Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffene Trym og Tuva

Recommended Posts

• Svar 425
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har vært en tur innom Vestnes på ferien vår, og der ble det full pott kan man si Vigdis ble BIM valp Trym ble BIM og Tuva BIR! Tuva ble BIG! Og endte til slutt opp med

Her skjer det det ikke så veldig mye, bortsett fra at vi har kjøpt hytte og hundene storkoser seg virkelig der! Vi også da

Tuva er mestvinnende staffetispe 2016!! Er det mulig liksom? Lille damen som fyller 7 år 10 januar har rocka fletta i utstillingsringen  Med TPLO operasjon i April mistet hun endel utstillinger, men

Posted Images

Skrevet

Nydelige voffser :D Sover de inni teltet sammen med dere (det så trangt ut) eller ute i forteltet? Melvin fryser så fælt på telttur så han vil helst INN i soveposen :P Forteltet er ikke et tema engang...

Skrevet

Nydelige voffser :D Sover de inni teltet sammen med dere (det så trangt ut) eller ute i forteltet? Melvin fryser så fælt på telttur så han vil helst INN i soveposen :P Forteltet er ikke et tema engang...

Inne i teltet, tror de hadde boikotta oss for resten av livet om vi hadde hivd dem ut i forteltet :lol: Det er et tremannstelt så jeg synes vi hadde god plass, men Vigdis lå i fotenden inni soveposen min og Tuva lå i armkroken min. Trym prøvde et par ganger å komme inn i soveposen han og, men godtok å bare ligge under den :)

Skrevet

Inne i teltet, tror de hadde boikotta oss for resten av livet om vi hadde hivd dem ut i forteltet :lol: Det er et tremannstelt så jeg synes vi hadde god plass, men Vigdis lå i fotenden inni soveposen min og Tuva lå i armkroken min. Trym prøvde et par ganger å komme inn i soveposen han og, men godtok å bare ligge under den :)

Så koselig :) Vi har bare tomanns, så det blir litt i trangeste laget med en hund og to mennesker. Men det må nesten bare gå mtp frysepinnen av en hund vi har :P Sparer til nytt telt!!

Skrevet

Igår så gikk vi tobeinte og jentene Besseggen (Trym var på ferie hos mormor og morfar siden han ikke er noen fjellgeit :P ) vi skulle egentlig ta båten inn til Memurubu og gå den veien tilbake til Gjendesheim, men båten var full og det var et par timer til neste ledige båt, så da tok vi en beslutning om å gå fra Gjendesheim, angrer ikke på det (bortsett fra at vi måtte vente en stund på Memurubu for båten hjem, og vi måtte sitte ute i kulda siden bikkjer ikke har adgang inn noe sted) Det gikk overraskende greit over eggen, og jeg måtte vel løfte Tuva 2 ganger ned fra litt for høye partier, Vigdis eier jo ikke sperrer så hun heiv seg utfor med liv og lyst :P Vi møtte så mange hyggelige folk som kosa og prata med bikkjene (en Tysker tok å løfta Tuva ned et sted på eggen og :) ) Det er alltid trivelig å møte folk som er så positive og som har tid til å slå av en prat :)

Målet vårt var å gå på 5 timer, vi klarte det på 4 timer og 15 min, fornøyd med det ja :D

P1010195.jpg

C og Vigdis på vei ned eggen.

P1010194.jpg

P1010207.jpg

P1010203.jpg

Våte og litt kalde, men veldig fornøyde med å være nesten nede fra eggen :)

P1010205.jpg

2 stk slitne jenter som sovna på båten på vei hjem, de var litt kalde så de ble tulla inn i hver sin genser vi hadde med :)

P1010209.jpg

• Like 3
Skrevet

Dere var raske! Jeg og pappa brukte 7 timer eller noe i fjo :lol: (men vi tok oss en lur da, og stekte pannekaker 2 ganger på veien så :P )

Tok samme veien som dere, synes egentlig det var veldig greit jeg. Hadde vært demotiverende å komme fra den andre retningen og se hvor høyt det faktisk er :P

Skrevet

Dere var raske! Jeg og pappa brukte 7 timer eller noe i fjo :lol: (men vi tok oss en lur da, og stekte pannekaker 2 ganger på veien så :P )

Tok samme veien som dere, synes egentlig det var veldig greit jeg. Hadde vært demotiverende å komme fra den andre retningen og se hvor høyt det faktisk er :P

Det var liksom ikke vær til å sette seg ned å kose seg med maten :P Så her ble det stående buffet (eller brødskive :P ) :lol: Det tenkte jeg når jeg så meg bakover mot eggen, tenk så demotiverende å gå og se på den så lenge å vite at det er et ******* å klatre opp, vi så den jo ikke før vi plutselig skulle begynne å klatre ned :)

Skrevet

Jeg har gått opp eggen to ganger, og kunne aldri tenkt meg å gått motsatt vei :P haha.

Gratulerer med gjennomført tur :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Hvis det blir en neste gang så skal vi gå opp eggen, mye pga ventinga på båten ved Merumubu. Greit å være ferdig med båtturen og bare sette seg i bilen å kjøre hjem liksom :P

Vi kom jo til Merumubu halv to, og neste båt gikk ikke før halv fem :P Og når det var 10 grader og regn så var det ikke akkurat hyggelig å sitte ute (ihvertfall ikke for bikkjene, så vi ofra et par gensere som vi tulla dem inn i) vi begynte tilogmed å gå tilbake mot Gjendesheim langs vannet, men Tuva begynte å halte så da droppa vi det (hun har slitt to klør ned til nerva, så neste gang skal jeg ikke klippe klør så tett på før vi går!) heldigvis kom vi i prat med noen damer som hadde ringt båtfolkene som sendte en ekstra båt klokka tre siden vi var så mange som venta :)

Guest lijenta
Skrevet

Jeg å liker å gå opp eggen, også kan jeg bruke den tiden jeg vil for det er ingen bårt jeg skal rekke

• 1 month later...
Skrevet

Tuva og jeg har hatt en liten husmorferie på hytta, og vi har kosa oss glugg ihjel!

P1010331.jpg

P1010224.jpg

P1010228.jpg

P1010283.jpg

P1010289.jpg

P1010312.jpg

P1010313.jpg

P1010319.jpg

Kan ikke jeg få en kjeks og a!?

P1010321.jpg

Det var is på vannskåla ute så jeg ligger å varmer meg her jeg!

P1010300.jpg

• Like 3
Skrevet

Det var kjempeherlig! Selv om jeg er glad i alle tre så er det ganske deilig å kun ha en å tenke på innimellom :)

Glemte å fortelle at vi har vært på utstilling på Hundorp og, Tuva ble 3 BTK og Vigdis fikk exelent! :jump::jump: Og ble nr 1 i unghund (av 1 :P )

• Like 1
Skrevet

Hvorfor tok du bare med Vigdis på hytta? Får dårlig samvittighet hvis jeg bare tar med den ene på noe begge kunne ha likt. :P

Så ut som en skikkelig fin hyttetur!

Skrevet

Hvorfor tok du bare med Vigdis på hytta? Får dårlig samvittighet hvis jeg bare tar med den ene på noe begge kunne ha likt. :P

Så ut som en skikkelig fin hyttetur!

Bare Tuva :P Fordi jeg trengte en ferie fra de andre rett og slett :) Vigdis er veldig mye, og jeg har hatt en litt slitsom høst hitill, så da er det godt å kun være 2 et par dager, og siden Tuva og jeg har så lik rytme så var valget enkelt :) Dessuten har ikke bikkjene vondt av å være adskilt å gjøre ting på egenhånd innimellom, de to andre lider jo liksom ingen nød hjemme :P

• Like 4
  • 1 month later...
Skrevet

Endelig kom vi oss på tur igjen alle 5, til snø og minusgrader :heart:

Tuva er ikke den skarpeste kniven i skuffen, her hopper hun rett i gjerdet :P

P1010431.jpg

Pakka sekken og labba ivei på tur :D

P1010443.jpg

Trym er pakket inn for pause :)

P1010445.jpg

Misfornøyd som alltid :P

P1010522.jpg

Jentene har fått på fleece dressene, men den var fullstendig unødvendig på Tuva siden hun ikke satt i ro et sekund :P

P1010515.jpg

P1010509.jpg

P1010479.jpg

Kaffe og Kvikk lunsj :D

P1010456.jpgs

Slitne Laffer :heart:

P1010527.jpg

• Like 5
Skrevet

Misfornøyd som alltid :P

P1010522.jpg

Slitne Laffer :heart:

P1010527.jpg

Til det første bildet: Dette minner veldig om en viss annen staffegutt jeg kjenner :lol: Blir de bare særere med åra?

Og det siste bildet: :wub: Bilder som dette gjør at jeg kjenner litt på følelsen av å ville ha flere laffer <3 Opdretter har fire stk boende hjemme hos seg nå og posta bilde av hele gjengen i en svær klump på sofaen, guud så søte de er i mølje de dyra :heart: Men nei, det får bli i et senere liv :P

Fin gjeng du har hvertfall :D

Skrevet

Så utrolig koselig tur! Haha det gjerdebildet! :lol:

Men trodde ikke du bodde så langt unna, snø?

Vi var på hytta :) Ikke noe snø her hjemme :(

Til det første bildet: Dette minner veldig om en viss annen staffegutt jeg kjenner :lol: Blir de bare særere med åra?

Og det siste bildet: :wub: Bilder som dette gjør at jeg kjenner litt på følelsen av å ville ha flere laffer <3 Opdretter har fire stk boende hjemme hos seg nå og posta bilde av hele gjengen i en svær klump på sofaen, guud så søte de er i mølje de dyra :heart: Men nei, det får bli i et senere liv :P

Fin gjeng du har hvertfall :D

Han blir bare værre og værre, før så var han sær, nå er han kjempesær :lol:

Man ser at de har glede av hverandre, og de elsker å ligge oppå hverandre :heart: Men 3 holder i massevis, egentlig 2 og, men jeg er nå uendelig glad i alle 3 da :heart:

Skrevet

Man ser at de har glede av hverandre, og de elsker å ligge oppå hverandre :heart: Men 3 holder i massevis, egentlig 2 og, men jeg er nå uendelig glad i alle 3 da :heart:

Jeg syns det er så fint å høre at du kommer bedre overens med dem alle i det siste :)

Ser kjempekos ut på tur, selv om fuglejakt videoen fikk ganske kraftig reaksjon fra frøkna mi, som var overbevist om at flokken hadde lokalisert bytte :teehe:

• Like 1
Skrevet

Jeg syns det er så fint å høre at du kommer bedre overens med dem alle i det siste :)

Ser kjempekos ut på tur, selv om fuglejakt videoen fikk ganske kraftig reaksjon fra frøkna mi, som var overbevist om at flokken hadde lokalisert bytte :teehe:

Akkurat nå kommer vi alle kjempgodt overens :D:heart:

Første gangen Tuva var på sånn fuglejakt var jeg sikker på at hun hadde funnet et eller annet dyr å sloss med, hver gang jeg kom nærme forsvant hun (fuglen fløy jo fra treet når jeg kom liksom, og hun løp etter) så jeg hadde jo lettere noia, helt til jeg skjønte hva hun drev med :lol: Da var det frem med strengestemmen og kobbelet, hun hører når strengestemmen kommer frem, men ikke når jeg bruker den hysteriske hunden min kommer til å dø stemmen :lol:

• Like 1