Gå til innhold
Hundesonen.no

DKK Vejen 28.-31. juli

Carina

Recommended Posts

Og når jeg kom hjem så hang det ballonger i norskflagg-sløyfebånd på inngangsdøren min. Som jeg mistenker min nabo for å ha hengt på døren :D

Tusen takk :hug:

:whistle: En må jo feire!

Gratulerer så mye til Jeanette og Talli med knallresultat, virkelig imponert!

Gratulerer så mye til Siri og Willy med CACIB, nå lukter det virkelig internasjonalt championat!

Og gratulerer til alle andre som er fornøyd!

Vi har jo barselpermisjon og utstillingsabstinenser, så vi får leve på andres resultat - så da slenger jeg med at X'ens pappa ble BIR og gruppe-firer den ene dagen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: Nå møter jeg snart sengen, men kort fortalt så stilte jeg Talli også hadde jeg lånt med meg en hannhund.Og på 4 dager så fikk vi:1 Cert og dermed Duch på Enzo4 BIR, Enzo 1 og Talli 3.4 BIM, Enzo 3 og Talli 1.8 Cacib2 x 2.BIG på Talli :hyper: For 4 forsjellige dommere i raseringen, og gruppe dommerene var ikke rasedommer noen av dagene :punk: Den ene kritikken jeg fikk av dommeren tror jeg nesten jeg skal ramme inn og henge på veggen!Det er vel dette som kalles store slem!?Grattis med resultatene til alle andre også! *svever i på en rosa sky*Tusen takk for hyggelig selskap i Danmark :DOg når jeg kom hjem så hang det ballonger i norskflagg-sløyfebånd på inngangsdøren min. Som jeg mistenker min nabo for å ha hengt på døren :DTusen takk :hug:

Gratulerer så mye med supre resultater! Virkelig, det var artig altså! :banana::D:banana:

Gratulerer til Rebus som gjør det så fantastisk bra, BIS og greier!

Og gratulerer til alle andre med flotte resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart Jeanette har gjort det bra...

The secrets of a pro handler:

223759_258875237473026_100000516542715_1041701_2240253_n.jpg

:lol: :lol: :lol:

Men en bør kanskje ha en godt paddet BH for å gjøre sånn, ellers kan jo dommer bli litt fiksert på hva slags og hvor mange nipples en har? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahaha :lol: Skjer med å ikke bruke lommer da? Ser det ikke litt rart ut for dommeren om man driver å tar seg på puppene hele tiden?

Lommene blir stygge av godbiter som fetter, det blir klumpete med lommene fulle, og ikke alle jakker har lommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme etter et langt men særdeles trivelig opphold i Danmark :). Ikke minst var det jo morsomt at Jeanette og jeg brått ble nesten naboer med Merete, 2ne & co på campingen *ler*.

Willersen hadde tre dager med stang ut, han... Han stod som 2. BHK med res. CACIB alle de tre første dagene, men siste dagen satt det endelig og han ble beste hannhund med CACIB og BIM (og det var helt greit å ikke blir BIR og måtte inn i den varme grupperingen - som på søndag brått ble fryktelig våt da gruppe 1 skulle inn *ler*).

Vi fikk to dommerendringer i løpet av de 4 dagene, men det var helt greit - de dommerne jeg hadde meldt på for i utgangspunktet ante jeg likevel ingenting om, så det var uansett en reise på lykke og fromme :).

Grattis til alle med superresultat, men jeg sender nå en ekstra grattis til reisefølget (Jeanette) med 2 ganger 2. BIG med Talli. DET er en prestasjon, det :D. Hipp hipp hipp HURRRAAAAA!

Gratulerer!

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics:

Nå møter jeg snart sengen, men kort fortalt så stilte jeg Talli også hadde jeg lånt med meg en hannhund.

Og på 4 dager så fikk vi:

1 Cert og dermed Duch på Enzo

4 BIR, Enzo 1 og Talli 3.

4 BIM, Enzo 3 og Talli 1.

8 Cacib

2 x 2.BIG på Talli :hyper:

For 4 forsjellige dommere i raseringen, og gruppe dommerene var ikke rasedommer noen av dagene :punk:

Den ene kritikken jeg fikk av dommeren tror jeg nesten jeg skal ramme inn og henge på veggen!

Det er vel dette som kalles store slem!?

Grattis med resultatene til alle andre også!

*svever i på en rosa sky*

Tusen takk for hyggelig selskap i Danmark :D

Og når jeg kom hjem så hang det ballonger i norskflagg-sløyfebånd på inngangsdøren min. Som jeg mistenker min nabo for å ha hengt på døren :D

Tusen takk :hug:

Vannvittig kritikk da! Utrolig bra, også hjemmespikka kjøter da gitt! :wub:

Det er jo ikke rart Jeanette har gjort det bra...

The secrets of a pro handler:

223759_258875237473026_100000516542715_1041701_2240253_n.jpg

:o :o nå brølte jeg av latter her :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke røpe en handlers hemmelighet til BIG plassering :blink:

:lol:

Nei det er ikke lommer på den ene drakten min, også må man ha med endel når man først skal til forhåndsbedømmelse, så inn i ringen å stå litt, så blir man evt plukket ut.

Har fått tom for godbiter en gang i en gruppefinale, aldri mer! :P

Tusen takk for grattis alle sammen, og grattis med flotte resultater til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Nei det er ikke lommer på den ene drakten min, også må man ha med endel når man først skal til forhåndsbedømmelse, så inn i ringen å stå litt, så blir man evt plukket ut.

Har fått tom for godbiter en gang i en gruppefinale, aldri mer! :P

Tusen takk for grattis alle sammen, og grattis med flotte resultater til dere andre også!

Husker det småpaniske uttrykket da du ikke hadde godbiter igjen i Herning :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Va'kke meninga altså :lol:

Husker det småpaniske uttrykket da du ikke hadde godbiter igjen i Herning :lol:

Hahhaha, det var derfor hun var så panisk på at jeg skulle stå utenfor ringen med godis i lommene dersom hun gikk tom ja *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...