xxx12345 Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Har noen her opplevd at hund har blitt veid ved innsjekk på flyreise? Gjelder da hund i kabinen, både innen- og utenlands. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Jeg reiste innenlands når jeg hentet min valp og hun blei ikke veid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 aldri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Nope. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Har kun reist 1 gang med hun i kabin, men de sjekket ikke vekt da Reiste med SAS. Edit: det var innenlands. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Hva er egentlig maksvekten? Er det 10 kilo for hund og bur til sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 13. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 8 kg i kabinen. Grunnen er at jeg lurer på om jeg skal riske å bestille plass i kabinen til Smula til WDS... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Var det jeg egentlig trodde. Er vel ikke det lureste å risikere det, om hun går over den maksimale vekten? Selv om de fleste er snille på det, kan du jo være uheldig. Jeg hadde ikke turt å ta den sjansen, iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 SAS og Wideroe og Norwegian ba meg rett ut på telefon om å lyve på vekta og ta henne med meg (amiga) i bag når hun var i grenseland, hun var vel 10ish kg og jeg klarte akkurat å trykke hun nedi. Jeg valgte å sende henne i bur i lasterom. Men på de fleste flyplasser går du jo med hunden i bånd og de gjennomlyser veska også tar vekteren og holder hunden mens du går igjennom. Jeg har aldri blitt sjekket på vekt på hund verken for lasterom eller kabin. Heller ikek hørt om det i utlandet heller, jeg hadde nok tatt risken når man har en liten hund som passer naturlig i baggen. f.ex vile det sett veldig unaturlig ut å stappe Amiga inni. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Nei, jeg har aldri blitt veid. Oliver veide 9.1 med baggen når vi flydde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 13. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Smula får ikke akkurat god plass i bagen, men hun får plass da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Smula får ikke akkurat god plass i bagen, men hun får plass da Oliver tøyt ut... Stakkars Flyvertinen sa at jeg måtte mer enn gjerne åpne baggen, fordi det så ut som om han hadde så liten plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 13. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Veide henne nå i sta, og hun er nå 7.3 kg. Så hun vil nok veie nærmere 8 kg når hun får litt mer muskler. Elle, melle - ta sjansen eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taz Skrevet 13. August 2011 Rapporter Share Skrevet 13. August 2011 Jeg fikk ikke plass til hodet til Russell i flybagen. Men han ble ikke veid og ingen kommentarer på at han egentlig ikke fikk plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KayKs Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Hvor er det man må ha hunden når man har den med i kabinen og er det sherpa bag man bruker? Har bare hatt hundene i lasterommet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Jeg hadde Boris med i kabinen over til oslo i januar, da veide han med bagen rundt 11 kg, jeg har en gammel type bag som er litt tyngre enn den som brukes nå "til dags" Ingen veiing noensteder, men jeg vet jo ikke om de kanskje er litt mer på slikt utenfor landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensington Gate Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Min valp ble veid da jeg fløy fra Køben til Norge med SAS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Hvor er det man må ha hunden når man har den med i kabinen og er det sherpa bag man bruker? Har bare hatt hundene i lasterommet... Bag'en skal stå på gulvet under setet foran deg.. Trangt og nærmest umulig å få plass til bena hvis man har den største Sherpa'n og er uheldig med setet. Men et godt tips - sjekk inn selv på data'n før du reiser og bestill sete så langt fram som mulig - er du heldig kommer du på businessclass setet og da er det et hav av forskjell. Vi gjorde dette på reisen hjem fra Paris i sommer. Ang. det å bli veid - den ene vi hadde med ble veid på hjemreisen. Faktisk den letteste av dem (coton'en på drøye 5 kilo), mens de spurte ikke om Moxy (boston terrier, ca 6,5 kg). Men nei, det er langt ifra normalen at de veier. Og heldigvis også sjelden at de måler bag'en - den store sherpaen er faktisk for stor i forhold til de tillatte målene også. Så med en hund på rundt 8 kg hadde jeg helt klart tatt sjangsen! Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipadda Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Betty veide nærmere 8,5 kg når jeg flydde å parret henne. Ingen som veide, men de ville SE hunden i Stockholm... de syns hun var søt å ba meg sette henne i bagen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Betty veide nærmere 8,5 kg når jeg flydde å parret henne. Ingen som veide, men de ville SE hunden i Stockholm... de syns hun var søt å ba meg sette henne i bagen igjen Jepp samme her, de ville bare se han. Fløy fra København til Gardemoen Fløy også med SAS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Vekterne prøvde å kidnappe Amiga hun fikk iallefall godt med kos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunlily Skrevet 15. August 2011 Rapporter Share Skrevet 15. August 2011 Hvor er det man må ha hunden når man har den med i kabinen og er det sherpa bag man bruker? Har bare hatt hundene i lasterommet... Du må ikke ha sherpa bag, du kan ha et billigere alternativ. Kravene er bare at det er vanntett (i tilfellet uhell), at den får plass under setet og at hunden har plass, samt max. 10 kg til sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 15. August 2011 Rapporter Share Skrevet 15. August 2011 Jeg har reist med hund i kabin innenlands én gang, og da ble hund og bag veid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 15. August 2011 Rapporter Share Skrevet 15. August 2011 Jeg har reist mange ganger (innenlands), og de har aldri sjekket vekten. Jeg sier hvor mye de veier når jeg bestiller, men mer enn det blir ikke gjort Mine blir sendt i lasterom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sasha&Kiara Skrevet 15. August 2011 Rapporter Share Skrevet 15. August 2011 Jeg har reist med yngste når jeg hentet hun på østlandet. Ble ikke veid, men ble overfalt av vektere fra alle stoppesteder når jeg tok hun ut av baggen for å gjennomlyse baggen :lol: Jeg hadde for stort bur jeg da Men ingen som sa noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar