Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte må du støvsuge pga hund?

Anette

103 stemmer

1. 1.

• 1 gang i uken
      26
    • 2 ganger i uken
      18
    • 3 ganger i uken
      14
    • 4 ganger i uken
      7
    • 5 ganger i uken
      4
    • 6 ganger i uken
      3
    • hver dag
      20
    • annahver uke
      11
  2. 2.

• 1
      46
    • 2
      38
    • 3
      13
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      1
    • 7
      0
    • 8
      1
    • 9
      1
    • 10
      0

Recommended Posts

Når jeg hadde en hund (belger)holdt det med en gang i uka.. Når vi flyttet sammen med lille JRT igjen burde vi ha støvsugd i "et merra sig " som vi sa der jeg vokste opp. Korthårede hunder røyter psykt mye og det var ikke god kombo med Lokes dotter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

I røyteperioder burde støvsugern gått døgnet rundt, men det gidder jeg ikke så en, kanskje to ganger om dagen får holde, så får jeg bare tåle litt hår de ukene det står på, får hår fritt blir det ikke uansett..

De resterende 48 ukene i året er det ikke særlig mye hunde hår, men på våren blir det gjerne en del sand som må vekk. Heldigvis har jeg mulighet til og ha de ute til de har tørket opp etter tur og da detter sanda av også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to berner sennenhunder.

Ved røyting burde jeg støvsuget hver dag, men gjør det ca. 3-4 ganger i uken.

Utenom røyteperiodene burde jeg støvsuget 3-4 ganger i uken, men gjør det kanskje 1- maks 2 ganger i uka :icon_redface:

Ved sofaen der jeg spiser burde jeg støvsuget 3 ganger om dagen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støvsugerskrekk tror jeg... :whistle: Forsøker å støvsuge en gang i uka, men da er det til gjengjeld med vask av gulvene etterpå. Hvis jeg skal opprettholde mitt oppdrett av hybelkaniner, kan jeg ikke avlive for mange avlsdyr av gangen.

Stengt tatt burde jeg sikkert støvsuget flere ganger i uka, men det "bor" liksom ikke i meg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

JEG støvsuger aldri, men vaskehjelpa støvsuger og vasker gulvene en gang i uka. Er det for mye bøss, sand, gress etc på kjøkkengulvet så koster jeg det. Vi har fem hunder av raser med dårlig rykte når det kommer til røyting, men jeg syns ikke det er et problem annet enn på hunderommet :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I røyteperiodene må det støvsuges hver dag. Jeg rekker knapt å støvsuge ferdig, før det ligger et fint teppe av tervhår på gulvet igjen når hun røyter som verst. Skulle jeg holdt det hårfritt burde jeg vel ha støvsugd flere ganger om dagen. Utenom røyteperiodene støvsuges det en til to ganger i uken. Vi har to hunder, en tervueren og en strihåret dachs. Dachsen slipper knapt hår. :) (Må legge til at dette gjelder når jeg er hjemme hos moren min. Nå bor jeg på hybel uten hund, foreløpig(hun flytter inn om et par uker). Jeg er veldig spent på hvordan det blir med hår og støv her når hun flytter inn. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det støvsuges annen hver dag, helst skulle jeg ha gjort det hver dag. Det blir mye tørrmopping også. Min hun røyter ikke så mye, men det blir litt likevel. Og ikke bare hår,men støv og skit som har en tendens til å dukke opp overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 5-10 minutter om dagen på å støvsuge gulv, sofa og hundesenger + pluss at jeg går over gulvet med en fuktig våtmopp. En gang i uka går jeg over mere nøye, når det er "vaskedag". Jeg har to hunder, og det må sies at den ene mest sannsynlig har husstøvmiddallergi, så det er derfor jeg er veldig nøye med å støvsuge hver dag. Også liker jeg jo det best når det er rent rundt meg da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre hunder og ingen støvsuger. Men jeg feier over stuegulv og kjøkkengulv sånn ca hver dag og noen ganger et par ganger om dagen. Våtmoppen sveiver over hver dag når det er sølete ute og igrunnen når det er møkkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for napperaser, jeg støvsuger MAKS en gang i uken, egentlig burde jeg svart annenhver eller hver tredje uke.... hår er det ihvertfall lite av i vår stue :wub:

Men hadde jeg ikke nappet henne såpass ofte som jeg gjør, så hadde vi nok hatt det litt værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...