Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrering på NKKs hjemmesider


Apache

Recommended Posts

Når jeg skulle registrere meg som bruker på NKK stod det under at man kunne taste inn et nummer og en PIN- kode ellerno. Den skulle være på baksiden av Hundesport eller i betalingsgiroen, men hva mener de med det? Fremtidige hund må jo bli registrert i NOX-registerert og da er man jo ikke medlem av en annen hundeklubb? Eller kan man det selvom hunden er i NOX-registerert? Og er det mye man ikke får tilgang til når man ikke skriver inn kode og PIN-kode? sliter litt her :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke lenger være medlem bare i NKK, men må melde seg inn i en klubb. Det er dette som må til for å kunne få Hundesport og tilgang til dogweb og de tjenestene der. Hunden kan dog være registrert uten at du får de tilgangene, men da må du melde på konkurranser osv manuelt hos arrangør.

(Om jeg husker rett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pin koden og medl.nr. får man når man melder seg inn i raseklubben man velger. Jeg fikk tilgang til Dogweb når jeg meldte meg inn i Norsk Shetland Sheepdog klubb.

Kjenner dessverre ikke til om det gis tilgang til Dogweb for NOX registrerte hunder/eiere...? Men jeg tror egentlig ikke det, for det er jo for blandingshunder, og Dogweb er jo rasehunder...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre ikke til om det gis tilgang til Dogweb for NOX registrerte hunder/eiere...? Men jeg tror egentlig ikke det, for det er jo for blandingshunder, og Dogweb er jo rasehunder...?

Joda, er du medlem har du alle rettigheter. De følger ikke regnr til hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er du medlem har du alle rettigheter. De følger ikke regnr til hunden din.

Så kan man altså ha en NOX-registrert hund og få akkurat de samme rettighetene som de som har en NKK-registrert hund? Altså tilgang til dogweb ogsånn? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre ikke til om det gis tilgang til Dogweb for NOX registrerte hunder/eiere...? Men jeg tror egentlig ikke det, for det er jo for blandingshunder, og Dogweb er jo rasehunder...?

Selvsakt gies det full tilgang til personen som har en NOX hund også, hvordan ellers skal personen klare og melde på hunden sin på NKK-arrangementer? Blandingshunden min ligger på dogweb hun, slik som hunden din også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trådstarter må da altså bare registrere seg som betalende medlem, ingen hund nødvendig ennå, og så får hun tilgang. Det er medlemsskapet til den betalende eieren som avgjør, ikke hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få full tilgang til dogweb ogsånt før valpen kommer? Skjønner ingen ting. Rasen er BC og blir reg. i NKK. Valpene er bare 3 1/2 uker så jeg har ikke papirene på valpen før om noen uker. Må jeg være medlem i NSG for å få tilgang til dogweb og alt det der? Og må jeg være medlem av en raseklubb for å starte stevner? Bortsett fra det så skal jeg være med i MOHK. Trenger jeg da å være med i en raseklubb i tillegg for å få tilgang til alt sammen? Og hvordan få hele pakka på NKK før valpen kommer? Noen som kan forklare meg dette fra starten av? Er virkelig helt grønn på dette :blink:

Edit: La et par spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få full tilgang til dogweb ogsånt før valpen kommer? Skjønner ingen ting. Rasen er BC og blir reg. i NKK. Valpene er bare 3 1/2 uker så jeg har ikke papirene på valpen før om noen uker. Må jeg være medlem i NSG for å få tilgang til dogweb og alt det der? Og må jeg være medlem av en raseklubb for å starte stevner? Bortsett fra det så skal jeg være med i MOHK. Trenger jeg da å være med i en raseklubb i tillegg for å få tilgang til alt sammen? Og hvordan få hele pakka på NKK før valpen kommer? Noen som kan forklare meg dette fra starten av? Er virkelig helt grønn på dette :blink:

Edit: La et par spørsmål.

Du får full tilgang til Dogweb når du melder deg inn i en klubb som er tilsluttet NKK, enten det er en lokal hundeklubb eller raseklubb. Du trenger ikke engang å ha hund for å melde deg inn i en klubb. For å starte stevner trenger du heller ikke å være medlem i noen klubb, men er du medlem i en klubb slipper du unna med halv påmeldingsavgift (dvs alle klubber oppgir en påmeldingsavgift som tilsvarer den halveprisen av det man må betale dersom man IKKE er medlem i NKK-tilknyttet klubb).

Så - meld deg inn i en klubb og du får umiddelbart tilgang til Dogweb :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får full tilgang til Dogweb når du melder deg inn i en klubb som er tilsluttet NKK, enten det er en lokal hundeklubb eller raseklubb. Du trenger ikke engang å ha hund for å melde deg inn i en klubb. For å starte stevner trenger du heller ikke å være medlem i noen klubb, men er du medlem i en klubb slipper du unna med halv påmeldingsavgift (dvs alle klubber oppgir en påmeldingsavgift som tilsvarer den halveprisen av det man må betale dersom man IKKE er medlem i NKK-tilknyttet klubb).

Så - meld deg inn i en klubb og du får umiddelbart tilgang til Dogweb :).

Åja, da så! Tusen takk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...