Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum

Mirai

Recommended Posts

Er på vei hjem nå. Håper vinduene mine er intakte, jeg bor rett ved siden av arnestedet for bomba. Regner med at denne natta blir ganske grusom, for huset mitt ligger ved veien der ambulansene kjøres opp til riksen og Ullevål.

Er skjelven og kvalm, og kjenner at jeg gruer meg til å komme hjem. Tenk på alle de stakkars menneskene...

Godt å høre at du er i sikkerhet, du var en av de første sonisene jeg kom til å tenke på.

Det her er helt forferdelig. Man veit jo at det kan skje, men når det faktisk skjer så blir det så surrealistisk og skremmende at jeg finner ikke ord :hmm:

Om noen trenger å komme seg ut av byen så har jeg stor leilighet som ligger landlig til som folk kan få oppholde seg litt i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Vanskelig å legge ved link, jeg opplyser om ting sagt på tv2

Men da kan en jo si det, så en kan få zappet over på kanalen eller sjekke nettsiden for mer info selv.

Hvorfor? Synes ikke vi trenger en norm på det. Får man panikk av det trenger man vel ikke sitte på sonen nå.

Fordi det å spre ubekreftede rykter ikke fører noen vei - ingen nyhetskilder jeg har sjekket melder om det på Oslo S, mens de for eksempel rapporterer om skuddutveksling på AUFs sommerleir på Utøya uten å vite om noen er skadet, og da velger jeg å forholde meg til nyhetene, og tror ikke på rykter som spres her, på facebook, i kommentarfelt, osv før de er bekreftet. Dette er dramatisk nok i seg selv. De som nå har en stor og uventet jobb foran seg, har mer enn nok om en ikke må gi de merarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke relevant. Det gir ingen mer jobb om jeg sier det var smell på Oslos i en tråd på et hundeforum. Om jeg har lyst til å dele en sms så gjør jeg det. Ikke alt her i verden har en link. Hva du velger å tro på Emma er opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at Mulla Krekar ikke stod bak fordi han befant seg i moskeen på tidspunktet. Hadde det vært han, så hadde han jo selvfølgelig passet på å ha ett alibi!

http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/mulla_krekar/innenriks/eksplosjon/17413985/

Han er nok evt. ikke alene om ting :aww: Så alibi er alltid greit å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta inn flere(tidlig å si ennå, men vedder på at det er noen av våre nye landsmenn) og kutt mer i bevilgninger til politi og PST. Mulig noen nå skjønner at noe av de FRP har sagt i xx år nå forstår at dette blir resultatet. Hvor skal forresten nordmenn dra nå når det blir bare farligere og farligere å bo i landet - skal vi også flykte ... hvor mon tro. Kanskje man skjønner at man bare flytter og utvider samme problem fra andre land og inviterer det hit med politikken som føres.

Veit du, det som skremmer meg aller mest med dette her, er akkurat den reaksjonen du har.

Å stenge grensene vil ikke hjelpe, så lenge Norge involverer seg i andre lands politikk. Det er ikke så enkelt at vi bare kan skylde på innvandringspolitikken, og jeg kan ikke se noen som helst grunn til å tro at det å få Siv Jensen inn i en regjering, skal gjøre ting noe bedre. Å møte hat og fordommer med hat og fordommer, løser ihvertfall ikke problemene vi har i verden i dag.

Jeg er glad jeg ikke er muslim i Norge i dag. Det var nok ikke enkelt i går heller, med de fordommer vi gjerne har mot alt som ikke er som oss, men i dag og videre fremover, så kommer det til å bli langt mer vanskelig. Og det er til tross for at det er kun et ørlite mindretall som står for ødeleggelsene i Oslo i dag, kanskje ikke mer enn en håndfull - og det skal alle få svi for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke relevant. Det gir ingen mer jobb om jeg sier det var smell på Oslos i en tråd på et hundeforum. Om jeg har lyst til å dele en sms så gjør jeg det. Ikke alt her i verden har en link.

Vel, da er vi uenig - jeg mener at det å spre ubekreftet informasjon kun fører til mer frykt og mer panikk, folk som ringer offentlige myndigheter for å sjekke ting, folk som valfarter stedene for å sjekke selv, unyttige tips til mediene som drukner reelle tips.

Det vi IKKE trenger nå, er å nære oppunder fremmedfrykt, rasisme, fordommer og hattanker.

Og som politi og andre har sagt: Begrens mobilbruken, ikke bidra til at nettet klapper sammen igjen (noen som husker pinsa??? Eller en gjennomsnittlig nyttårsaften), og la nettet være tilgjengelig for de som faktisk trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum, men hvorfor ber de om at folk begrenser mobilbruken?

antageligvis for at mobilnettet ikke skal kolapse, og at alle som trenger å få kontakt med pårørende telefonen, politiet ol kommer igjennom.

Telenor har jo ikke godt rykte for stabilitiet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum, men hvorfor ber de om at folk begrenser mobilbruken?

Mobilnettet var sprengt en periode, derfor de ber folk om å ikke bruke mobil mer enn absolutt nødvendig.

Ser på nrk.no jeg og, har heller ikke tv. De melder om skadde personer på utøya nå, men det er ingen klar kobiling mellom sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du, det som skremmer meg aller mest med dette her, er akkurat den reaksjonen du har.

Å stenge grensene vil ikke hjelpe, så lenge Norge involverer seg i andre lands politikk. Det er ikke så enkelt at vi bare kan skylde på innvandringspolitikken, og jeg kan ikke se noen som helst grunn til å tro at det å få Siv Jensen inn i en regjering, skal gjøre ting noe bedre. Å møte hat og fordommer med hat og fordommer, løser ihvertfall ikke problemene vi har i verden i dag.

Jeg er glad jeg ikke er muslim i Norge i dag. Det var nok ikke enkelt i går heller, med de fordommer vi gjerne har mot alt som ikke er som oss, men i dag og videre fremover, så kommer det til å bli langt mer vanskelig. Og det er til tross for at det er kun et ørlite mindretall som står for ødeleggelsene i Oslo i dag, kanskje ikke mer enn en håndfull - og det skal alle få svi for?

AMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Opprett ny...