Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpe Netbook.


Mika

Recommended Posts

Som overskriften sier så skal det kjøpes Netbook.

Ikke bare til meg, jeg har fått i oppdrag å kjøpe til modern også.

Eller som hun sa: "Kjøp den samme til meg."

Jeg har minimal snøring, mener å huske at det var noe med cahce, RAM og GHz som er litt viktig at det står i "stil"...

Det Netbooken kommer til å bli brukt til er å surfe på nett, tekstbehandling, høre lydbøker, muligens redigere litt bilder i photoscape (om det er mulig), se film, og sikkert mange andre ting som jeg ikke har tenkt på en gang :)

Jeg har funnet to som jeg liker, men jeg vet jo ikke om de er "ok".

Acer Aspire One D255

Acer Aspire One 522

Hjelp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis man ikke skal ha mac, så er det DELL som gjelder! Vet mange som har acer og som har bydd på problemer bare etter 1. år. Det er ikke godt nok. Jeg har hatt en Dell inspiron mini pc, den fungerte veldig godt :) Men når det gjelder mini pc'er så er jo Dell endel dyrere enn acer sine, de koster vel 2500-3000 kroner, men erfaring tilsier at de holder lengre! :)

edit: så at du ser på acer sin til 2500, da hadde jeg gått for Dell hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis man ikke skal ha mac, så er det DELL som gjelder! Vet mange som har acer og som har bydd på problemer bare etter 1. år. Det er ikke godt nok. Jeg har hatt en Dell inspiron mini pc, den fungerte veldig godt :) Men når det gjelder mini pc'er så er jo Dell endel dyrere enn acer sine, de koster vel 2500-3000 kroner, men erfaring tilsier at de holder lengre! :)

edit: så at du ser på acer sin til 2500, da hadde jeg gått for Dell hvertfall :)

ulemper med dell:

som privatkunde er service betraktelig dårligere, som regel er det dårligere spesifikasjoner/innmat i Dell.

Acer hadde en tendens til å brenne opp invendig på en eldre modell vi brukte på skolene her. Men de fungerer helt greit.

Alle merker har ulemper og fordeler og jeg synes ingen mini pcer strekker seg og er noe ooh den er så mye bedre. Alle er små, teit bygd og vil gå i stykker etterhvert. Sånn er det bare :aww:

hilsen meg som har skrudd i dell,hp,acer,asus som jobb :P

Jeg ville bare kjøpt den som er rimelig og har best spesifikasjon, så mye rot jeg har opplevd med dell som privat og bedriftskunder gidder jeg dem rett og slett ikke. Ekke verdt de ekstra kronene når de bruker 4 år på å sende deg delen eller pcen generelt.

nå er mini pcene blitt skrekkelig billig, delene for å fikse de er som regel dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått over hva? :icon_confused:

Netbook-trenden.

Hvis du har mulighet er det langt lurere å investere i en skikkelig bærbar i mini-klassen.

Selv har jeg en noe eldre HP Elitebook 2530p, en PC med PC-ytelse og ekstrem batteritid (11 timer med aktiv jobbing uten å måtte lade!)

Disse koster langt mer (flere ganger så mye), men fungerer til gjengjeld til alt en annen PC fungerer til. Og det uten nevneverdig ytelsestap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netbook-trenden.

Hvis du har mulighet er det langt lurere å investere i en skikkelig bærbar i mini-klassen.

Selv har jeg en noe eldre HP Elitebook 2530p, en PC med PC-ytelse og ekstrem batteritid (11 timer med aktiv jobbing uten å måtte lade!)

Disse koster langt mer (flere ganger så mye), men fungerer til gjengjeld til alt en annen PC fungerer til. Og det uten nevneverdig ytelsestap.

men du vet Pan, de fleste gjenomsnittsbrukerne er fornøyde med en liten mini pc til 2-3 tusen. De har ikke samme behov ol til lang batteritid og kapasitet.

Jeg har en laptop som er kraftigere enn min stasjonære pc nesten (quad i7,8 gb ram, fancy skjermkort etc) som jeg drasser med meg, jeg har også en mac jeg bruker til skole. Men noen ganger hadde jeg bare trengt en liten mini pc til å surfe, så da bruker jeg heller telefonen.

TS vil ha minipc, så la nå TS få det da. Selvfølgelig er det en milliard andre alternativer der ute. Men det er for en hver smak. Gidder ikke være som selgerne i elektrobutikker og prakke på kunden noe den ikke trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville stått over.

Det er en grunn til at de kalles netbooks.. De er rett og slett ikke brukbare til annet enn å kjøre en browser.

Så hvis jeg forstår deg rett så er netbook/minipc kun brukbar til å surfe på nettet med?

Det er ingen vits med flere usb-utganger, for jeg kan ikke overføre noe fra minnepenn til en ekstern harddisk ved å bruke en netbook/minipc som "mellomledd".

Det er ikke mulig å høre på lydbøker selv om det er utgang for høytaler på netbooken/minipcen.

Det er ikke mulig med enkel tekstbehandling.

Det er ikke mulig å se film eller se på bilder og evt redigere de med photoscape.

Det at det er minnekortleser i en netbook/minipc betyr ikke at jeg kan overføre bilder til maskinen.

Lurer litt på hvorfor de er så populære da :icon_confused:

Netbook-trenden.

Hvis du har mulighet er det langt lurere å investere i en skikkelig bærbar i mini-klassen.

Selv har jeg en noe eldre HP Elitebook 2530p, en PC med PC-ytelse og ekstrem batteritid (11 timer med aktiv jobbing uten å måtte lade!)

Disse koster langt mer (flere ganger så mye), men fungerer til gjengjeld til alt en annen PC fungerer til. Og det uten nevneverdig ytelsestap.

Jeg har allerede en Dell bærbar 21,5" som jeg er kjempefornøyd med :)

Men den er bittelitt stor til å ha med seg rundt omkring.

Min stasjonære, bærbare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg forstår deg rett så er netbook/minipc kun brukbar til å surfe på nettet med?

Det er ingen vits med flere usb-utganger, for jeg kan ikke overføre noe fra minnepenn til en ekstern harddisk ved å bruke en netbook/minipc som "mellomledd".

Det er ikke mulig å høre på lydbøker selv om det er utgang for høytaler på netbooken/minipcen.

Det er ikke mulig med enkel tekstbehandling.

Det er ikke mulig å se film eller se på bilder og evt redigere de med photoscape.

Det at det er minnekortleser i en netbook/minipc betyr ikke at jeg kan overføre bilder til maskinen.

Lurer litt på hvorfor de er så populære da :icon_confused:

Jeg har allerede en Dell bærbar 21,5" som jeg er kjempefornøyd med :)

Men den er bittelitt stor til å ha med seg rundt omkring.

Min stasjonære, bærbare :D

nemlig, en miniPc gjør at du skrev over :P er bare noen som leker selger :lol:

Kjøp deg en du, de funker gull og jeg har lyst på en for å ha med på møter når jeg ikke orker stor pc :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en hyggelig! selger hos expert i går :)

Han var ikke interessert i å pakke på meg noe jeg ikke ville ha, tok seg tid til å se på nettet på de to minipcene det sto imellom, høre hva mitt behov var, forklarte og "tegnet" om forskjellene på de to minipcene og fortalte hvilken han ville ha valgt til mitt bruk.

Så da bestilte jeg netbook/minipc fra cdon i går kveld :)

Jeg "elsker" sånne selgere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...