Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjerringråd mot sopp


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Thia sin pels har begynt å bli mørkerød rundt øyne og snute, jeg har fått vite at det kommer av sopp pga områdene alltid er fuktig. Noen som har noen gode råd mot dette som fungerer?

Jeg har hørt at man skal bruke potetmel, men jeg har ikke prøvd. Jeg antar dere som driver med ustilling og har hvite hunder har full roen på akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungural sjampo (tror det var det den het). Kjøpes på apotek og er beregnet på mennesker, mener jeg, men jeg har fått den anbefalt av veterinær tidligere da jeg hadde en rotte for noen år siden, med sopp på ørene. Og sjampen funket den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungural sjampo (tror det var det den het). Kjøpes på apotek og er beregnet på mennesker, mener jeg, men jeg har fått den anbefalt av veterinær tidligere da jeg hadde en rotte for noen år siden, med sopp på ørene. Og sjampen funket den.

det høres jo veldig greit ut, men vet du om noen har brukt det på hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om fungoral shampoen, den virker som den kan ha en grei effekt, men ulempen er at man ikke kan få det i øynene og shampoen må sitte i 3-4 minutter. Det kan bli en utfordring siden soppen er rundt øynene :hmm: , så er åpen for flere forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...