Gå til innhold
Hundesonen.no

14 - åring grep inn da mastiffen angrep

schnart

Recommended Posts

Skrevet

Relativt saklig lagt fram historie, etter min mening. Men stusset litt på denne kenneleieren.

"- Dessverre er det ofte slik at store hunder angriper mindre - ikke minst hannhundene. Men det er ingen rase som utmerker seg her, tilføyer Rosfjord."

???

Hvis store hunder "ofte" hadde andrepet mindre hunder tror jeg raseforbudet ganske raskt hadde omfattet enhver rase over 30kg! :whistle:

Skrevet

Jeg reagerte også på den kommentaren.

Forøvrig så er Kroodden Kennel en kennel som bare tar i mot "hittehunder" så vidt jeg vet.

Også syns jeg det er skikkelig trist at det er så mange hunder "på tur" på egenhånd. Hvis de har fått inn 5 igår, og man regner med at alle som har tatt seg en svins på egenhånd ikke blir plukket opp av politiet, kan man vel anta at det er noen hunder på vift?

Det bidrar ikke akkurat til at "mannen i gata" ser på hunder med blidere øyne..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...