Hilde&Lotte Skrevet 25. August 2011 Rapporter Share Skrevet 25. August 2011 Hei hå. Hildepilde her, og Lotte er familiens storpuddel og kjælegris. Hun er først og fremst familiehund, men jeg driver da og trener lydighet i det små, og håper at det vil bli noe å skryte av en dag. Vi har et foreløpig mål om å starte i klasse 1. Lotte har akkurat fylt ett år, og er en veldig høflig og flink pike. Litt FOR flink, tenker jeg mange ganger, for vi kunne ha behøvd litt ramp og ståk på trening, hun spør alltid først, den godeste Lotte. Stort sett. Puddel ble det pga allergisk samboer, og hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok aldri blitt kjent med puddelen. Isj, den ekle bestemorhunden, sånn skulle jeg i hvert fall ALDRI ha. Men etter å ha lest meg litt motvillig opp, googlet litt forsiktig nå og da, funnet noen bilder av pudler i hverdagsklipp så endret de forestillingene seg sakte men sikkert. Og nå kunne jeg aldri ha tenkt meg en annen hund! Merkelige greier, det der. Hm. Tja. Og her inne har jeg lest litt nå og da. Særlig på lydighetsforumet. Så det fortsetter jeg nok med. Også lurer jeg nok på noe støtt og stadig. Her er Lotte! Ca 8 måneder. På klikkertrenerkurs, her trener vi frivillig stå. Lotte på 1årsdagen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 25. August 2011 Rapporter Share Skrevet 25. August 2011 Hei og Velkommen. Jeg også så på pudler som bestemorhunder før, men heldigvis skiftet jeg mening, de er vakre hunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 25. August 2011 Rapporter Share Skrevet 25. August 2011 For en vakker farge Lotte hadde! Velkommen til sonen ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 25. August 2011 Rapporter Share Skrevet 25. August 2011 Hei og velkommen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 25. August 2011 Rapporter Share Skrevet 25. August 2011 Flott hund! Velkommen hit Pudler er egentlig ganske stilige i hverdagsklipp. Og makan til elegante hunder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 25. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. August 2011 Takk alle sammen, så koselig. Pudlene er Supre hunder, Lettlærte og morsomme. Bare synd at så mange har så mange fordommer- ja jeg var jo som sagt også fordomsfull før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 25. August 2011 Rapporter Share Skrevet 25. August 2011 Hei og velkommen hit Og for en nyyyydelig storpuddel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulte Skrevet 25. August 2011 Rapporter Share Skrevet 25. August 2011 Koselig å "se" kjentfolk her Velkommen hit! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 25. August 2011 Rapporter Share Skrevet 25. August 2011 Velkommen:) Nydelig hund du har Har en venninne som har en sølvfarget storpuddel hann Pudler er virkelig undervurderte hunder, jeg synes de er helt fantastiske... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 26. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. August 2011 Takk, takk. Hun er fin ja, vi er jo veldig fornøyd med dyret. Og hei trulte! Er det deg? Så koselig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 13. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. September 2011 Kan jeg bruke denne til skravletråd om min hund. Kanskje noen med makt kan flytte den til "min hund"forumet`? Foreløpig så skravler jeg bare her. I helga har vi bedrevet svømmetrening i høstsola. Litt kaldt i vannet, så det ble ikke så mange rundene. Lotte er ikke et naturtalent når det kommer til svømming, hun svømmer oppå vannet, plasker og står i. Men hun liker det godt og blir veldig gira. For anledningen tok samboer på våtdrakt og hoppet i vannet med henne, men hun skjønte ikke svømmegreia i dag heller. Nå har vi nok tatt årets siste svømmetur, så vi får se hvordan det ligger an til neste sommer. Ellers så har ting løsnet bra på lydighetsfronten. Hun går en ok fvf, og vi jobber med fellesdekk og stå under marsj for tiden. Hun er veldig tent på trening, så det er kjempegøy. Bilder! Lotte med ny frisyre. Den vannapporterende puddelen svømmer mest oppå vannet. Her får hun hjelp fra far. Stas med badekompis. Observasjonslæring. Leker sisten. Lotte leder. Alltid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 13. September 2011 Rapporter Share Skrevet 13. September 2011 Søteste. Jeg har hatt pudler rundt meg hele oppveksten, og er kanskje en av de få uten nevneverdige fordommer. Jeg synes de er kule, staselige og meget undervurderte. Kjempegøy å lese om dere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 13. September 2011 Rapporter Share Skrevet 13. September 2011 Søteste. Jeg har hatt pudler rundt meg hele oppveksten, og er kanskje en av de få uten nevneverdige fordommer. Jeg synes de er kule, staselige og meget undervurderte. Kjempegøy å lese om dere! Det hun sa! Flott hund du har altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 17. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. September 2011 Takk! Pudler er tøffinger og veldig morsomme. Tror nok de rare frisyrene ødelegger for ryktet, i hvert fall var det slik for meg. Men nå synes jeg de er ganske fine i continental til og med. Blir nok aldri continental på Lotte da, det er jo endel arbeid med lang pels. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 17. September 2011 Rapporter Share Skrevet 17. September 2011 Men nå synes jeg de er ganske fine i continental til og med. Blir nok aldri continental på Lotte da, det er jo endel arbeid med lang pels. Hei, slutt med stammespråk! Hva i all verden er continental frisyre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 17. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. September 2011 Det er sånn puffer og poffer. Løve heter det kanskje på folkespråket. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 26. September 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. September 2011 Litt bilder fra helgas og dagens aktiviter. Tur i helga, og sosialisering i dag. På all mulig slags. Gris og ku og kalv og hest og kanin og firhjulinger og sekshjulinger og alt mulig. Lotte sover for øyeblikket. Hhi. I skogen på vei til et utsiktspunkt. På toppen sammen med datteren min og Lottes kompis Frost. I hvert fall kompis så lenge Frost vil. Lotte møter en gris. Veldig fin gris, sa Lotte. Vil grisen leke? Den her ville i hvert fall leke! Vi andre går videre mens Lotte har store problemer med å løsrive seg fra baconet. Godteri! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 4. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Oktober 2011 I helga har vi vært på trening med en hundeklubb i området. Det var fryktelig skummelt å kjøre bil (måtte sitte i BUR!) med mange andre hunder, syntes Lotte, men hun overlevde det og! Og på hjemveien så var hun så utslitt at hun sovnet som en stein. Ny erfaring å trene med fremmede både for hund og eier, særlig eier egentlig. Alle andre er jo så skumle og sikkert verdens beste hundetrenere hele gjengen! Men hu mor overlevde også, tenk det! Slenger med et par bilder fra fellesøvelsene, jeg måtte jo klippe bort de andre, men det er altså en laaaang rekke med hunder og førere der, så jeg synes nå Lotte var ganske flink da. Hun friket ikke ut. Neste helg så skal jeg være observatør på kurs med verdensmesterMaren, så det gleder jeg meg veldig til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 4. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 4. Oktober 2011 Frost var veldig søt, og har samme store ører som Aiko. Og så er det flott at dere kommer dere rundt! Verdensmester-Maren er veldig hyggelig, morsom og lite skummel, så her er det bare å glede seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 4. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Oktober 2011 Ja, han er en koselig kar, han Frost. Han har en sånn artig greie hvor han hilser på alle med å vinke med begge forlabbene mens han selv står på to. Han har bare lært det av seg selv, søtingen. Og ja, blir gøy med kurs. Må jo det, vi som skal bli lydighetschampion - minst! Hoho. Nå har jeg en løs og vill plan om å kanskje stille Lotte til våren. Dvs at vi må spare pels i vinter. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd med meg - jeg skulle jo i hvert fall ikke på utstilling! Men man må jo få skifte mening. Hadde jo vært artig med en liten sløyfe i hvert fall en blå? En liiiten blå sløyfe bare. Hihi. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 15. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. November 2011 Siden dette er min egen dagbok så må vi jo oppdatere den litt. Treninga går fremover, føler at Lotte begynner å bli ganske rutinert, fra å være usikker og virrete, så viser hun nå at hun er på jobb når vi trener. Det er gøy å se. Fått opp lekelysten bra, alle leker er fjernet fra stua og hun får bare se de i noen minutter når vi trener. Funker bra! Jeg jobber for mye for tiden, så vi trener ikke så mye som jeg skulle ønske men håper det endrer seg snart. Også har vi fått snø! Kuuult, sier Lotte. Fra morgenturen i dag: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 1. Desember 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Desember 2011 Vi sparer pels vi. Og har ikke gitt opp ennå. Jeg er ikke akkurat proff når det kommer til dette pelsstellet, men vi øver og blir sikkert flinkere etterhvert. Får hjelp av oppdretteren snart også, så det blir vel bra. Har en plan om å ta bilder en gang i måneden så, blir jo artig å se forvandlingen. Hvis vi kommer så langt, vi må nesten bare se hvordan det går. 3. oktober - nyklipt og fin. Og kort. Naken nesten. Tre uker senere. I går (30. november) , tatt etter bad og føning. Jeg går ut i fra at all pelsen skal stå ut og være sånn fluffy, men jeg er jo bare en amatør. Den har i hvert fall vokst, og den er ren og flokefri - jeg er fornøyd! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 20. Desember 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2011 Se! Lotte har blitt skikkelig pudlete og julestæsja. Visst ble hun fin! Endelig litt former. Nå ser vi en utstilling i det fjerne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 20. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2011 Så fin rompe hun har! Og veldig, veldig flott farge, synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde&Lotte Skrevet 20. Desember 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2011 Ja, hun begynner å komme seg litt, har jo vært ganske skranglete lenge. Og fargen liker jeg også godt, den er jo ganske ujevn nå, men blekes vel helt til treårsalderen tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts