Gå til innhold
Hundesonen.no

Ransäter, 29-31 juli


Whoopsis

Recommended Posts

Gode nyheter må deles!

Fredag:

Marvin til Marianne (*Marvin*) fikk Cert, Cacib, BIM og ble svensk utstillingschampion! :D

Imouto til Sandra (SandyEyeCandy) ble eneste junior med ck, ble 3BTK med cert! Bare 10 mnd gammel :D

Lørdag:

BIM og cacib på Marvin, snakk om å ta for seg! :D Venter spent på hvordan det går med Imouto.

:banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis - kjempebra!

Er ikke der selv, så jeg får nøye meg med litt resultater på SMS fra de som er der..

I går: Cert og svensk championat i går på en datter av min Mac (oppdr. i Sverige) - res.cert på en annen Mac-datter, men denne fra mitt oppdrett: Taildown's Jellybaby (Mollie).

Og litt mere langsøkt: Barnebarnet til min Moby (den andre hannen jeg har her) fikk hann-certet. (Man gleder seg over alt man kan, ikke sant?? :icon_confused: )

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imouto vant juniorklassen i dag også, men ingen fikk ck. Dagen i dag føles likevel mye mer vellykka enn i går til tross for certet. Vi hadde nemlig dommerlærling, og dermed to runder på bord. Knertis har jo blitt en uvillig rodeoponny på bordet i det siste, så jeg blei ikke akkurat overlykkelig... Hun kuka seg som forventa med dommeren, men sto som ei solstrålepåle under bedømmelsen til eleven! Jeg blei så utrolig stolt og glad, og håper at dette betyr at trenden snus tilbake til sånn hun har oppført seg gjennom 10+ valpeshow. :heart:

Så ja, Susanne, vi gleder oss over det vi kan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe stort å skryte av fra oss akkurat.. Dommerne fredag og lørdag var utrolig strenge! Delt ut mer grønt og gult, enn rødt :blink: Satt en kjent dommer innenfor rasen med sine egne hunder og syntes det var veldig streng dømming. Men har hatt en utrolig koselig tur, og svenskene er veldig koselig å sitte ringside med. Delte ut champagne når de vant og greier :lol:

Vi tok ihvertfall med oss ett par tre exellent og plasseringer uten ck, mens idag klinka Ophelia til i junior, vant over 7 stykker og ble best i klassen sin med CK.

I konkurransen om certet, ble hun 5 beste tispe med reserve certet :)

Så da fikk vi med oss en slik en stoor råsa ck-sløyfe som er myye finere enn de her i norge da vettu :lol:

Gratulerer masse til Marianne og Sandra og alle andre som gjorde det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen oppdatering fra oss, men jeg hadde veldig ustabilt nett i Sverige. :ahappy:

Vi hadde kun meldt på lydighet, men hadde meldt på alle tre dager. Jeg skulle stille ut en Border Collie også, så sjansen for at det kræsjet var stor.

Men, det skal svenskene ha altså, service skal det ikke stå på! Alle fellesøvelsene ble tatt først i alle klasser, og så kunne de som skulle stille gjøre det, og komme tilbake og gå lydigheten.

Anton slo til på fredag og vi vant kl 1 med 188,5 poeng og opprykk. :banana: Lørdagen ville han ikke legge seg i fellesdekken(uvisst, men som den lille prinsen han er, så luktet det vel i gresset da :twisted: ), så jeg brøt hele programmet. Søndagen var det varmere enn de to andre dagene, og da gikk vi til 171 poeng og seier(av to da, men 1. premie iallefall). :jump:

Veldig fornøyd med lillemann iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fine resultater til alle fornøyde! :)

Selv er jeg selvsagt utrolig fornøyd med vårt resultat. Marvin plasserte seg ikke i gruppa på søndagen, men jeg fikk vist han i ringen da ihvertfall. Så husker folk på at det finnes Kooikerrase også :P:innocent:

Fredag og lørdag ble vi BIM mot den samme tispen, men på søndag ble det omvendt, og vi fikk ihvertfall karret til oss én BIR :D

Det var sykt varmt disse tre dagene, spesielt den siste. Da var det så varmt at både firbente og tobente hadde mer enn nok med å stille ut for så å sitte å pese med vifter og vannflasken i munnen så ofte som mulig. Men moro var det, og så mange hyggelige mennesker.

Hotellet vi bodde på kan anbefales på det sterkese. Varmlandia hotell har en veldig enkel standard, men utrolig service og hyggelige folk. De har også et eget SPA område for hund, der du kan dusje hunden i badekar og groome så mye du orker. Det var også lov til å ha hundene løse i et avgrenset området hvor man kunne sitte å spise ute eller bare skravle med andre. Veldig billig er de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alltid litt seint ute, men Ebba dro til og tok et siste Cacib så nå kan hun søke om internasjonalt championat eller CIB er det kanskje nå? :icon_confused:

Bomsen dro med seg et Cacib, det andre snakker vi ikke om. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...