Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommer Mattilsynet til å endre reglene for import fra 2012?

Kensington Gate

Recommended Posts

Noe sier meg at regelmakerne i Mattilsynet aldri har drevet med hund, oppdrett, import og reising med hund... Hvorfor skal ting gjøres så vanskelig når det har fungert bra så langt med valper under 3 mnd?

For min del er det iallefall uaktuelt å få hjem en valp på 4 mnd som jeg egentlig ikke aner hva har opplevd fram til da. Jeg trodde liksom det skulle bli enklere mht å reise med hund slik at man slapp den lange prosessen med rabiesvaksinering for voksne hunder - de kunne vel godt hatt unntak for valper under 3 mnd?

Jeg også tenkte det. Det er faktisk UAKTUELT for meg å ta inn en 4 mnd gammel valp.

Etter mange telefoner og hjelp fra ulike i Mattilsynet er dette nå kommet på nettsiden nederst på de nye reglene:

• Det er ingen endring i kravene til import av uvaksinerte valper under 3 måneder.
  • :w00t:

Åh det var bra!

Sikkert nok folk som har ringt da :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Etter mange telefoner og hjelp fra ulike i Mattilsynet er dette nå kommet på nettsiden nederst på de nye reglene:

• Det er ingen endring i kravene til import av uvaksinerte valper under 3 måneder.
  • :w00t:

Å, halleluja! Nå ble jeg glad :D

Jeg hadde riktignok en reserveplan om å tilbringe et par måneder i utlandet. Så lenge jeg har internettilgang, så kan jeg jo ta med meg jobben. Men nå blir jeg spart det styret :jump: Tusen takk til alle dere som har mast på Mattilsynet i dag! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :)

Men jeg regner med at man fortsatt ikke kan importere valper under 3 mnd fra listeførte tredjeland? Men at man må vente 12 uker, ta vaksine, vente 21 dager og deretter kunne importere valpen?

Det stemmer nok. Oppdateringen på siden er: "Det er ingen endring i kravene til import av uvaksinerte valper under 3 måneder."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...