Gå til innhold
Hundesonen.no

Strømleverandør

Enits

Recommended Posts

Skrevet

Bor i England nå, men hadde Fjordkraft i Norge. 49,- måneden, ingen bindingstid og du får strømmen til innkjøpspris. Ikke gå for fastpris (jeg har solgt strøm tidligere og vil ikke anbefale fastpris, sånn jeg ser det er Fjordkraft den beste avtalen med NorgesEnergi som nummer to).

Skrevet

Jeg har Hafslund Spot med prisovervåkning, det var det de anbefalte. Betaler 49,90 i mnd og innkjøpspris på strømmen.

Skrevet

Akkurat byttet til

Gudbrandsdal Energi

Variabel Spott Akonto.

Akonto avtalen deres gjorde det veldig godt i fjor vinter, så håper de klarer det samme i år også...

Viktig å huske at det er om vinteren man virkelig bruker strøm og at strømprisene er mange ganger så høye som nå, hva prisen er om sommeren er ganske ubetydelig...

Innkjøpspris er veldig fint på sommerhalvåret, men på det kaldeste kan/blir strømregningen betydelig større... Det unngår man med variabel spott som jeg hadde tidligere, liker ikke Akonto avtaler, men skal prøve nå å se...

Ellers er det forsåvidt ikke et spørsmål for forum, hvilke avtaler som lønner seg for DEG kommer ann på hvor du bor, hvor mye strøm man bruker osv...

http://www.konkurransetilsynet.no/no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/

Skrevet

Vi har brukt Fitjar Kraftlag i et par år nå. Fastprisavtaler. De har ingen prispåslag eller sånt fastbeløp.

Vurderer å fornye det og bruke dem enda et år, til tross for at de i denne mnd ikke ligger på toppen (9.plass). De har ligget i toppen tidligere, og ting kan jo forandre seg. Er ennå et par mnd igjen før den gamle avtalen vår går ut, så jeg skal holde øye med konkurransetilsynets strømpris-side :)

Vi har lave strømregninger.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...