ikke anbefale å gamble på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har reist med både SAS og Norwegian, og hatt valp i kabinen. Begge gangene har vi fått lov til å ha valpen ute av baggen og på fanget. Nå når vi reise med Norwegian på mandag, fikk vi en hel rad for oss selv, og flybesetningen var mer oppatt av valpen enn servicen :P Den ene flyvertinnen måtte til og med vise valpen til kapteinen.

Det vi fikk beskjed om når vi ringte og bestilte plass, fikk vi beskjed om at det kunne være max 2-3 hunder på en flygning. Så det å ha med 2 hunder skal ikke være noe problem.

Og det å fly med en voksen hund på 6 kilo er heller ikke noe problem. Så lenge den får plass i baggen, og totalvekten ikke overstiger maksgrensen på 8 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt OT.Hver gang jeg ser tittelen på innlegget ditt leser jeg valp i Karibien. Sikkert fordi du har skrevet kabinen med stor K. Vet ikke hvor mange ganger jeg har klikket inn på diskusjonen før jeg har kommet på at det var kabinen det var snakk om og ikke Karibien:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...