Gå til innhold
Hundesonen.no

niraros brukshundklubb valpeshow i januar :)


MarieR

Recommended Posts

Skrevet

minner om valpeshowet til nidarosbrukshundklubb i januar. hjemmesiden www.nidarosbhk.no er nå oppdatert så de som vil kan melde seg på. en klasse for valper 4-6mnd og en for valper mellom 6-9mnd :)

jeg og ask kommer for og se på :)

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Guest Hyper_Bærta
Skrevet

:D da heier vi på dere også :P blir moro og se henne igjenn, har ikke sett henne siden orkanger, og da var hun jo blitt stoor! :P

Ojj, jeg har ikke sett henne siden sist vi var på hundetreff når hun var der!

*VenterOverraskelse*

Skrevet

Hvor kan jeg finne informasjon om denne utstillingen?

Jeg har lyst til å stille ut Chica, men jeg har absolutt ingen erfaring... Hmm.. tørr jeg det da..?

Hva må jeg kunne? På plass? Stå stille? Hun må bli vant til at noen sjekker tennene hennes?

Chica er litt over 8 måneder da utstillingen er, hvilken klasse?

hehe..ble mange spørsmål dette! Kanskje noen har link til en side som kan gi meg info om dette? :)

Skrevet

:P da heier vi på dere også :P blir moro og se henne igjenn, har ikke sett henne siden orkanger, og da var hun jo blitt stoor! :)

Ja, dyret mitt blir bare større og større. Det er fælt hvor hun vokser altså :-)

Men forhåpentligvis møtes vi før slutten av Januar. Jeg og Kira kommer både på treff neste tirsdag og nyttårstreffet, treffes da hvis du og Ask skal dit *håpepå* :-)

Christine: Lenge siden jeg har sett deg og Milo og. Håper alt er vel med dere og at vi sees snart igjen :-)

Skrevet
Hvor kan jeg finne informasjon om denne utstillingen?

Jeg har lyst til å stille ut Chica, men jeg har absolutt ingen erfaring... Hmm.. tørr jeg det da..?  

Hva må jeg kunne? På plass? Stå stille? Hun må bli vant til at noen sjekker tennene hennes?

Chica er litt over 8 måneder da utstillingen er, hvilken klasse?

hehe..ble mange spørsmål dette!  Kanskje noen har link til en side som kan gi meg info om dette? :)

Informasjon finner du på hjemmesiden til Nidaros Brukshundklubb. http://www.nidarosbhk.no

Ja, jeg synes du bør tørre og stille tu Chicka. (selv om jeg ikke gjør det selv da, men skulle ønske jeg torde det.) Og siden hun er 8 mnd når utstillingen er stiller hun i klassen 7-9 tror jeg det heter. Altså de hundene somer mellom 7 og 9 mnd gamle. Det hun burde kunne er stå, på plass gå fint og slike ting. Men det er jo ikke seriøst når det er valpeshow. Er ganske artig så håper du stiller :-) Er selv ganske fersk i gamet :-)

Skrevet

Ja, dyret mitt blir bare større og større. Det er fælt hvor hun vokser altså :-)

Men forhåpentligvis møtes vi før slutten av Januar. Jeg og Kira kommer både på treff neste tirsdag og nyttårstreffet, treffes da hvis du og Ask skal dit *håpepå* :-)

Christine: Lenge siden jeg har sett deg og Milo og. Håper alt er vel med dere og at vi sees snart igjen :-)

jepp, vi kommer på nyttårstreffet :P

Skrevet

Informasjon finner du på hjemmesiden til Nidaros Brukshundklubb. http://www.nidarosbhk.no

Ja, jeg synes du bør tørre og stille tu Chicka. (selv om jeg ikke gjør det selv da, men skulle ønske jeg torde det.) Og siden hun er 8 mnd når utstillingen er stiller hun i klassen 7-9 tror jeg det heter. Altså de hundene somer mellom 7 og 9 mnd gamle. Det hun burde kunne er stå, på plass gå fint og slike ting. Men det er jo ikke seriøst når det er valpeshow. Er ganske artig så håper du stiller :-) Er selv ganske fersk i gamet :-)

jepp, det er bare gøy! :P så jeg synns absolutt du skal prøve! God trening og masse erfaring får både deg og valpen din :P og ikke minst sosialiseringen! :P info om utstillinger generelt finner du forresten på www.nkk.no :)

Skrevet
Dit fikk jeg lyst til å dra :P  

noen som vet om et er togstasjon ikke så langt unna der?  :P

Hvis jeg har rett, så stopper toget rett utenfor :) Du ser inn i hallen når toget står rolig der.. Stemmer?

Skrevet

jepp, det er bare gøy! :P så jeg synns absolutt du skal prøve! God trening og masse erfaring får både deg og valpen din :P og ikke minst sosialiseringen! :P info om utstillinger generelt finner du forresten på www.nkk.no :)

DEt er bare moro. :P

6-9 mnd er klassen din. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...