Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum

Mirai

Recommended Posts

• Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Buddy kanskje.

Det er nok den. I Bernt Ankers gate. Den har to papegøyer i øvreetasjen, og resten bor i kjelleren. Så jeg vil tippe at det går bra med de så lenge de har mat og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal dele med dere hvem gjerningsmannen er:

Du skal være forsiktig med sånt, så sant du ikke er 110 % sikker på at beskyldningene dine er riktige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være forsiktig med sånt, så sant du ikke er 110 % sikker på at beskyldningene dine er riktige..

Ifølge nyhetssendingene så er det denne personen. Men er noe som ikke stemmer rundt den da den er opprettet 17.juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aaaner ikke om dette har noe med denne saken å gjøre. Jeg har noen venner som linket til denne artikkelen på facebook: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece

I tillegg står det i artikkelen i VG: "Han skal ha blitt dømt for mindre trafikkforhold for over 10 år siden."

Edit: Som dere ser er artikkelen i aftenposten skrevet i 2001 og han de snakker om er da 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den. I Bernt Ankers gate. Den har to papegøyer i øvreetasjen, og resten bor i kjelleren. Så jeg vil tippe at det går bra med de så lenge de har mat og vann.

Håper det går greit med dem ja. :) Og andre tamdyr som befinner seg innenfor avsperrede områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lokallagslederen fra Frogner AUF gikk ut fra toalettet uten å ane noe om det dødelige dramaet som utspilte seg utenfor. Der fikk han blikkontakt med en kamerat som ga han et advarende vink. Han fikk kastet seg inn på et annet toalett der flere andre allerede var samlet. Han er ikke i tvil om at kameraten reddet livet hans."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er selvsagt akkurat det flertallet i Norge har gjort i dag. Og OM det var sånn at vi ble bombet pga vår innblanding i visse land, så hjelper det ikke å stenge grensa, gjør det vel?

Når man har visse nasjoner innenfor grensene, så er det naturlig at det å forhindre slike handlinger kan skje. Har man da registrert alle, så hadde man vist hvor mange svensker f.eks det har vært og hvor, hva, lenge osv de er i norge. Hadde da Norge vært med aktivt med noe i Sverige, så hadde da politi og PST hatt mye enklere jobb med å følge med disse - da det mest sannsynlig alltid vil være sympatisører fra eget land og interesser som kan gå til ytterligheter. (merk: ikke bare)

Jeg er uenig med deg på så mange måter at jeg ikke veit hvor jeg skal begynne hen, engang.

Uenig med meg? Virker ikke som det er så mye akkurat? Hvorfor tillegger du meg meninger jeg ikke har i så fall?

For det første, så mener jeg at det er feil med dødsstraff. Ikke bare fordi at det å ta menneskeliv er feil, men også fordi at det er fullt mulig å manipulere rettsvesenet, det er ikke direkte uvanlig med justismord, og det er ille nok å sperre folk inne i mange år for noe de ikke har gjort, om vi ikke skal ta livet av dem for så finne ut at de er uskyldige i tillegg. Døden er endelig. Fengselsstraff er ikke.

Jeg har ikke sagt jeg er enig i dødsstraff (om jeg er det eller ikke er ikke essensen - jeg har ikke uttalt det i denne saken) - jeg sa "(er vel endel som vil innføre dødsstraff også i denne saken ser det ut som)") Dette utifra hva man kan lese flere plasser.

For det andre, så er mange av de som kommer til Norge truet på livet i sine egne land. Som en ytterste konsekvens vil f.eks det å rappe bilen til noen noen, blir staffet med toppen noen måneder i fengsel for en etnisk norsk nordmann, mens det kan være dødsstraff for en etnisk somalisk nordmann.

Det mener vel ikke engang FRP, men skjønner hva du vil fram til. Når forhold er slik at de gjør 'grove nok' eller flere lovbrudd og de blir gjort klar over hva som vil skje (når de kommer til Norge) så er det vel heller i ytterste konsekvens de selv som tar selvmord. Når man vet at en handling kan føre til sin egen død, så velger mange å unngå å gjøre det, mens andre driter i det og må selv stå for sine handlinger. Klatrer man opp en fjellvegg uten sikring, så kan man ikke skylde på andre enn seg selv hvis man faller ned og dør - som kan være følgende av av man selv velger å klatre uten sikring.

Edit: Forøvrig er en somalisk nordmann norsk statsborger slik jeg forstår det og da bør han ha akkurat samme rettigheter som alle andre norske ... selvfølgelig.

For det tredje, når folk snakker om å sende "de" hjem, så snakker de ofte om folk som er født i Norge. Hvor er hjem for de, om ikke her? Hvor mange generasjoner må ha bodd i Norge for at de skal forbli trygge i Norge, liksom?

Hva 'de' snakker om bryr jeg meg lite om. Jeg syns man skal ta vare på ALLE i Norge jeg - det mangler idag, vi makter ikke engang å ta vare på de vi ha i norge. Samme om det er asylsøkere, psykiske og mentalt syke, narkomane osv osv ... Har man norsk statsborgerskap, så har man samme rettigheter som meg og deg er min mening.

For det fjerde, denne stadige "send de hjem"-greia, er dårlig forkledd rasisme - man ville aldri tenkt eller sagt det om f.eks en svenske, finne, eller kanskje en belger (det heter kanskje ikke belger når vi snakker om folk? Samma det..). Mine barn f.eks har en belgisk oldefar, om en av de gjorde noe kriminelt, ville INGEN sagt at de skulle sendes tilbake til Belgia. Hadde de hatt en somalisk oldefar derimot.. Da har det ikke noe med "utlendinger" å gjøre, da har det med hudfarge å gjøre.

JEG sier det samme uansett nasjonalitet og religion og hudfarge jeg. Så nei, det er ikke rasisme. Det er LOVBRUDD og 'dritt' jeg vil slå hardt ned på. Om det da er mest av en nasjon eller farge har ingenting med reaksjon å gjøre - reaksjonen bør være lik uansett. La oss da si det er en svenske og 7 danske og 4 somaliere som blir sendt hjem. De blir sendt hjem uten mulighet til å komme tilbake takket være LOVBRUDD de viste reaksjon på og ikke for at noen har en farge eller andre ting. Blir litt lei av at enkelte alltid skal kalle slike ting for rasisme, fremmedfrykt eller andre bortforklarende og skyggelegging diskusjons teknikk. Vi gjør samme handling til alle, men de er ikke vårt ansvar at forholdene i deres land er slik de er - Hvis disse tydeligvis ikke er så ille at de selv velger å kunne bli straffet med å bli sendt dit, så er de vel ikke så ille likevel i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Broren til sambis har det ikke gøy nå. En av kompisene hans ble skutt to ganger, mens en annen kompis av han ble skutt og drept på Utøya i går.

Jeg tror jeg avslutter med å oppdatere meg på hva som har skjedd. Dette har gått så mye mer hardere inn på meg enn det jeg hadde trodd det kom til å gjøre. Skulle ønske jeg var Angus akkurat i dag som lever lykkelig i sin tro om at det bare er en lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kveld her. Og sliten etter alle nyhetssendingene, artiklene, tanker og følelser.

Og så ville jeg bare si at soniser er utrolig gode. Det har vært en fin "stemning" her om det idag i forhold til mange andre steder som er rene hatlistene og svertekampanjer. Både mot folkeslag, relgioner og mot gjerningsmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en lang, tung og trist dag. Lillebroren min og flere av hans venner og bestevenner har vært på Utøya og vært midt oppi dette skytedramaet. Jeg vet at broren min og hans nærmeste venner er trygge og uskadde, noe jeg setter uendelig stor pris på og nærmest ser på mirakel når det blir sagt på NRK1 nå at det er minst 80 drepte. Tragisk!

Alle mine tanker og medfølelse går til pårørende og de som er rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke ord :icon_cry:

Skulle bare lese nyhetene en siste gang før jeg legger meg og det er minst 80 (!!) døde på Utøya... Det er helt vilt! Jeg veit ikke hva jeg kan si jeg... For en ufattelig tragedie utført av et ufattelig ondt menneske...

Mine tanker går til alle familier og venner som har mistet sine kjære.

Dette er en sorgens dag for hele nasjonen...

Og en ekstra stor klem til alle soniser som har fått dette på litt ekstra nært hold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke ord for dette... Men det gjør godt å høre om de postive historiene vi har hørt om her inne - de som har kommet vekk fra dette med livet og helsa i behold.

Dette er en sort, sort dag i Norges historie. Regner med at også antallet døde også i Oslo kommer til å stige...

Huff, en trist dag!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...