Gå til innhold
Hundesonen.no

hmmm


Guest Vicky

Hva trener du?  

35 stemmer

  1. 1.

    • Klikker
      18
    • Nordenstam
      0
    • Jærverud
      11
    • Bryr meg ikke
      6


Recommended Posts

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar
Astrid' date=' en ting jeg er litt nysgjerrig på.. Du har flere ganger sagt at IW tar opp treningsmetodediskusjoner, og du har klaget på det. Hvorfor gjør du det selv?[/quote']

tja, det er egentlig for å se hva som liksom dominerer her i disse dager. Også var jeg ekstremt hyper her om dagen, så da skrev jeg en del innlegg :) Men treningsmetode har ikke noe å si sånn sett. Selv har jeg ikke meg selv i noen som helst kategori, men det er selvsagt artig å se hvor mye treningsmetode betyr og har å gjøre for noen. Ville også se hvor mange som chiller og ikke henger seg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skrev jo selv at jeg ikke husket det. Så jeg skjønner ikke hva du klager på. 8)

Jeg syns det er veldig dårlig gjort av deg å påstå at noen hakker på deg når de sier at du faktisk har svart på et emne som du sier at du ikke kjenner til. Det er ikke det at du ikke husker det som er problemet her, problemet er mer det at du ikke er det spor ydmyk og automatisk går i selvforsvar.

Nå er du igang med hakking igjen! Klarer du aldri å gi et kompliment til noen istedenfor å bare hakke?

det er du som ser tåpelig ut når du driver på sånn.

Syns du det er direkte høflig å skrive sånn når personen du skriver det til slettes ikke har hakket eller vært tåpelig eller vært "sånn"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig dårlig gjort av deg å påstå at noen hakker på deg når de sier at du faktisk har svart på et emne som du sier at du ikke kjenner til. Det er ikke det at du ikke husker det som er problemet her, problemet er mer det at du ikke er det spor ydmyk og automatisk går i selvforsvar.

Syns du det er direkte høflig å skrive sånn når personen du skriver det til slettes ikke har hakket eller vært tåpelig eller vært "sånn"??

Tja, jeg sier det fordi Ricco aldri har sagt noe positivt, kun negativt mot meg. Hun vil alltid være så imot meg som mulig.

Og jeg syns ikke det er hyggelig når noen himler med øynene til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, hun skriver som regel ikke noe hyggelig til meg, og hun liker veldig godt å være imot meg tydeligvis, siden hun ALDRI er enig med meg. Og de fleste mennesker pleier å være enig i noe. Og jeg syns hun var direkte ekkel i det innlegget om da Vicky ble bitt i halsen og beinet. Du var ikke stort bedre der vil jeg si. Ikke vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg sier det fordi Ricco aldri har sagt noe positivt, kun negativt mot meg. Hun vil alltid være så imot meg som mulig.

Og jeg syns ikke det er hyggelig når noen himler med øynene til meg.

Jeg tviler sterkt på at hun alltid vil være så imot deg som mulig. Hun er en person som er rettferdig, snill og grei, og som passer på at ting ikke sklir alt for mye ut innimellom. Hvorfor i alle dager hun skulle være ute etter å være imot deg, det skjønner jeg ikke. Om du føler det sånn, så er det sikkert bare fordi du ofte har meninger som er annerledes enn hennes (sånn som med deg og meg, jeg går ikke inn for å være uenig med deg, men jeg er det på veldig mange punkter).

Og dessuten så er det en fin liten leveregel som heter "du skal være mot andre som du vil at andre skal være mot deg." Bare sånn til ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at hun alltid vil være så imot deg som mulig. Hun er en person som er rettferdig, snill og grei, og som passer på at ting ikke sklir alt for mye ut innimellom. Hvorfor i alle dager hun skulle være ute etter å være imot deg, det skjønner jeg ikke. Om du føler det sånn, så er det sikkert bare fordi du ofte har meninger som er annerledes enn hennes (sånn som med deg og meg, jeg går ikke inn for å være uenig med deg, men jeg er det på veldig mange punkter).

Og dessuten så er det en fin liten leveregel som heter "du skal være mot andre som du vil at andre skal være mot deg." Bare sånn til ettertanke.

jeg har aldri hørt noe hyggelig fra henne hvertfall, og i en tidligere tråd var hun direkte ekkel når det var noen som snakket snikksnakk om min hund.

Ja, det var ikke jeg som begynte. Hun begynte å være uhøflig mot meg etter at jeg sa mine meninger om ting. Man ser fort på måten folk skriver og er om de har noe imot deg eller ikke.

Men det får bare være. Jeg gidder ikke å være uenig med noen bare for å være det, og jeg er ikke imot noen jeg aldri har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes ricco er snill jeg, man må da tåle å høre ting og da :)

syntes hu har mange gode råd jeg...

og kommer med fine innspill og svarer alltid på spørsmål når noen av oss grønninger ( som meg selv) spør om ting man lurer på...

så syntes at hu er kjempe snill jeg :) stå på sølvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes ricco er snill jeg, man må da tåle å høre ting og da :)

syntes hu har mange gode råd jeg...

og kommer med fine innspill og svarer alltid på spørsmål når noen av oss grønninger ( som meg selv) spør om ting man lurer på...

så syntes at hu er kjempe snill jeg :) stå på sølvi :P

Tusen takk Toya! Sånt varmer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Toya! Sånt varmer. :)

bare hygelig ricco...

men syntes sånn som detta her blir litt for dumt jeg...

man kan skrive ting i en setting her inne uten å mene stort med det,

så jeg skjønner ikke helt hv som er problemet jeg...

trudde folk var her inne for å få råd og veiledning, pluss få seg noen nye venner og erfaringer og slike ting..

og når det er slik som skjer som dette her, så sier det litt...

som sagt syntes det blir teit...

stå på som sagt ;O) =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hygelig ricco...

men syntes sånn som detta her blir litt for dumt jeg...

man kan skrive ting i en setting her inne uten å mene stort med det,

så jeg skjønner ikke helt hv som er problemet jeg...

trudde folk var her inne for å få råd og veiledning, pluss få seg noen nye venner og erfaringer og slike ting..

og når det er slik som skjer som dette her, så sier det litt...

som sagt syntes det blir teit...

stå på som sagt ;O) =D>

Helt enig med deg, det er dumt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygt av meg å si dette sikkert, men det er så typisk deg å slenge ut ting, og når da noen ber deg om å gi litt mer grunnlag for dine påstander så bare bakker du ut... Om du kommer med en så pass grov beskyldning om at jeg har snakket dritt om hunden din, så er vel ikke det for mye å spørre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er diskusjonen om da Vicky ble bitt før en konkurranse: http://www.hundesonen.com/viewtopic.php?t=...ky+bitt&start=0

Har lest igjennom hele greia, og jeg kan ikke akkurat si at Sølvi snakker dritt om Vicky.

Er det derimot noen du skal være sur på og påstå at har snakket dritt om Vicky, så må det være meg. Og jeg er jo stadig vekk veldig uenig med deg, men du sier jo allikevel ikke at jeg hakker på deg (dog går du i selvforsvar og begynner å påstå ting og tang - i diskusjonen jeg linket til påstod du faktisk at jeg var sjalu på deg og Vicky :) ). Så jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke skjønner tankegangen din.

Artig å lese tilbake på sånne diskusjoner forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...