Gå til innhold
Hundesonen.no

Diare og blod


Shlush

Recommended Posts

Hunden min fikk et okseben som han tygde og spiste mye av på Tirsdag. Natt til onsdag var han veldig urolig om natten (men jeg leste ikke hunden særlig bra, han ville sikkert ut), så tidlig om morgenen da merket jeg at han MÅTTE ut.

Da kom det først MYE avføring som var halvfast før det var mye løst etterpå, tok han inn... Så ut et par ganger på dagen og da kom det avføring og litt blod. :blink: En venninne av meg har hatt en del diare på sin hund og ferskt blod var da ikke noe å bekymre seg for. Jeg gidde han i går litt ris og bittelitt tørrfor i går på dagen og på kvelden... Og dumme meg gidde han jo halvparten tørrfor i dag!

Så i morges hadde han lite avføring men ganske fast... Gikk tur i sted og han hadde litt avføring til, halvfast å så dret han blod etterpå :hmm: Fremdeles friskt blod!

Så nå har jeg funnet ut at han ikke får kveldsmat i dag og ikke frokost i morgen... Det er vell kanskje såre tarmer som er grunn til blodet? eller? Så lurt å gi de hvile! MEN han spyr lett hvor det går for lang tid mellom hvert måltid.

Tenkte at jeg skulle kontakte veterinæren min i morgen om jeg ikke såg forbedringer :icon_confused:

Gode tips??

Er fasting eneste råd her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge blodet er frisk og rødt og ikke i store mengder, så ville jeg tatt det med ro.

Gi skånekost, f.eks. ihjelkokt ris eller fiskeboller.

Det gir tarmen hvile men samtidig får magen noe å fordøye.

I utgangspunktet er faste en god idé, men siden han må ha noe i magen er det bedre å gi litt lettfordøyelig. Hvis du har zoolac eller biola er det også fint for å få funksjonen fortere tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...